facebook(페이스북)과의 분석을 통한 cyworld(싸이월드)의 글로벌 전략(영문)
- 등록일 / 수정일
- 페이지 / 형식
- 자료평가
- 구매가격
- 2011.04.06 / 2019.12.24
- 17페이지 / docx (MS워드 2007이상)
- 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
- 1,400원
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
추천 연관자료
- 목차
-
1. Introduction
2. What is SNS?
3. Global stance of Cyworld and Facebook
4. Strategies of Facebook
5. comparison UI
6. Comparison of the Profit Structure
¬¬¬¬7. comparison of overseas localization strategy
- 본문내용
-
4. Changes in Cyworld
Since the fourth of June in 2010, Cyworld has provided new service 'Fan' , similar to 'Follower' of Twitter, which enables users to easily make a relationship with the celebrities or users they are interested in. Also, it has added new feature called '모아보기‘ that collects every renewed information and show them at once. However, Cyworld merely has tried to imitate competitors' features and users does not well know these new features because promotions has not been fulfilled enough to catch their attention. In this sense, Cyworld is required to strive harder to outperform competitors in the global market.
6. Comparison of the Profit Structure
Cyworld
1. Acorn
Acorns are a kind of transaction money of the Cyworld mini-homepage. Users can use acorn nuts to buy music, homepage wallpaper, letter fonts and so on. By selling with this kind of profit system, Cyworld profits went from 10,000,000 won in 2003/08 and 200 million won in 2004/8. Cyworld increased profits dramatically in only one year. In 2009, the SK-communication selling volume was 220,000 million won, and of this amount, Cyworld acorn nuts took 100,000 million won from all kinds of contents sales. And from selling Cyworld acorn nuts, Cyworld supports credit cards, account transfers, non-money book deposits,mobile payments,OK CASH PAY, culture-gift cards, and other kinds of payment. Because of convenient payment, customers can easy buy without minimal inconvenience.
2. Diverse Product Selling
Cyworld mini homepage and mini room's skin provides different styles for different seasons which leads consumption for customer needs. Also, Cyworld provides all kinds of mini rooms and mini personal images by customizing for customer personalities. Cyworld also developed characters
자료평가
-
아직 평가한 내용이 없습니다.
오늘 본 자료
더보기
최근 판매 자료
- [물류경영] 바릴라스파 `Barilla SpA` 문제점 및 해결방안
- 사우스웨스트 항공 원가우위, 차별화 전략
- [재무제표 분석] 홈쇼핑 산업분석 -GS홈쇼핑과 CJ홈쇼핑의 가치평가를 중심으로
- 이마트 E-마트의 공급사슬관리 SCM
- 스포츠마케팅_프로스포츠 구단(축구, 야구, 농구, 배구 등)을 1개 선정하여 해당 구단을 SWOT분석하여 다른 구단에 대한 경쟁전략을 수립하라 (3)
- [가치사슬, 경영전략] 가치사슬분석
- [마케팅] 아름다운 재단 SWOT 분석 및 개선 방안
- [광고홍보조사 설문지] 숙취해소음료의 제품과 광고에 대한 이미지
- [설문지] 기능성음료에 대한 마케팅 조사 설문지
- [국제기술이전] 국제기술이전의 개념과 효과, 특성(특징), 국제기술이전 구조와 경로
저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.