[경영정보]애플 아이폰의 마케팅전략 분석

  • 등록일 / 수정일
  • 페이지 / 형식
  • 자료평가
  • 구매가격
  • 2010.07.28 / 2019.12.24
  • 25페이지 / fileicon pptx (파워포인트 2007이상)
  • 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
  • 2,100원
다운로드장바구니
Naver Naver로그인 Kakao Kakao로그인
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
이전큰이미지 다음큰이미지
목차
1.What is the i-phone
2.Success Critical factors
3.i-phone’s strateges & Competitive advantage
4.Hardware & software
5.Wireless network
6.Security
7.Forecasting



본문내용
(1)Apple Inc
Apple has made personal PC and OS
This factor can effectively recognize and cope with customer’s demand
It is important not also follow-up service AS, but also continuous developing related apps, OS upgrade

(2)Designe and easy using
Innovative UI (User Interface)
Many Apps that we needed is already in App store
Just one your finger can works apps
Attractive design
Millions of apps for iPhone

(3)Many compatibility instruments, fixed spec
Various kinds of adjuvant Devises
→growing practical using
Fixed spec 1G,2G,3G,4G
→Developer can makes
accurate program


Apple Company develops application for human, in other words, they build up systems approaching people and had profits.
 
Awesome Note
 
This application is that our helping schedule management.That is
i-phone system diary.
It has a free version and a charged version. The free version limited the number of memo.
The news article reported that Awesome Note’s developer make huge profits. And most of iphone users experienced this application and it
became known to almost users.
Awesome Note’s strong points are that beautiful design, perceptional UI, data preservation through synchronization and if we need, we can
restore.
Awesom Note is popular all over the world. Because of this application is too good to miss, we don't have to be concerned about a charged
version.
Do you still pick up heavy diary? Many people recommend very
lovely awesome Note.

Egg Wallet

Egg Wallet is application that performance of card, membership, bankbook and so on by an finance administrator.
This application is very excellent. Because, it possible making and use of bar cord for that register all sorts of membership card.
 
Sartorialist
 
Sartorialist is a name of fashion blog. It is a famous blog. Because, pictures that sharp dresser of streets update at once a day.
Many people recommend Sartorialist for busy people who cannot so much as self doll oneself up.
If I were you, time by in train or remained, I see best dresser of streets through Sartorialist. Therefore we can build up fashion sense from Sartorialist.
 
Seoul Bus
 
Seoul bus is applications that function of bus arrival notification. The good point is that the application is free.
Seoul Bus’s functions are very various. Therefore Seoul Bus is very precious application for free.
  




자료평가
    아직 평가한 내용이 없습니다.
회원 추천자료
  • 애플 APPLE 마케팅사례- 애플 성공전략과 SWOT분석* 애플 경영혁신전략과 마케팅전략 성공사례분석* 애플 아이폰 향후개선방향 제언
  • 경영혁신과마케팅전략1. 애플 APPLE의 기업분석과 역사2. 애플의 차별화된 3가지 성공전략3. 애플 SWOT 분석 4. 애플의 경영혁신 성공사례5. 애플의 마케팅전략 성공사례(1) 감성마케팅(2) 콜라보레이션 마케팅(3) 디자인마케팅(4) 스토리텔링 마케팅6. 애플의 위기와 극복사례7. 아이폰의 문제점과 향후개선방안 제언1. 애플 APPLE의 기업분석과 역사APPLE 애플은 플랫폼을 활용, 자신만의 독자적인 생태계를 확보한 대표적인 정보통신기술(Informat

  • Apple 애플 국제경영전략
  • 정보의 의미를 해석하는 단계(3) 스토리텔링 - 고객의 입장에서 생각하는 단계(4) 개발생산 - 고객의 니즈를 반영하는 단계(5) 마케팅 - 어떻게 목표고객에 도달할지 모색하는 단계3. 디자인의 우수성4. 혁신 브랜드 이미지5. 또 하나의 확장, iTunesⅡ. 본론-3: Apple의 마케팅 전략1. 애플社의 경영전략(1) 공개전략(2) 시장 표준화 전략2. 애플社의 마케팅 전략(1) STP 전략(2) 4P전략(3) SWOT 분석3. iPod의 해외 마케팅 전략(1) 브랜드 마케팅 (2) 디자인 마케

  • [마케팅] Apple의 i-Pod 마케팅 전략
  • 한국인들을 음악의 바다에 빠뜨리다. Apple의 i-Pod 국내 마케팅 전략산업경영학과20000000 홍 길동**PART A. Introduction PART B. 환경 분석PART C. STP전략PART D. 4P’s전략PART E. 결론CONTENTS***APPLE Inc. & iPod프로젝트 진행 방향SchedulePART A. Introduction ***I. APPLE Inc. & iPod기업명APPLE Computer Inc.CompanyProfile본사Cupertino, California 미국설립일1977기업형태주식회사총자산11,551 백만 달러종업원정규직 14,800명, 계약직 2,020명공장/지사미국과 기타지역

  • [국제마케팅] 스마트폰시장의 마케팅전략 사례
  • 마케팅 전략‘홀리스틱 마케팅’ 이란 전사적 자원관리, 공급망 관리, 고객관계 관리 등 세가지를 통 합한 마케팅으로 세계적인 경영석학 필립 코틀러가 주창한 개념이다. 단순히 영화 속에 자사제품을 등장시키는 PPL(Product-Placement)을넘어서 정보(information), 통신 (communication), 오락(Entertainment)을 통합하는 디지털 융합을 이룬다는 게 삼성 전자의 글로벌 마케팅 전략이다. ④ 감성 마케팅 삼성의 애니콜은 기술우위로 차지한 시장 주도권에 미적 디자인

  • 삼성전자 옴니아2 스마트폰시장에서의 마케팅 성공전략 -스마트폰 분석을 통한 활성화 과제 중심
  • 삼성전자 옴니아2 스마트폰시장에서의 마케팅 성공전략스마트폰 분석을 통한 활성화 과제 중심 삼성전자 옴니아2 스마트폰시장에서의 마케팅 성공전략스마트폰 분석을 통한 활성화 과제 중심 2009년 11월 말, 아이폰이 국내에 상륙한지 한 달 만에 20만 대를 판매하면서 스마트폰 시대가 활짝 열렸다. 이처럼 스마트폰의 등장으로 국내 휴대폰 시장에 새로운 변화의 바람이 불고 있다. 신문과 뉴스에서는 스마트폰이라는 용어들이 빈번하게 들려오고

사업자등록번호 220-06-55095 대표.신현웅 주소.서울시 서초구 방배로10길 18, 402호 대표전화.02-539-9392
개인정보책임자.박정아 통신판매업신고번호 제2017-서울서초-1806호 이메일 help@reportshop.co.kr
copyright (c) 2003 reoprtshop. steel All reserved.