[인간관계론] 교사와 학생의 올바른 인간관계(영문)
- 등록일 / 수정일
- 페이지 / 형식
- 자료평가
- 구매가격
- 2010.11.24 / 2019.12.24
- 16페이지 / hwp (아래아한글2002)
- 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
- 1,400원
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
추천 연관자료
- 목차
-
1. Instruction
- Report instruction
- Theory and Practice
2. The body
- A Note of Comfort
- "Everything is Going Wrong"
- Help with Algebra
- "I'm Always Gypped"
- Minimal Intervention
- A Reassuring Tune
- Respect for Art
- Stage Fright
- "Mahatma Gandhi"
- A Helpful Dialogue
- Consolation without Explanation
- First Aid
- A Gentle Note
- A Minor Tantrum
- Benign Correction
- Focusing on Fellings
- Conferring Dignity
3. Concluding
- A Modest Aim
- Report concluding
- Team member's opinion
- 본문내용
-
Respect for Art ( Faulty )
Summary: the teacher saw a caricature of his face on the blackboard. It was sharp, accurate, and funny. The class waited for his reaction. The teacher observed it with interest and then said: "It is too well done to be erased. Let the artist first copy it on paper. My compliments to the talented caricaturist."
Segment's reason: Our team think this story is "F", because the boy who paint the caricature has a fault.
Main sentence: Page 93. 1st page last paragraph last sentence.
-Main sentence is he encouraged creativity and showed respect for art.
Lessons: We lesson that the teacher took no person offense at the biting picture. he was not hurt by a child's prank. He did not look for the culprit, nor did he try to shame him.
Vocabulary: fruitless adj.무의미한
preaching n. 설교
Stage fright ( Sympathy < Encourage )
Summary: A boy had a stage fright, so teacher said "It seems to me that you are not happy about certain words you have to say in this play. Change them to suit you."
Segment's reason: We think this story is "E", because the boy lose his self-confidence.
Main sentence: Page 93. 2nd page last paragraph last sentence.
-Instead she showed sensitivity and remained solution-oriented.
Lessons: We study that the teacher's skill saved the situation. She did not argue with the boy or try to change his mind. She evoked no guilt.
Vocabulary: omitted v. 생략하다
self-disparage v. 스스로 헐뜯다, 자책하다.
자료평가
-
아직 평가한 내용이 없습니다.
오늘 본 자료
더보기
최근 판매 자료
- 특수아통합교육] 현 우리나라의 보편적 교육과정에 대한 내용을 정리하고, 질 높은 보육과정의 운영과 개별 장애영유아 중심의 접근적 방법에 대해서 논하세요
- 사회복지실천의 기본원칙을 제시하고, 인간관계에서 어떻게 적용할 수 있는지 자신의 생각과 견해를 제시하시오.
- 바로 선 병원 현장실습 소감 발표
- 청각장애가 있는 사람을 선택해서 출산하는 것은 적절한 행위인지, 청각장애가 있을 가능성이 높을 아기를 임신하고 출산하는 부부의 선택을 ~
- 모든 부모는 의무적으로 부모교육을 받게 해야만 한다(찬성) 부모교육은 자율적으로 받을 수 있도록 해야 한다(반대)
- 국민기초생활보장제도의 문제점과 해결방안에 대해서 서술해 봅시다
- 측정의 신뢰도와 타당도에 대해 설명하고 신뢰도와 타당도의 관계를 서술하시오.
- 사회복지실천 수준에 따른 사회복지실천을 분류하고 각각의 실천의 특성과 실천 사례를 제시하시오.
- 사회 복지사들의 클라이언트 비밀 보장
- 뇌의 한쪽부분이 손상을 당해도 남은 한쪽의 뇌가 주어진 발달과업을 해낼 수 있고, 한쪽 뇌만 가지고도 살 수 있다는 것에 대해 찬성하는~
저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.