[마케팅] Cocofun(코코펀) 마케팅 전략(영문)

  • 등록일 / 수정일
  • 페이지 / 형식
  • 자료평가
  • 구매가격
  • 2011.04.25 / 2019.12.24
  • 15페이지 / fileicon docx (MS워드 2007이상)
  • 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
  • 1,400원
다운로드장바구니
Naver Naver로그인 Kakao Kakao로그인
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
이전큰이미지 다음큰이미지
목차
목차
<Executive Summary>
<Company and Product Description>
<Strategic objectives>
<Situation Analysis>
<SWOT Analysis>
<STP>
<Product>
<Price>
<Place>
<Promotion>
<Implementation plan>
본문내용
<Situation Analysis>
Economic Forces: Now there is continual increase of price. It limits Customers needs and wants. So, people are eager to get some coupon to fulfill their needs. It is why various coupons appeared in market. Also, there is enlargement of couple market. Many Koreans do not hesitate to spend money on date. As our target customer is couple, enlargement of couple market broadens our possibility of success.
Competitive Forces: There are many channels sharing information. It means that coupon book is losing one of their functions, Information offering and it should focus on discounting function and so on. Also there is some trouble in discounting area, because many companies now have membership card. Membership card makes customer enjoy advantages like Cocofun’s. Customers can get a discount although they don’t have coupon book.
Sociocultural Forces: Recently, people look for diversity. They have different tastes for dating. It is because the range of their ages and characteristics is getting further. Also, people are exposed to media. they learn and get information through the media. Media give abundant information to viewers about price, place and etc. And information given by media becomes reference price of customer.
Technological forces: Most of Koreans have mobile phones. Internet is now available everywhere. These made people share information. At the same time, It connects customers and stores directly.
Those are main factors that affect Cocofun's market. Other than that, there are other factors like Political, Legal, Regulatory forces.

<SWOT Analysis>
Strength: Coupon offering market is in Growth stage. As one of pioneers, Cocofun obtained the best recognition and market share though there are many online and off-line companies getting into market. Also, Cocofun has acquired relatively various alliances with restaurants and entertain stores than other companies. In addition, Cocofun has well organized contents because they have long history in this market.
Weakness: As the technology of online/ mobile system has developed, the number of people who mainly purchase and get services on internet is increasing. But Cocofun mainly has focused on analogue market. So it has low position compared to others. Another weakness of Cocofun(weakness point) is that we cannot directly connect to purchase because of our position, broker. It is totally depend on customer’s decisions.
Opportunity: Cocofun has two opportunities. First, Many customers want to have diverse experience today. And Cocofun satisfy a variety of customers’ needs through coupon book which contains information and discount tickets for food, yoga, massage and so on. Therefore various customers can have satisfaction by using Cocofun coupon book. The other one is the Extension of customer. As a wide range of generation, 10s to 70s, wants to have special experience, so we expect that cocofun’s coupon book could work on them too.
Before, our customers were limited from 20s to 40s long ago. Now, we can target any segment. For example, we can add silver couple in our dating program because they go out for date often like 20s these days.
Threat: At the perspective of product life cycle, Cocofun entered in growth stage. In growth stage, many competitors showed up in market. Cocofun is confronting competitors especially in online coupon market. As Cocofun failed to achieve absolute advantage in online market, they should try to get
자료평가
    아직 평가한 내용이 없습니다.
회원 추천자료
  • 참이슬fresh의 고객충성도제고 마케팅전략
  • 전략적 제언 – 여성을 대상으로 한 구매시점 Promotion변수별 회귀분석경품데이게임참여 이유 즐거움혜택(4.68)FRESH FriDay여자 3이면 깜짝 이벤트; 셋째 주 금요일, 지정 맛집에서 즉석 게임(3,6,9)하여 무료 경품(쿠션, 시식권) 등 제공 : 호프/ 소주방 ; 36.8%→ 이자까야와 같은 선술집 위주로 “디자인을 통한 감성적 가치 구현”: 기술적 통계감성 마케팅 최근 고객의 구매성향은 단순히 제품의 특징이나 제품이 주는 이익을구매하기 보다는 제품

  • [마케팅조사] 참이슬 FRESH의 충성도 제고 전략
  • 전략적 제언 – 여성을 대상으로 한 구매시점 Promotion변수별 회귀분석경품데이게임참여 이유 즐거움혜택(4.68)FRESH FriDay여자 3이면 깜짝 이벤트; 셋째 주 금요일, 지정 맛집에서 즉석 게임(3,6,9)하여 무료 경품(쿠션, 시식권) 등 제공 : 호프/ 소주방 ; 36.8%→ 이자까야와 같은 선술집 위주로 Group I.CIS. Fresh“디자인을 통한 감성적 가치 구현”: 기술적 통계Group I.CIS. Fresh감성 마케팅 최근 고객의 구매성향은 단순히 제품의 특징이나 제품이 주는

  • 쿠폰 관련 사이버 회사
  • 전략을 제휴사에게 선전해서 공통으로 이익을 창출할 수 있는 방향으로 나아가야 한다. 인터넷을 통해 세상은 빠른 속도로 변화해 간다. 이 변화에 맞춰가기 위해서는 그에 맞는 전략과 그걸 도와줄 수 있는 제휴사가 있어야 한다. 9. 결론 내가 사업계획서를 작성하고 꾸민 쿠폰업체. 나름대로 내가 궁리를 하고 생산을 어떻게 하고 소비는 어떻게 하고 마케팅은 어떻게 하는 것이 가장 좋은가 등을 고민하면서 많은 점이 부족하다는 것을 느꼈다. 어떤

  • [마케팅] 신개념 퓨전 떡볶이 레스토랑
  • 마케팅 전략으로 고객을 유치 하는 등의 보완점을 가져야함•고객들의 눈에 잘 띄지 않는 꼭대기 층에 위치- 홍보가 잘 되지 않는다면 실패할 확 률이 높음기회 (Opportunity)위협 (Threat)•단순한 한가지의 맛이 아닌 특별하고 다양 한 음식의 맛을 원하는 소비자들의 욕구 증가•여성들이 좋아하는 주류들을 판매함으로써 더 많은 고객유치•대학교 앞에 입지하여, 대학생들간의 입소 문마케팅 유도 •타기업과 제휴를 통한 응모이벤트전략•성인들

  • [사업계획서] 대학생 가맹점 서비스 사업계획서
  • 코코펀의 쿠폰은 통신사나 카드사의 할인제도는 그 통신사나 카드사의 할인카드를 소지하고 있어야 한다는 단점이 있으나 코코펀은 번화가에서는 쉽게 구할 수 있으며 통신사나 카드사가 제공하는 할인 혜택의 종류는 그 수가 적으나 코코펀은 말 그대로 쿠폰북 형태로 이루어져 있어 원하는 혜택을 마음껏 고를 수 있다는 장점이 있다. 또한 카드사와 통신사는 할인을 제한적으로(통신사는 카드에 남아있는 한도 내에서, 카드회사는 1년에 몇 번 혹은

오늘 본 자료 더보기
  • 오늘 본 자료가 없습니다.
  • 저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.
    사업자등록번호 220-06-55095 대표.신현웅 주소.서울시 서초구 방배로10길 18, 402호 대표전화.02-539-9392
    개인정보책임자.박정아 통신판매업신고번호 제2017-서울서초-1806호 이메일 help@reportshop.co.kr
    copyright (c) 2003 reoprtshop. steel All reserved.