[마케팅전략] 아웃백 스테이크하우스 전략분석(영문)
- 등록일 / 수정일
- 페이지 / 형식
- 자료평가
- 구매가격
- 2008.08.29 / 2019.12.24
- 23페이지 / doc (MS워드 2003이하)
- 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
- 2,300원
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
추천 연관자료
- 목차
-
1.0 Executive Summary
2.0 Customer Analysis
3.0 Competitor Analysis
4.0 Market Analysis
5.0 Environmental Analysis
6.0 Internal Analysis
7.0 Recommendations
8.0 Appendices
7.1 Power Point Slides
- 본문내용
-
Executive summary
This report has been prepared from an analysis of Outback Steakhouse in Korea to provide strategic analysis of the company and view of the external and internal aspects within family restaurant industry. This report reflects the external and internal factors of the company including the customer, competitors, market and internal analysis. This report is prepared as a course requirement at KUBS marketing strategy.
The market trend shows the competition in the industry is heavy, especially among the big four, outback, VIPS, T.G.I.F and Bennigans. Outback is leading the market with the highest number of the restaurants and sales record. However the threat of competitors and substitutes present a significant concern for Outback including the fast growth rate of seafood and Chinese restaurant chains. Companies are now focusing on the level of service and quality of the product as well we developing new menus to meet the customer preference and trend which is moving towards healthy diet and well being.
Based on the SWOT analysis provided in the report, it is recommended that:
• Outback develops employee training programs targeting shor-term contract employees to improve level of service.
• Outback develops new menus to offer to the customer preference and market trend including
- Salad bar
- Seafood menu
- Low calorie menu
- Take out menus
• Outback reinforces brand recall / awareness
- Marketing campaign on membership card and discount programs
- Time discounts
- Brunch offer
• Outback utilizes new sales channels / point of sale to increase its sales
- Home shopping
- Supermarkets
- 참고문헌
-
Web-sites
Barancik, Scott. "Outback's Seoul mate." St. Petersburg Times. 9 Sept. 2005
http://www.sptimes.com/2005/09/25/Business/Outback_s_Seoul_mate.shtml
Insight Korea, Ltd. 2004 Trend in Food. 2005. Electronic.
KDI. "KDI Economic Outlook 2007 - Second Half ." Korea Development Institute. 10 Oct. 2007
http://www.kdi.re.kr/kdi_eng/trends/quarterly.jsp
Turner, Kiley. "New Ipsos International Survey Shows Americans In League Of Their Own When It ComesTo Eating Out And Eating On The Run." Ispos. 11 Apr. 2005 http://www.ipsos-na.com/news/pressrelease.cfm?id=2625
Yim, Jong-yong. "Long and steady: Korea's economic recovery." Gateway to Korea. Ministry of Finance and Economy . 5 Aug. 2005
http://www.korea.net/News/news/NewsView.asp?serial_no=20070803018&part=111&SearchDay=
“Why Outback is successful in Korea”, Ohmynews, 31 Feb 2006. http://www.ohmynews.com/NWS_Web/View/at_pg.aspx?CNTN_CD=A0000307969
“Outback Steakhouse maintains its 1st place for the last 4 years”, JO
자료평가
-
아직 평가한 내용이 없습니다.
오늘 본 자료
더보기
최근 판매 자료
- Given imaging 회사에 대해(무선내시경)
- [A+ 리포트] 나는 중견 기업인 서울식품(주)의 전략경영과장으로 재직하고 있다. 사장님은 나에게 회사의 성장과 장기 발전을 위하여 새로운 제품개발을 하라는 중장기 계획을 맡겼다. 다음 달 전략기획팀과 1차 전략회의를 갖기로 하였다.위와 같은 상황을 가정할 때, 1차 전략회의에서 토의해야 할 안건으로 ‘제품개발을 위한 기획서 초안’을 만들어 보시오.
- 공차 기업분석과 성공요인,SWOT분석및 공차 마케팅전략 분석과 향후전략 아이디어 제
- 뷰티사업계획서 Nailart shop
- [호텔경영] 하얏트(Hyatt) 호텔의 SNS마케팅 분석
- 사업계획서(창업계획서) : 떡 카페 사업계획서
- 사업계획서(창업계획서) : 매일매일 신선한 이유식을 만들어 먹이기 벅찬 엄마들에게 건강한 이유식을 공급하는 영유아 이유식 사업계획서
- 지역사회공동체심리학 자료
- ifc seoul project 레포트
- [마케팅전략] 팀홀튼 Tim Horton의 한국시장 도입 전략
저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.