PPL광고 사례 분석(영문)

  • 등록일 / 수정일
  • 페이지 / 형식
  • 자료평가
  • 구매가격
  • 2013.03.29 / 2019.12.24
  • 19페이지 / fileicon pptx (파워포인트 2007이상)
  • 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
  • 1,500원
다운로드장바구니
Naver Naver로그인 Kakao Kakao로그인
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
이전큰이미지 다음큰이미지
목차
1.Introduction
2.Figure & Ground
3.Subliminal Perception
4.Approval (with Pros)
5.Disapproval (with Cons)
6.Conclusion(Prospect)
본문내용
Product Placement
(Embedded Marketing)

form of advertisement where branded goods or services are placed in a context usually devoid of ads, such as movies, music videos, the story line of television shows, or news programs.

PPL is relavant to Figure & Ground

When viewer see some program he/she can find that program is ground and advertisment is figure


Increasing Brand Image

Cost Effective

Shows products strength naturally through the story.
Increasing consumers recognition
Overcome Zapping


If PPL is unsuitable with the specific drama or movies, it can be a problem.
Bad PPL would interrupts both the story and advertisement.



It can interrupt the pureness of the Cinematic.



Excessive intervention of a sponsor could impede the quality of the drama.

A consumer point of view


Increasing consumer’s mindshare
Latest trends
Repulsion



A company point of view


Can overcome the problem of zapping
Helping consumers to raise brand awareness
Lowing advertisement cost


When company uses PPL, It is important that PPL Does not interfere with the flow of the program.

Avoid excessively commercial exposure.

Consumers should accept PPL selectively.









참고문헌
http://www.tvreport.co.kr/?c=news&m=newsview&idx=213157 http://bluemarbles.tistory.com/1511 http://blog.naver.com/PostView.nhn?blogId=idnose&logNo=30044366792 http://blog.naver.com/PostView.nhn?blogId=wavesmart&logNo=30114779264 http://blog.naver.com/PostView.nhn?blogId=wavesmart&logNo=30114779264 http://cafe.daum.net/2178797/GWxQ/73?docid=cH9h|GWxQ|73|20040916193642&q=PPL%20%B3%ED%B6%F5 http://chungnamsisa.com/detail.php?number=25239 http://www.pdjournal.com/news/articleView.html?idxno=26593# http://www.edaily.co.kr/news/NewsRead.edy?newsid=02505926599495464&SCD=DC14&DCD=A00204
Consumer behavior 10th edition
http://www.kocca.kr/knowledge/report/kocca/__icsFiles/afieldfile/2012/01/18/s09T2kjBpEIh.pdf
김상훈(2001). TV 간접광고에 대한 인식 및 운용 방안에 관한 연구. 광고학연구, 12, 7-29.방송위원회 보도자료: 2004.7.8중앙일보:2004. 7. 8.http://news.joins.com/et/200407/08/200407081925218071a000a400a410.html
세계일보: 2004. 8.16http://www.sgt.co.kr/Service5/ShellView.asp?SiteID=&OrgTreeID=1304&TreeID=1300&Pcode=0007&DataID=200408161544000096
Anonymous. (1984). Madison Avenue Meets Hollywood. American Film. November. pp.138.Avery, R. J., &Ferraro, R.(2000), Verisimilitude or advertising? Brand appearance on prime-time television. Journal of Consumer Affairs, 34, pp.217-244.Babin, L. A., &Carder, S. T.(1996a), Advertising via the box office: Is product placement effective? Journal of Promotion Management, 3, pp.31-51.Babin, L. A., &Carder, S. T.(1996b), Viewers' recognition of brands placed within a film. International Journal of Advertising, 15, pp.140-151.Bachman, K.(2004), Zenith signs up for Nielsen Place*Views Research. Brandweek.com. pp.10-11.Balasubramanian, S. K.(1994), beyond advertising and publicity: Hybrid messages and public policy issues. Journal of Advertising, 23, pp.29-46.Bennett, M., Pecotich, A., &Putrevu, S.(1999), The influence of warning on product placement. European Advances in Consumer Research, 4, pp.193-200.Bhatnagar, N., Aksoy, L., &Malkoc, S. A.(2004), Embedding brands with media content: The impact of message, media, and consumer characteristics on product placement efficacy. In L. J. Shrum (Ed.), The psychology of entertainment media: Blurring the lines between entertainment and persuasion(pp.99-116). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates. Brennan, I., Dubas, K. M., &Babin, L. A.(1999), The influence of product-placement type &exposure time on product-placement recognition. International Journal of Advertising, 18, pp.323-337. Butler, L. T., &Berry, D. C.(2001), Transfer effects in implicit memory and consumer choice. Applied cognitive Psychology, 15, pp.587-601. Chung, S., &Szymanski, K.(1997), Effects of brand name exposure on brand choices: An implicit memory perspective. Advances in Consumer Research, 24, pp.288-294. d'Astous, A., &Chartier, F.(2000), a study of factors affecting consumer evaluations and memory of product placements in movies. Journal of Current Issues and Research in Advertising, 22, pp.31-40.

자료평가
    아직 평가한 내용이 없습니다.
회원 추천자료
  • [학교마케팅]한양대학교 마케팅전략 연구
  • 사례를 들고 이를 경쟁자로 보고 소비자의 요구에 부응하는 한양대의 위치를 재확인해보았다. 본 연구는 「마케팅 관리」에서 배운 지식을 바탕으로 대학 마케팅을 마케팅 믹스의 개념으로 4P(Product, Price, Promotion, Place)로 분석하고, 이에 따른 한양대의 현위치를 재고하고, 성공사례를 바탕으로 앞으로의 한양대가 보완해야할 부분을 자체적으로 짚어보는 방식으로 진행하였다. 본질적으로 교육질 개선과 재정확보, 광고 및 홍보활동을 통한 촉진을 4P

  • [마케팅관리] 오피러스의 마케팅믹스와 제품믹스
  • 광고 등에도 회사이름인 기아자동차까지 국내 자동차에 대한 이미지가 낮은 상황에서 기업 브랜드를 내세워 제품 이미지에 부정적인 영향을 작용하기보다는 적극적으로 기업 브랜드를 숨기고 개별 브랜드를 강조하는 개별 브랜드 전략의 한 종류로 볼 수 있다.(여기에서 개별 브랜드란 제품 브랜드마다 상이한 브랜드를 도입하여 제품이 가진 차별화를 강조하는 전략이다,)2) 오피러스의 PPL(Product Placement)전략일반적으로 PPL(Product Placement)이란 영화나

  • [PR론] 삼성전자 PR과 구조와 전략
  • 사례로 알아보고 성공적인 홍보활동의 바탕이 되는 삼성전자의 범세계적 활동을 위한 홍보 조직의 특징을 살펴, 국제화와 세계화가 빠른 속도로 진행되고 있는 현재 국내기업들의 나아갈 방향을 재조명해보기 위해 다음과 같은 목표를 설정하였다. 첫째, 삼성의 PR전략과 조직을 살펴보기에 앞서, 생소한 용어나 광고 등의 타 개념과 혼동되는 것을 막기 위해 PR의 개념과 역할을 자세히 알아보기로 한다.둘째, 삼성전자가 다음에 언급될 전략들을 채택

  • BMW 마케팅사례분석-BMW 기업성장과정과 SWOT분석및 BMW 마케팅전략,광고분석및 나아가야할 방향제언
  • PPL(Product PLacement)과 같은 일반적인 간접광고에 그치지 않고 단편 영화 시리즈 제작이라는 도전을 감행했다. 일례로, 2001년 제작된 ‘더 하이어(The Hire)’ 시리즈는 두 시즌에 걸쳐 총 8편으로 제작되었는데 존 프랑켄하이머, 왕가위, 오우삼, 토니 스콧 등의 세계적인 영화감독들이 개별 시리즈의 연출을 맡았다. 또한 극중에는 클라이브 오웬, 마돈나, 게리 올드만 등과 같은 세계적인 스타들이 주인공으로 등장하여 큰 화제가 되었다. ‘더 하이어’는 제

  • [경영] 아모레퍼시픽성공기
  • 사례 본문에서도 언급했지만 (주)태평양의 현재 글로벌 전략은 중국과 프랑스 시장이 중심이 되어 있고, 최근 AmorePacific을 런칭하면서 교포시장(ethnic market)이 아닌 미국 시장에 본격적으로 진출할 채비를 갖추었다. 아시아, 유럽, 북미 등 주요 시장에 일단 깃발을 내건 상태다. (주)태평양의 세계화는 이미 보유하고 있는 독점적 우위를 활용한다는 측면보다는 실험적 도전과 학습을 통해 이를 추후 단계에 활용하는 점진적 과정을 특징으로 한다. 중국

사업자등록번호 220-06-55095 대표.신현웅 주소.서울시 서초구 방배로10길 18, 402호 대표전화.02-539-9392
개인정보책임자.박정아 통신판매업신고번호 제2017-서울서초-1806호 이메일 help@reportshop.co.kr
copyright (c) 2003 reoprtshop. steel All reserved.