nike 나이키 마케팅전략(영문)

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목차
*Nike History
* Marketing Evolves
* Marketing strategy
* Product Innovation
* Marketing Innovation
* Discussion
본문내용
Niketown, which would earn numerous architectural design and retail awards and spawn more than a dozen other Niketown locations around the USA and  internationally.


1998

New ventilation system
60-hour weeks
National average salary


Reebok created signature
show lines for rap stars Jay-Z and 50cent


The connection between sports and music to a global youth culture,
the location of it to start the part of the Reebok.


3. You may know that Nike is officer sponsor of Olympic
or World cup. But it is misunderstanding.
2010 World cup and Vancouver winter Olympic are
not sponsored by Nike but Adidas. What effect would
Nike becoming an officer for Olympic or World cup?


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  • 나이키는 자국 내에 위치한 디자인 센터에서 새로운 스타일과 색상을 결정하고, 미국에서 이루어진 디자인은 인공위성을 통해 대만에 있는 CAD/CAM 시스템으로 전송된다. 현재 Nike는 막대한 비용을 연구개발에 투자하고 있으며 인체공학과 산업디자인 등 관련분야의 많은 전문가들이 신제품개발에 전력하고 있다. Nike는 마케팅과 광고활동은 모두 자체적으로 수행하였다. 마이클 조단과 같은 유명 스포츠스타를 동원한 광고와 전세계 주요 시장의 유통망

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