[국제경영] 한국 막걸리의 베트남 시장 진출 전략(영문)

  • 등록일 / 수정일
  • 페이지 / 형식
  • 자료평가
  • 구매가격
  • 2011.02.07 / 2019.12.24
  • 6페이지 / fileicon docx (MS워드 2007이상)
  • 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
  • 1,400원
다운로드장바구니
Naver Naver로그인 Kakao Kakao로그인
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
이전큰이미지 다음큰이미지
목차
Contents


1. Corporate & Product introduction
참살이탁주

2. Country introduction

3. Vietnam
Political background
Economical background
Cultural background
Alcoholic drinks in Vietnam

4. Recent International News

5. Our New Entry Mode
Export

6. Conclusion



본문내용
3.2 Economical background

Historically, Vietnam has been an agricultural civilization based on wet rice cultivating. The Vietnam War destroyed much of the country's economy. Upon taking power, the Government created a planned economy for the nation.

Collectivization of farms, factories and economic capital was implemented, and millions of people were put to work in government programs. For a decade, united Vietnam's economy was plagued with inefficiency and corruption in state programs, poor quality and underproduction and restrictions on economic activities and trade. It also suffered from the trade embargo from the United States and Europe after the Vietnam War.

In 1986, the Sixth Party Congress introduced significant economic reforms with market economy elements as part of a broad economic reform package called "Renovation", resulting in a Socialist-oriented market economy. Private ownership was encouraged in industries, commerce and agriculture.

The country features amongst the "Next Eleven" economies. In 2006 Vietnam has recorded the fastest GDP growth rate in South East Asia and the second fastest in East Asia.

3.3 Cultural background

Vietnam is an agricultural civilization based on wet rice cultivation with ancient Dong Son culture as one of its defining aspects. The major stimulation of Vietnamese culture's development comes from indigenous factors, with Chinese and Indian influence serving to further enrich it. Through history, Cham culture and the cultures of other minority ethnic groups in Vietnam have been integrated with Vietnamese culture in correlated effects.

Vietnam is considered a part of the East Asian Cultural Sphere, or Sinosphere, due to highly significant cultural influences from China throughout its history.

In the socialist era, the cultural life of Vietnam has been deeply influenced by government-controlled media and the cultural influences of socialist programs. For many decades, foreign cultural influences were shunned and emphasis placed on appreciating and sharing the culture of communist nations such as the Soviet Union, China, Cuba and others. Since the 1990s
자료평가
    아직 평가한 내용이 없습니다.
회원 추천자료
  • [재무관리] 국순당 재무비율분석
  • 시장에 뛰어들었다. 당시 막걸리의 대중화의 가장 큰 걸림돌이었던 ‘약주의 공급구역제한을 철폐’ 하는데 앞장서면서 국순당은 막걸리의 전국유통망 확장의 기반을 확보하였습니다. 이러한 막걸리의 대중화 뿐만 아니라 기존의 서민적이고 비위생적일 것이라는 막걸리 고정관념을 깨며 막걸리의 고급화에도 주력하여 막걸리의 위상을 크게 신장시켰다. 업계의 현황-업계의 규모한국의 주류시장은 현재 맥주와 소주가 대부분을 차지하고 있다. 08

  • 농심과오뚜기에관한기업분석,농심기업분석,농심마케팅전략,농심재무분석,오뚜기기업분석,오뚜기마케팅전략,오뚜기재무분석
  • 전략 1) SWOT 분석 (1) Strength1) 라면사업의 시장지배력안성탕면 신라면 너구리 등 2) 스낵, 생수 부문 시장점유율 3) 해외사업부문 호조세 지속4) 경영투명성 개선5) 기업이미지와 Top Brand 인지도6) 건전한 재무상태 유지(2) Weakness1) 주력사업들이 성숙기 진입하여 성장성 둔화2) 원재료의 60%가 환율에 직간접으로 연동됨3) 상대적으로 낮은 부가가치를 가짐4) 일부품목에 높은 의존도(3) Opportunity1) 해외사업 확대를 통한 성장중국 성공 미국진출 2)

  • [재무관리]농심과 오뚜기에 관한 기업분석
  • 전략 1) SWOT 분석 (1) Strength1) 라면사업의 시장지배력안성탕면 신라면 너구리 등 2) 스낵, 생수 부문 시장점유율 3) 해외사업부문 호조세 지속4) 경영투명성 개선5) 기업이미지와 Top Brand 인지도6) 건전한 재무상태 유지(2) Weakness1) 주력사업들이 성숙기 진입하여 성장성 둔화2) 원재료의 60%가 환율에 직간접으로 연동됨3) 상대적으로 낮은 부가가치를 가짐4) 일부품목에 높은 의존도(3) Opportunity1) 해외사업 확대를 통한 성장중국 성공 미국진출 2)

  • CJ제일제당 마케팅전략
  • 국제 곡물시장의 75% 이상을 장악했다. 곡물의 국제 거래는 생산부터 최종 소비까지 생산자→중간수집상→수출업체→수입업체의 4단계로 이뤄지는데 곡물 메이저는 중간수집상에서 수출까지 지배하고 있다. 한국의 식량 수입도 편중된 구조로 특정국가와 곡물 메이저에 대한 의존도가 높다. 주요 수입곡물인 옥수수, 밀, 대두는 대부분 미국, 중국, 호주, 브라질, 아르헨티나, 캐나다에서 수입하며 전체 곡물 수입물량의 72.9%는 외국계 회사가 맡고 있다

  • [국제마케팅] 진로의 해외(일본, 중국, 미국) 진출 사례
  • 시장 내 80개 희석식 소주 업체 중 단일 브랜드로는 처음으로 1위에 오른 후 2004년까지 7넌 연속 톱의 자리를 지켰으며 지금까지 일본시장에서 높은 점유율을 보이고 있다.* 신문기사(주)진로는 일본시장에서의 성공에 힘입어 중국시장(소주), 일본시장(막걸리)를 신제품으로 출시할 계획이다.3) 진로의 일본 진출 전략 (4P)일반적으로 국내기업들은 미국이나 EU, 일본 등 선진국 시장에 진출할 때 저 가격 정책을 사용하는데 반해, 진로는

사업자등록번호 220-06-55095 대표.신현웅 주소.서울시 서초구 방배로10길 18, 402호 대표전화.02-539-9392
개인정보책임자.박정아 통신판매업신고번호 제2017-서울서초-1806호 이메일 help@reportshop.co.kr
copyright (c) 2003 reoprtshop. steel All reserved.