[인간관계론] 죽음에대한 태도(영문)
- 등록일 / 수정일
- 페이지 / 형식
- 자료평가
- 구매가격
- 2009.12.10 / 2019.12.24
- 16페이지 / ppt (파워포인트 2003)
- 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
- 1,600원
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
추천 연관자료
- 목차
-
1.Intro
Need for proper approach to death; need for
education on ‘well dying’ and supporting systems
2.Summary
Contents Summary
: Author, factors that add to our fear of death,
problems and proposed solutions
3.Example
Case of Mr. P that shows importance of
close relationship between doctor and patient
4.Problem
Problems caused by
lack of understanding for death
5.Conclusion
Specific solution to help patients ‘ well dying
and change paradigm
- 본문내용
-
About Author…..
▶ Voted as one of the greatest thinkers of 20th-century
by U.S weekly news magazine <Time>
▶ Psychiatry major at University of Zurich;
Counseling for terminally ill patients at hospitals
in New York, Chicago
▶ Pioneer of hospice movement in medical field
▶ Publication of ‘On Death and Dying’ after
interviewing 500 terminally ill patients;
translated into more than 25 languages
▶ Leader in ‘study of death’ who brought essential
changes to the way we face dying and death.
.
.
.
.
Expansion of hospice system
▶ Hospice is a humane care service for
terminally ill patients to mitigate physical,
mental, and social problems that patients
and their families face at the last stage of a life
▶ In Korea, hospice service is lagging far behind advanced countries.
▶ To provide quality hospice service, it is important for the government
to enact related laws, and to promote the service to the mass public.
자료평가
-
아직 평가한 내용이 없습니다.
오늘 본 자료
더보기
최근 판매 자료
- [경영정보] 모토로라의 6시그마 성공사례
- 현대가족의_변화양상,
- [노사관계론]모의교섭 절차와 방법
- [마케팅성공사례] 화장품 `미샤` 마케팅분석
- [호텔경영] 신라&메리어트 호텔의 조직 구성도
- POSCO 포스코 사회적책임완수위한 윤리경영사례분석
- 경쟁사 분석을 통한 자사의 경쟁력 방안
- CJ CGV 기업분석과 CGV 마케팅 4P,SWOT,STP전략분석및 CGV 경쟁사전략(롯데시네마,메가박스)과 비교분석 PPT레포트
- 도브 Dove 브랜드분석과 SWOT분석및 도브 마케팅과 광고전략 연구 - 도브 한국시장 전략연구 레포트
- [국제무역론] 생산요소의 국제이동
저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.