중등학교 역사교육에 대하여(영문)
- 등록일 / 수정일
- 페이지 / 형식
- 자료평가
- 구매가격
- 2014.08.19 / 2019.12.24
- 7페이지 / doc (MS워드 2003이하)
- 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
- 900원
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
1
2
3
4
5
6
7
추천 연관자료
- 목차
-
Ⅰ Introduction
1. Meaning of History Education
2. Purpose of History Education
3. Methods of History Education
4. Assessing History Education
Ⅱ Body
1. Problems
2. Solutions
Ⅲ Conclusion
- 본문내용
-
Ⅰ Introduction
1. Meaning of History Education
History education is an activity of teaching history and using history as a material. One of the biggest goals in education of history is to understand the past activities in life and find out how it has implicated today’s society. Also, it is an intended activity to change students into a person who has desirable historical attitudes and values.
2. Purpose of History Education
The reason for educating history is for intrinsic values of history education. It helps students learn about themselves and the world around them. Therefore, history works as a bridge to help connect oneself to the past. Another reason is for students to earn historical lessons through learning history. Since history is a liberal arts course, learning history is needed as background knowledge to learn other crucial fields of study. Moreover, history is taught to build national identity of people and to develop historical consciousness.
3. Methods of History Education
What is most important in teaching history is the development and organization of instruction model. We can divide the models as instructor-led, question & answer, research, discussion, role-playing, simulation, and making by the teaching & learning method. By the context, we can divide the models as facts learning, concept learning, thematic learning, learning by era, learning by characters, and learning by comparison.
Instructor-led learning
It is the way of teaching by a teacher, describing to the students the historical ideas, characters, systems and historical affairs. It is often used to deliver knowledge in a short period of time or to give facts about history which is not in dispute.
Question & Answer
It is a conversation-like method to teach history including a teacher and students.
- 참고문헌
-
‘역사교육의 이해’, 정선영, 김한종, 양호환, 이영효, 출판사 삼지원
중등학교 역사교육에서 평가의 실제와 문제점, 신영창
자료평가
-
아직 평가한 내용이 없습니다.
오늘 본 자료
더보기
최근 판매 자료
- 만2세 1년 관찰일지 및 발달종합평가 (일상놀이 영역)
- [유아놀이지도, 과학놀이] 과학 영역의 놀이형태, 환경구성, 교사 역할
- [한국무교] 현대사회에서의 무교
- 문법번역식 교수법과 직접식 교수법을 비교설명하시오.
- [유아교육] 요리활동 `딸기바나나우유 만들기` 활동계획안
- 모순된 분배의 기준
- 내가 생각하는 진정한 사랑
- 사랑에 대하여 기술하세요.
- [말하기]말하기의 정의, 유형, 원리, 요소, 말하기의 과정, 말하기와 협동학습, 말하기와 말하기전략, 말하기의 평가, 주의점 분석
- 아동수학지도_영유아 수학교육과 관련된 행동주의 이론이 교육현장에 기여하는 점과 보완해야 할 점을 설명하시오
저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.