[MIS] 위치기반 서비스 상업적 응용 사례 연구-네이버 지도 앱 사례(영문)
- 등록일 / 수정일
- 페이지 / 형식
- 자료평가
- 구매가격
- 2012.09.05 / 2019.12.24
- 19페이지 / docx (MS워드 2007이상)
- 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
- 1,900원
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
추천 연관자료
- 목차
-
1. Location-Based Service Background
1.1. Definition of Location-Based Service
1.2. Background of Location-Based Service
1.2.1 LBS Market Growth
1.2.2 Overview of Key Players in LBS Market
1.2.3 Types of LBS Services and Characteristics of Mobile Device
1.3. Technologies Related to LBS
1.3.1. Main Location Determinant Technology
1.3.1.1. Time of Arrival
1.3.1.2. GPS (Assisted-GPS)
1.3.2. LBS Platform Technology
1.3.2.1. Location Server
1.3.2.2. Location Data Server
1.3.2.3. Location Application Server
1.3.2.4. Current use of LBS
2. Naver Map Mobile Application LBS
2.1 History of Naver’s LBS
2.2 Strategic Business use of LBS in Mobile for Naver
2.3 Market Research of Naver Map Application
2.4 Categories of Information Provided in the Application
2.5 Technologies Used to Provide the Service
2.6 Flow of Data Within Naver Map Application’s LBS
2.7 Competitive Advantage of Naver Map Application’s LBS
3. Groupon Mobile Application LBS
3.1 History of Groupon
3.2 Currently provided services of Groupon
3.3 Targeted Customers
3.4 How Groupon makes profit
3.5. Current Use of LBS in Mobile Application
3.6 Technologies Used to Provide Services
3.7 Competitive advantage of Groupon
4. LBS Market Issues and Trend Analysis
4.1 Issues
4.2 Forecasts
- 본문내용
-
1. Location-Based Service Background
1.1. Definition of Location-Based Service
Location-Based services refer to general class of computer program-level services used to include specific controls for location and time data as control features in computer programs. Location-Based services utilize location information to improve business productivity as well as adding value to a comfortable life. This project will mainly focus on Location-Based Services in mobile setting.
1.2. Background of Location-Based Service
1.2.1 LBS Market Growth
With the increasing rate of Smartphone penetration, mobile information services using personal information is becoming progressively important. As global Smartphone penetration increases, 80% of Smartphone users are expected to use LBS (by 2013) and the global market for mobile LBS will increase from $2.1 billion (2009) to $18.3 billion by 2015 with the Compound Annual Growth Rate of 43%. Along with the advancement in mobile technology, research into ways of determining the location of mobile terminals on various kinds of networks has been carried out extensively.
자료평가
-
아직 평가한 내용이 없습니다.
오늘 본 자료
더보기
최근 판매 자료
- 핫식스 제품분석과 SWOT분석및 핫식스 현재 마케팅전략분석및 핫식스 향후 국내외 마케팅전략 제안 PPT
- 오뚜기 기업분석과 제품분석및 swot 분석, 마케팅 전략,브랜드 이미지 ppt
- [물류경영] 바릴라스파 `Barilla SpA` 문제점 및 해결방안
- 사우스웨스트 항공 원가우위, 차별화 전략
- [재무제표 분석] 홈쇼핑 산업분석 -GS홈쇼핑과 CJ홈쇼핑의 가치평가를 중심으로
- 이마트 E-마트의 공급사슬관리 SCM
- 스포츠마케팅_프로스포츠 구단(축구, 야구, 농구, 배구 등)을 1개 선정하여 해당 구단을 SWOT분석하여 다른 구단에 대한 경쟁전략을 수립하라 (3)
- [가치사슬, 경영전략] 가치사슬분석
- [마케팅] 아름다운 재단 SWOT 분석 및 개선 방안
- [광고홍보조사 설문지] 숙취해소음료의 제품과 광고에 대한 이미지
저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.