[관광산업] 이비스 앰배서더(Ibis Ambassador) 명동 마케팅전략 분석(영문)
- 등록일 / 수정일
- 페이지 / 형식
- 자료평가
- 구매가격
- 2012.06.16 / 2019.12.24
- 24페이지 / docx (MS워드 2007이상)
- 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
- 2,500원
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
추천 연관자료
- 목차
-
1. Introduction
i. Exordium
ii. About Organization
2. Background
i. Description of the business
ii. Career Path
iii. Common Questions
3. Marketing Strategy
i. Internal Environment
ii. External Environment (Competitors)
iii. SWOT
iv. STP
v. Promotion
4. Summary
References
- 본문내용
-
1. Introduction
i. Exordium
This group project is about the study about one company is related with culture or tourism industry. We select IBIS hotel as a subject of our group project. First, we look into the basic information about IBIS hotel. And rest of our study are done by using a comparative study between IBIS hotel, Seoul Royal hotle and Sejong hotel, SWOT analysis and investigate market segmentation.
The reason of choosing IBIS hotel: IBIS hotel is the most famous low and middle priced hotel in Korea. We chose IBIS hotel because of three reasons. First, we thought IBIS hotel was introduced in Korea at the very first as a low and middle priced hotel. Second, we thought IBIS hotel’s selection of location is the best enough to be compared with five-star hotels’ location. Now, there are four IBIS hotels in Korea, two in Myeong-dong and Gangnam in Seoul, one in downtown of Suwon, and the last one in center of Busan. Third, IBIS hotel has very specific target in our opinion. For example, IBIS Ambassador Myeong-dong’s target market is mainly tourist from Japan and China, and IBIS Ambassador Seoul which is located in Gangnam is targeted at and purchased by business men.
- 참고문헌
-
[Articles]
“비즈니스호텔, 황금시대 오나”, 매일경제, 2011.06.19
“이비스 앰배서더 명동 세계 100대 호텔 29위’, 아시아경제, 2009.02.18
“중저가 호텔 호황…외국업체 웃고 토종업체 울어”, 문화일보, 2011.10.14
[Sites]
http://www.ibishotel.com
http://m.m25.co.kr/article/article_view.html?uid=5793&CURRENT_PAGE=1&Hosu=152
http://www.agoda.com/index.html
http://www.expedia.com
http://www.tripadvisor.com
http://blog.naver.com/ibisseoul
http://blog.naver.com/vorivorissal?Redirect=Log&logNo=70011252318
https://ibis.ambatel.com/FrontSite/ibis/myeongdong/Default.aspx?language=KR&HC=18
자료평가
-
아직 평가한 내용이 없습니다.
오늘 본 자료
더보기
최근 판매 자료
- (A+) [인간관계론] 4주 1강에서 매슬로우의 욕구 5단계에 대해 학습하였습니다. 개인행동은 일반적으로 특정 시점에서 가장 강한 욕구에 의해서 결정된다고 매슬로우는 정의하였습니다. 매슬로우의 욕구 이론을 본인의 상황에 맞게 설명 한 후, 욕구이론의 장단점을 제시해 봅시다.
- 광고학_1주차를 통해 광고에 대한 개념과 기능, 유형에 대해 학습해보았습니다 광고에 대한 정의를 정리해 본 후, 광고의 기능을 마케팅적 관점과 커뮤니케이션적 관점에서 각각 설명해 봅시다
- [경영전략] 마이클 포터의 5 Force모델에 따른 미스터피자 분석
- 기업의 투자활동을 바탕으로 현금흐름을 추정하고 이에 대한 경제성분석을 NPV와 IRR을 통해 분석하시오
- [경영정보] 모토로라의 6시그마 성공사례
- 현대가족의_변화양상,
- [노사관계론]모의교섭 절차와 방법
- [마케팅성공사례] 화장품 `미샤` 마케팅분석
- [호텔경영] 신라&메리어트 호텔의 조직 구성도
- POSCO 포스코 사회적책임완수위한 윤리경영사례분석
저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.