[마케팅] 스타벅스의 남성 소비자를 위한 마케팅 전략(영문)

  • 등록일 / 수정일
  • 페이지 / 형식
  • 자료평가
  • 구매가격
  • 2011.11.28 / 2019.12.24
  • 7페이지 / fileicon docx (MS워드 2007이상)
  • 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
  • 1,100원
다운로드장바구니
Naver Naver로그인 Kakao Kakao로그인
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
이전큰이미지 다음큰이미지
목차
Contents



I. Background of our Project

II. External Market Analysis
a. Customer Analysis
b. Competitor Analysis

III. Starbucks Company Analysis
a. Understanding Starbucks’ Situation
b. Starbucks original 4Ps and Marketing strategy
c. Starbucks SWOT Analysis

IV. Market Segmentation & Targeting
a. Segmentation of the coffee market
b. Targeting

V. 4P Marketing Strategy
a. Price
b. Place
c. Product
d. Promotion

본문내용
III. Starbucks Company Analysis

Understanding Starbucks’ Situation
Starbucks is an international coffee and coffeehouse. Starbucks is the largest coffeehouse company in the world, with 17,009 stores in 50 countries. In Korea, Starbucks’ first store opened in 1999. It also dominates Korean market with a 25% market share (about 339 stores). Starbucks has become a medium for people and communities to come together and promote a better place to live in an environmentally conscious society.

Starbucks original 4Ps and Marketing strategy
Starbucks’ mission is to sell top quality and its own culture. So, what is Starbucks doing to achieve this mission? Let’s figure it out based on 4Ps. In terms of product, it offers high-quality goods. Products sold include beverages, pastries, whole coffee beans and coffee-related retail items. Also Starbucks commercializes brand image and sells it. In terms of price, it uses market-skimming pricing from the beginning. In terms of place, Starbucks has a large number of stores, all of which are owned by the company and no franchises to guarantee the quality. Also Starbucks has diverse distribution channels. For example, it supplies goods to United Airline. Finally, in terms of promotion, Starbucks’ promotion is based on its image. It also puts emphasis on indirect advertisement like PPL and the effect of spreading by word of mouth.
Above and beyond these features, there are Starbucks’ distinguishing marketing strategies. First, Starbucks maximizes market penetration. So Starbucks is expanding with speedy pace. Second, it provides a relaxing, attractive social atmosphere. Third, it creates a great working environment. Because the company believes that the investment in staff is connected to customer satisfaction. Finally, Starbucks has strong ethical values and an ethical mission statement as follows, 'Starbucks is committed to a role of environmental leadership in all facets of our business.'

Starbucks SWOT Analysis
The SWOT analysis will help emphasize exactly what Starbucks is doing right or wrong. It will provide us an insight on what the company is good at, and in what areas Starbucks could use assistance. So, Starbucks can retain its strengths and build on opportunities, while suppressing weaknesses and extinguishing threats through the SWOT analysis.
Strengths, Weaknesses, Opportunities, and Threats (SWOT) are described below:

Strengths
∙ Largest market share in industry
∙ Company operated retail stores
(No franchises)
∙ High brand equity
∙ High-quality products and services
∙ Diverse products Weaknesses
∙ Expensive price
∙ Lack of internal focus
(too much focus on expansion)
∙ Over-dependency on coffee products
∙ US based company,
focusing on the US domestic market
Opportunities
∙ Reduce the size of Instant coffee market
∙ Cooperation with other brands
(e.g. MS, HP, Pepsi, etc.)
∙ Technological advances Threats
∙ Increased competition from coffee shops
∙ Consumer trends toward more healthy ways and away from caffeine
∙ Raw material cost rising

Starbucks has Strong brand image associated with high quality coffee and excellent customer service - “The Starbucks Experience”. Starbucks is an industry market leader with a globally renowned brand as previously stated. Exactly how long Starbucks can dominate the market depends on Starbucks itself.
The problem is that its competitive advantage is shrinking. This is because Starbucks model has been copied successfully by its competitors and this becomes a serious threat to Starbucks
자료평가
    아직 평가한 내용이 없습니다.
회원 추천자료
  • [문화마케팅] 문화기업의 마케팅과 소비 형태
  • 목 차Ⅰ. 서론1. 문제 제기2. 연구의 필요성과 목적3. 연구 방법Ⅱ. 문화기업의 마케팅과 소비 형태1. 문화 마케팅의 이론적 배경2. 소비자의 이론적 개념3. 문화 기업과 마케팅 전략4.문화 소비 현상에 대한 분석Ⅲ. 문화 기업의 마케팅 및 개선방안1. 싸이월드2. 빈폴3. 아웃백4. 스타벅스Ⅴ. 결론Ⅵ. 참고 문헌소비자 행동론 - 문화 마케팅Ⅰ. 서론 1. 문제 제기 과거에는 물리적인 힘이나 재력 등이 기업의 경쟁력을 평가하는 주된 요인이었다.

  • [국제마케팅] 미니골드 MINI GOLD 해외마케팅 전략 계획서
  • 전략일반적으로 유명 마케팅 조사 기관에 의뢰하면 정확할 결과를 얻을 수 있다는 생각을 한다. 그러나 중국은 시장 조사의 역사가 짧기 때문에 조사 방법이나 면접원의 능력과 판단에 따라 결과에 있어 많은 차이가 날 수 있음을 간과해서는 안 된다. 그리고 조사도 중국 소비자의 수준에 맞추어 조사가 시행되어야 한다. 중국 소비자들은 설문조사 혹은 복잡한 조사에 대하여는 진실되게 반응하지 않을 가능성이 높아 정확한 결과를 얻기 어렵다. 한

  • 생활속의마케팅(중간고사 1~7주차 분량)
  • 마케팅이 있음으로서 비로소 가능해지게 되었습니다. 기업들 역시 경쟁사보다 한발 앞서 충족되지 않은 소비자의 욕구를 발견하고 이를 만족시켜줌으로서 경쟁에서 승리하기 위하여 마케팅에 집중하고 있습니다. 또한 자영업이나 개인의 창업이 증가하고, 세일즈, 고객 상담 등 마케팅과 관련된 직업이 증가하면서 마케팅은 보다 자연스럽게 성공을 위한 현대인의 상식으로 자리잡고 있습니다. 시장의 경쟁이 치열해지고 소비자의 욕구가 보다 다양해

  • [마케팅분석]네슬레(커피음료수) 마케팅전략
  • 네슬레 마케팅전략목차1.서론1)네슬레 2)한국네슬레의 역사3)한국네슬레의 향후 마케팅방향2. 본론-네슬레의 소비자와의 커뮤니케이션 노력 1) 인스턴트 커피 개발 사례2) 네슬레의 현지화전략(1) 네슬레의 글로벌 브랜드 전략(2) 한국네슬레의 현지화 노력 (3) 네슬레의 이색 지하철 마케팅3) 이벤트전략(1) 네스카페 쿨! 래프팅, 여름을 즐기자(2) 퀴즈 이벤트(3) 네스퀵 바니 전국 투어 프로그램4) 차별화 전략(1)카페 네스카페-유통전략(2) 제품

  • [소비자행동론] 네슬레의 소비자와 마케팅커뮤니케이션
  • REPORT네슬레: 소비자와의 커뮤니케이션과목: 소비자행동론담당: 제출일: 11월 29일 금요일 7~9교시목차1.서론1)네슬레 2)한국네슬레의 역사3)한국네슬레의 향후 마케팅방향2. 본론-네슬레의 소비자와의 커뮤니케이션 노력 1) 인스턴트 커피 개발 사례2) 네슬레의 현지화전략(1) 네슬레의 글로벌 브랜드 전략(2) 한국네슬레의 현지화 노력 (3) 네슬레의 이색 지하철 마케팅3) 이벤트전략(1) 네스카페 쿨! 래프팅, 여름을 즐기자(2) 퀴즈 이벤트(3) 네

오늘 본 자료 더보기
  • 오늘 본 자료가 없습니다.
  • 저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.
    사업자등록번호 220-06-55095 대표.신현웅 주소.서울시 서초구 방배로10길 18, 402호 대표전화.02-539-9392
    개인정보책임자.박정아 통신판매업신고번호 제2017-서울서초-1806호 이메일 help@reportshop.co.kr
    copyright (c) 2003 reoprtshop. steel All reserved.