[농산물 마케팅] 천일염 마케팅전략(영문)
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- 목차
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1.analysis
- Price discrimination
- Branding strategy
- convenience for consumers
- promotion strategy
- marketing channel
2.Conclusion
- Our own opinion
Q&A
- 본문내용
-
Different price to different consumers
third degree price discrimination .
classifying customers in accordance with willingness to pay.
The answer from this company:
“frankly speaking, we cannot use price discrimination as much as you can think. Because we make a deal, in advance, with massive scale with our partners. Therefore, there is not much room for differentiating price.”
1. Public confidence
- safety, superiority
2. Effectiveness
- compared with imported goods
- in terms of quality, quantity
3. Using special situation of the market
- ‘well-being’, which can be used for branding
in terms of ‘bandwagon effect’
- 참고문헌
-
구글 검색엔진
네이버 검색엔진
중앙일보 기사 ‘목포대학교 바이오 산업 개척’
다큐멘터리 ‘천일염 날개를 달다’
㈜신안메이드 더 솔트 영업담당 팀 – 과장 선한결
식품마케팅 수업시간 자료 – 고려대학교 식품자원경제학과 안병일 교수님
천일염의 고부가가치 식품산업화를 위한 정책방향 연구 – 한국해양수산개발원
연구논문 : 우리나라 천일염산업의 경제적 파급효과 분석 – 한국지역개발학회
천일염 산업 육성 정책방향 – 농림수산 식품부, 식품산업진흥팀
천일염 산업의 현황과 발전방안 – 국회 입법 조사처, 배민식(산업자원팀 입법조사관)
천일염 육성을 위한 법률 및 제도 개선방안 – 목포대학교 김인철 교수
2008년 천일염 일반현황 – 대한 엽업 조합
티비팟 – 천일염 관련 동영상
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