[마케팅사례] Virgin Mobile 사례
- 등록일 / 수정일
- 페이지 / 형식
- 자료평가
- 구매가격
- 2008.10.07 / 2019.12.24
- 11페이지 / hwp (아래아한글2002)
- 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
- 1,400원
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
추천 연관자료
- 목차
-
1. Given Virgin Mobile's target market (14 to 24-tear-olds), how should it structure its pricing? The case lays out three pricing options. Which option would you choose and why? In designing your pricing plan, be as specific as possible with respect to the various elements under considerations. (e.g., contracts, the size of the subsidies, hidden fees, average per-minute charges. etc.)
[Option1]
1) Mobile Industry LTV
2) Virgin Mobile LTV
[Option2]
1) Virgin Mobile LTV
[Option3]
1) Mobile Industry LTV
2) Virgin Mobile LTV
2. How confident are you that the plan you designed will be profitable? Provide evidence of the financial viability of your pricing strategy.
[BreakEven Point]
3.Thecellularindustryisnotoriousforhighcustomer dissatisfaction. Despite the existence of service contracts, the big carriers churn roughly 24% of their customers each year. Clearly, there is very little loyalty in this market. What is the source of all of this dissatisfaction? How have the various pricing variables (contracts, pricing buckets, hidden fees, off-peak hours, etc.) affectedtheconsumer experience? Why haven't the big carriers responded more aggressively to customer dissatisfaction?
4. How do the major carriers make money in this industry?
Is there a financial logic underlying their pricing approach?
5.WhatdoyouthinkofVirginMobile'svalueproposition(thevirginXtras, etc.)?Whatdo you think of its channel andmerchandising strategy?
6-1. Do you agree with Virgin Mobile's target market selection?
6-2. What are the risks associated with targeting this segment?
6-3. Why have the major carrier been slow to target this segment?
- 본문내용
-
1. Given Virgin Mobile's target market (14 to 24-tear-olds), how should it structure its pricing? The case lays out three pricing options. Which option would you choose and why? In designing your pricing plan, be as specific as possible with respect to the various elements under considerations. (e.g., contracts, the size of the subsidies, hidden fees, average per-minute charges. etc.)
[Option1]
1) Mobile Industry LTV
M = $(52-30)☓12 = 264
R = 1-(0.02☓12) = 0.76
I = 0.05
AC = 340
∴ LTV = (M/1-R+I)-AC = $510
2) Virgin Mobile LTV
M = $(22/417 ☓ 200)☓12 = 127.2
R = 1-(0.02☓12) = 0.76
I = 0.05
AC = 240
∴ LTV = (M/1-R+I)-AC = $198.62
☞ Option1은 초기에 Promote하기엔 쉬울지 모르겠지만, 가격경쟁에서 기존의 업체와 차별성이 떨어져 경쟁력이 없다는 단점이 있다. 따라서, 후발업체로서 비혼잡 시간에 더 나은 서비스를 제공하고, Hidden Fee를 줄이는 전략이 병행되어야 성공할 수 있는 전략이라고 생각이 되어진다.
[Option2]
1) Virgin Mobile LTV
M = $(10.6 - 3)☓12 = 91.2
R = 1-(0.02☓12) = 0.76
I = 0.05
자료평가
-
아직 평가한 내용이 없습니다.
오늘 본 자료
더보기
최근 판매 자료
- body frind기업분석
- ㈜바디프랜드 기업분석 및 성장전략
- [해외시장진입] 기업의 해외진출방식(수출방식, 계약진출방식, 투자진출방식)
- [조직행동론] [조직행동]삼일회계법인 조직구조 사례분석(A+ 리포트)
- [한류열풍]K팝(KPOP)시장의성장과 향후전망 PPT자료
- [조직행동] 기업의 동기부여 사례
- 사우스웨스트항공 vs 컨티넨탈항공 기업비교분석과 사우스웨스트항공 경영성공사례와 컨티넨탈항공 실패사례분석및 미래전망과 나의의견 레포트
- 근현대 한국사회 발전과 갈등을 정치사와 경제사의 상호관련성 아래 분석하고, 이를 서구의 민주화 및 산업화와 비교하여 설명하시오
- ZARA 자라 유통구조와 유통전략
- 롯데리아 서비스 사례(청사진, 피시본 분석 포함)
저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.