교수 학습 과정안 시간 묻기 영어 학습지도안 시간 묻기 영어 수업지도안
- 등록일 / 수정일
- 페이지 / 형식
- 자료평가
- 구매가격
- 2015.03.29 / 2015.03.29
- 4페이지 / hwp (아래아한글2002)
- 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
- 800원
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
1
2
3
4
추천 연관자료
- 본문내용
-
교수- 학습 과정안
UNIT
4. What Time Is It?
TEACHER
지도교사
CLASS
4 - 6
PERIOD
4/4
TIME
40´
PLACE
4-6 CLASSROOM
OBJECTIVES
♣ Students will be able to
(1) do role-play using the sentence "what time is it?", "Its oclock."
ACTIVITIES
Lets Role- play, Lets game.
Procedure
TEACHING-LEARNING ACTIVITY
TIME
MATERIALS
AND TIPS
Teacher
Student
INTRODUCTION
OBJECTIVES
■ GREETING
- Hi, everyone.
- How are you today?
- Fine, thank you.
- Hows the weather?
■ REVIEW
- Do you remember the song " What time is it?"
- O.K. Now, lets sing the song again. Are you ready?
- O.K. Go!!
▷Hi, Miss Kim.
▷Im fine. Thank you. And you?
▷Its .
▷ Yes.
▷ Yes, Im ready.
▷ Sing the song.
1´
2´
CD-ROM
시각을 묻고 답하는 말을 사용하여 역할놀이를 자연스럽게 할 수 있다.
DEVELOP-
MENT
■ ACTIVITY 1 (Role-play)
▶ 신데렐라에 대해 이야기 나누기
- Open your books to page 51. Do you see the pictures?
- How many pictures are there?
- Can you guess what this story is?
- Thats right. Whats happening?
Who is the girl? and man?
▶ CD-ROM 보며 대화 익히기
- O.K. Then watch the TV. Listen carefully please.
- Did you hear the dialog carefully?
▷ Yes, I can.
▷ Four.
▷ Yes. Its 신데렐라.
▷ 신데렐라와 왕자
▷ O.K.
▷ Yes./No.
Once more please.
2´
2´
CD-ROM
STEP
TEACHING-LEARNING ACTIVITY
TIME
MATERIALS
AND TIPS
Teacher
Student
I
DEVELOP-
MENT
- O.K. Then Watch the TV once more. Listen carefully please.
- What did you hear? What did the 신데렐라 say?
- Good.
- What did the prince say?
- Very good.
- This time, repeat after you listen. O.K?
- Good. Lets watch the TV and repeat.
▶ 역할 정하기
- Now, we are going to do the role-play. So you have to decide your role in your group. O.K? Please decide your role right now.
- Have you finished?
- Good. Please say the dialog with the CD-ROM at the same time. Do you understand?
- O.K. Ready~go!!
▶ 역할극 연습하기
- Now, practice the sentences with your group members. After you practice you can perform the role-play.
- Start!!
▶ 역할극 발표하기
- Which group role-plays the 신데렐라? Who is volunteer?
- Come here, please.
- 2~3 그룹이 나와 시연한다.
- Good job! Give them a big hand..!!
▷ O.K.
▷ Can you help me?
What time is it?
Im late.
▷ Its twelve oclock.
Wait! Whats your name?
▷ O.K.
▷ O.K.
▷ Yes.
▷ Yes, I do.
▷Here.
▷Good!!!
7´
3´
5´
5´
역할극 대본
그룹에 따라 창의적으로 대본을 구성할 수 있게 허용한다.
STEP
TEACHING-LEARNING ACTIVITY
TIME
MATERIALS
AND TIPS
Teacher
Student
DEVELOP-
MENT
■ ACTIVITY 2 (Up and Down)
▶ 게임 방법 설명하기
- Now we are going to play a game.
- Attention, please.
- 색종이를 두 번 접어 4장이 되도 록 자르세요.
- Write the time in each paper.
- Decide your turn.
- One person keeps the one paper and say "What time is it?"
- Then the other person say the time freely. "It;s oclock.
- 만약 답이 맞으면, 그 문제 종이는 질문한 사람의 것이 됩니다.
- 만약 답이 맞지 않으면 종이를 가 진 사람이 힌트를 준다.
Up!! Down!!
- 힌트는 총 두 번 줄 수 있다. 힌트 를 두 번 주기까지 답을 맞추면 종 이는 대답한 사람의 것이 된다.
- 답을 맞추지 못하면 순서는 다음 사람으로 넘어가게 된다.
- Do you understand?
- Please remember to say the sentence "What time is it?" and
"Its oclock." O.K?
- Good. Lets play.
▶ 게임 결과 확인하기
- Have you finished?
- Were you interested?
- How many papers do you have?
- Raise your hands.
- One? Two? Three? .......Zero?
▷ Yes.
▷ O.K.
▷ Yes.
▷ Yes. Its so funny.
10´
1´
색종이
게임설명을 할 때에는 학생들이 쉽게 이해할 수 있도록 한국어를 섞어서 많이 사용한다.
게임을 할 때 학생들이 꼭 영어를 사용하도록 한다.
모두에게 골고루 칭찬을 해주도록 한다.
STEP
TEACHING-LEARNING ACTIVITY
TIME
MATERIALS
AND TIPS
Teacher
Student
CONSOLI-
DATION
■ CLOSING
- O.K. times up.
- Lets review todays lesson.
- Were you interested in the role-play?
- Do you know the expression of time asking and answering?
- Good. Im so proud of you.
▶ Giving todays homework
- Review Lesson Four with your CD-ROM at home.
- Next time were going to study a new lesson.
- Thats all for today.
- Bye.
▷ Yes.
▷ Yes.
▷Yes.
▷ Good- bye.
1´
1´
자료평가
-
아직 평가한 내용이 없습니다.
오늘 본 자료
더보기
최근 판매 자료
- 도덕과 교수_학습 과정안 - 도덕 딜레마 토론 모형 - 7 다양한 문화 행복한 세상 - 2차시 - 1 맡은 일에 책임을
- 19세기 고대 근동학을 비평하고 개혁주의 관점으로 어떻게 고대 근동 연구를 할 수 있을지를 구체적으로 논하시오
- 사회복지조사론_노인복지 이슈와 관련한 한편의 양적 연구를 선택해 활용하거나 직접 관련 연구를 계획하는 다음의 내용 중 최소한 2가지 이상을 포함하는 간단한 연구계획서 작성
- 사회복지학개론_노인복지 분야 또는 지역사회복지 분야에서 일하는 사회복지사 1인의 경험을 통해 해당분야에 관심을 갖게 된 배경 주요업무와 업무상 보람된 점과 힘든 점 전망과 과제 자신의 소감 등의 내용을 포함하는 보고서 작성
- 노인의 이해 - 그대를 사랑합니다 - 노인에 대한 영화,다큐멘터리,드라마 등을 보고 줄거리, 문제점 및 해결방안
- 놀이의 특성 및 기능을 기술하시오
- 보육실습 만5세 올데이 활동계획안- `몸에 좋은 음식을 찾아라` (게임)
- 선교적 교회의 본질
- [희곡론] 작가 송영 `호신술` 작품분석
- [만점 받은 자료] 배론 외국어로서의 한국어학개론 `내가 몰랐던 언어 소개하기`라는 주제로 해당 언어의 음운 체계, 어순과 문장 구조, 품사별 주요 어휘 10여 개 정도를 소개해 보십시오.
저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.