중학교 영어과 수업지도안-2. Our Friends from around the World

  • 등록일 / 수정일
  • 페이지 / 형식
  • 자료평가
  • 구매가격
  • 2010.08.26 / 2019.12.24
  • 4페이지 / fileicon doc (MS워드 2003이하)
  • 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
  • 800원
다운로드장바구니
Naver Naver로그인 Kakao Kakao로그인
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
이전큰이미지 다음큰이미지
목차
1. Date and Time
2. Class
3. Teaching Materials
4. Topic
5. Lesson
6. Assumptions
7. Specific Aims of This Period
8. Learning and Teaching Procedures
본문내용
5. Lesson: 2. Our Friends from around the World

6. Assumptions:
(1) Students can understand classroom English.
(2) Students are willing to learn and use English.
(3) Students are familiar with role-playing

7. Specific Aims of This Period: By the end of this lesson,
(1) Students will be able to order food at a restaurant using proper expressions.
(2) Students will be able to take orders using proper expressions.
(3) Students will be more familiar with the meaning, form, and pronunciation of vocabulary on food.

8. Learning and Teaching Procedures

Stage Procedure Teaching - Learning Time Aids
Teacher Student

Introduction
Greeting
&
Roll-call - T says hello to Ss.
- T checks the attendance. - Ss say hello to T. 1'

Review
- For review, T asks names of food in English showing pictures on the screen. - Ss tell names of food looking at the pictures. 3'
(4')
PPT
Slides
Lesson Aims - T has Ss read the lesson aims aloud.
- Ss read the lesson aims aloud. 1'
(5')
PPT
Slide





D
E
V
E
L
O
P
M
E
N
T


















D
E
V
E
L
O
P
M
E
N
T


















Pre-speaking



















- T shows menus on the slide and asks Ss to imagine they are in a restaurant in other countries.
- T asks how Ss would order foods.
- T shows a commercial film about ordering food.
- T elicits the expressions that Ss heard from the video clip such as "I would like to have~"
- T writes down the expressions that Ss remember.
- T provides more expressions used when people order food
- T plays the CD-Rom
-T has Ss practice the target language forms in the listening script.
- T shows the dialog on the screen and lets Ss read them aloud in pairs.




- Ss say just a menu.

- Ss watch the video clip


- Ss speak out the expressions in the video clip









- Ss listen to the CD and answer to the question on page 38.
- Ss practice the key expressions in pairs.


10’
(15)














PPT
Slides,
Work-sheet,
Stop Watch


















자료평가
    아직 평가한 내용이 없습니다.
회원 추천자료
  • 초등학교 6학년 영어과(영어교육)주요어휘,이야기지도, 초등학교 6학년 영어과(영어교육)노래지도,챈트지도, 초등학교 6학년 영어과 에듀넷활용교육
  • 영어과(영어교육)의 주요어휘1. I live in Seoul2. School starts at 9 oclock3. Taller and Bigger4. Mi-mi buys a present5. Just a little, Just a few6. The pizza house7. The moving doghouse8. The farmer and his goose9. Our friends10. Lets go biking11. Weather and clothes12. There are four seasons13. How do you feel today14. Christmas is coming soon15. At the dinner table16. A look at Min-hos lifeⅥ. 초등학교 6학년 영어과(영어교육)의 이야기지도1. 이야기 지도의 의의2. 이야기 지도 방법1) 수업의 준비2) 수업의 진행3. 이

  • 초등영어교육의 이론
  • the ability to speak fluently cannot be taught directly; rather, it emerges independently in time, after the acquirer has built up linguistic competence by understanding inputif there is a sufficient quantity of input, comprehensible input(i+1) will be usually be provided automaticallyAcquisition through comprehensible input (i + 1): Comprehensibility from context, extralinguistic information, knowledge of the world *4. Second Language(L2) AcquisitionKrashen(1980)’s Five Hypothesisthe Affective Filter Hypothesisthe learners emotional state or attitudes: an adjustable filter that f

  • [수업지도안] 고등학교 영어 교과 수업지도안
  • 수업 단계별로 페이지가 넘어갑니다.)Conclusion .11-12Annex 13~Text bookHand outPower pointHomeworkAnnex Ⅱ (Additional part)17~지도안 작성과 수업 실시에 대한 고찰RationaleMaster PlanText: High School English, 2002 (주) 중앙 교육 진흥 연구소 Unit: Lesson 5. Monkey’s shoes. Grade: Second gradeGeneral AimStudents can understand the main idea after listening dialog. (Listening)Students can ask ‘help

  • [초등교과교재] 초등영어 3학년 영어
  • 지도안단원6. How Many Cows?학습목표(1) 듣기․ 1부터 10까지 수를 영어로 이해한다.․ 1부터 10까지 수를 듣고 숫자와 연결할 수 있다.․ How many~의 표현을 듣고 그 의미를 이해한다.(2)말하기․ 1부터 10까지의 수를 영어로 말을 한다.․ How many~의 표현을 듣고 영어로 답할 수 있다.지도시 유의점한 학기 동안 영어를 접해본 학생들을 대상으로 수업을 진행하지만, 아직 1부터 10까지 수를 영어로 말하는 것이 익숙하지 않을 수 있다. 그러므로 학생

  • 중학교 1학년 영어과 교수학습지도안-3. We\`re Family Listen and Talk 1
  • the Group :1) Design of the groups in this class is based on the theory of Cooperative(Learning : the groups are heterogeneous.)2) Students will be divided into five groups of four.3) Students levels are decided according to the result of pre-test.4) Each group consists of one high-level student, two intermediate-level students and one low-level students.8. Flow Chart▼ Preparation▼Warming-up▼Pre-Activity▼Main-Activity - textbook p.36▼Post ActivityConsolidation & Evaluation9. Rule of the Game Activity1) Make students a team of 4 people.2) From the left-side stude

오늘 본 자료 더보기
  • 오늘 본 자료가 없습니다.
  • 저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.
    사업자등록번호 220-06-55095 대표.신현웅 주소.서울시 서초구 방배로10길 18, 402호 대표전화.02-539-9392
    개인정보책임자.박정아 통신판매업신고번호 제2017-서울서초-1806호 이메일 help@reportshop.co.kr
    copyright (c) 2003 reoprtshop. steel All reserved.