중학교 영어과 수업지도안-2. Our Friends from around the World
- 등록일 / 수정일
- 페이지 / 형식
- 자료평가
- 구매가격
- 2010.08.26 / 2019.12.24
- 4페이지 / doc (MS워드 2003이하)
- 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
- 800원
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
1
2
3
4
추천 연관자료
- 목차
-
1. Date and Time
2. Class
3. Teaching Materials
4. Topic
5. Lesson
6. Assumptions
7. Specific Aims of This Period
8. Learning and Teaching Procedures
- 본문내용
-
5. Lesson: 2. Our Friends from around the World
6. Assumptions:
(1) Students can understand classroom English.
(2) Students are willing to learn and use English.
(3) Students are familiar with role-playing
7. Specific Aims of This Period: By the end of this lesson,
(1) Students will be able to order food at a restaurant using proper expressions.
(2) Students will be able to take orders using proper expressions.
(3) Students will be more familiar with the meaning, form, and pronunciation of vocabulary on food.
8. Learning and Teaching Procedures
Stage Procedure Teaching - Learning Time Aids
Teacher Student
Introduction
Greeting
&
Roll-call - T says hello to Ss.
- T checks the attendance. - Ss say hello to T. 1'
Review
- For review, T asks names of food in English showing pictures on the screen. - Ss tell names of food looking at the pictures. 3'
(4')
PPT
Slides
Lesson Aims - T has Ss read the lesson aims aloud.
- Ss read the lesson aims aloud. 1'
(5')
PPT
Slide
D
E
V
E
L
O
P
M
E
N
T
D
E
V
E
L
O
P
M
E
N
T
Pre-speaking
- T shows menus on the slide and asks Ss to imagine they are in a restaurant in other countries.
- T asks how Ss would order foods.
- T shows a commercial film about ordering food.
- T elicits the expressions that Ss heard from the video clip such as "I would like to have~"
- T writes down the expressions that Ss remember.
- T provides more expressions used when people order food
- T plays the CD-Rom
-T has Ss practice the target language forms in the listening script.
- T shows the dialog on the screen and lets Ss read them aloud in pairs.
- Ss say just a menu.
- Ss watch the video clip
- Ss speak out the expressions in the video clip
- Ss listen to the CD and answer to the question on page 38.
- Ss practice the key expressions in pairs.
10’
(15)
PPT
Slides,
Work-sheet,
Stop Watch
자료평가
-
아직 평가한 내용이 없습니다.
오늘 본 자료
더보기
최근 판매 자료
- [만0세 부모상담일지]만0세 1학기 부모상담일지(5명 분량)
- [부모교육] 정리정돈 하지 못하는 아이
- 배론 한국사의이해 A+
- [의상] 한국 중국 일본의 전통 의복 디자인에 대한 비교
- [아동생활지도] 기본생활습관 지도 -식사지도, 배변지도, 수면지도, 청결지도, 안전지도
- 다중 지능 학습과 수업 다중지능이론 전통적인 지능이론 다중지능 이론 지능의 8
- [유아언어교육수업지도안] 동화 `구름빵`을 읽고 `이름 빵` 만들기
- [교육학] 만3세 언어지도 모의수업 활동계획안-어떤 동물일까요
- 아동복지의 필요성에 대한 구체적인 견해와 우리나라 아동복지 서비스의 문제점 및 해결방안에 대해 서술하시오
- 17-19세기 동아시아 삼국의 사회의 짜임새를 비교하여 서술하고, 이와 같은 차이가 이후 근대적 경제성장에 미친 영향에 대해 논하시오.
저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.