영어교과 수업지도안 lesson plan

  • 등록일 / 수정일
  • 페이지 / 형식
  • 자료평가
  • 구매가격
  • 2010.07.14 / 2019.12.24
  • 18페이지 / fileicon docx (MS워드 2007이상)
  • 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
  • 1,800원
다운로드장바구니
Naver Naver로그인 Kakao Kakao로그인
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
이전큰이미지 다음큰이미지
목차
Day 1: Getting familiar with idioms
Today’s objectives
Today’s Activity:
1. Watch the video clip and discussion (video 5 min. + discussion 20 min. = 25 min.):
2. Watch the video clip again and understand the conversation with explanation from the teacher. (15min)
3. Getting a small lecture about an overview of this course. (10 min)
4. Assigning homework: guessing and finding the meaning of the underlined idioms.
IDIOMS
Day2: learning idiom from context
Today’s objectives
Today’s activity:
1.Checking assignment (5minutes)
2.Watch the cartoon: think about the following questions: (10minutes)
3.“How can we say this expression?” (offering inquiries: Korean English vs. American English) (30 minutes)
4.Learning different culture through idioms (10minues)
5. Assigning Homework: Find the meaning of these idioms (5minutes)
Level test
Ex) What do you say when you want others to agree with you?
1.When someone was employed inappropriately by the company
2. When you have no money to treat your friends
3. When your friend fell in love with someone
4. When you went to a disco club for the first time, and there you find many pretty girls.
5. When a brother bothers his sister
6. When you point out at a girl
Day 3: Conversation Composition using idioms
1. Checking assignment (5min.)
2. Showing movie clips containing everyday used idioms (20minutes)
3. Activity (30min.)
4. Assignment (5min)
Create a Dialogue
Day 4: Skit Presentation and Games
1. Reviewing previous class and checking Assignment (10 minutes)
2. Presentation (15min.)
3. Fun Activities (35min.)
1) Telephone Games (15 minutes)
2) Finding Errors (10 minutes)
3) Matching scrambled idioms (10 minutes)
3. Assignment:
Day 5: Evaluation
1. Taking a test (20 min)
2. Grading the test (10 min)
3. Evaluation and discussion (20 min)
4.Reward Ceremony (10 min)
Mini test
1.Choose the correct meaning for each idioms below (each 2pt, 10pt)
2.Explain idioms in your own word (each 4pt, 20pt)
3.Create a dialogue by using idioms (each 5pt, 10pt)
4.Fill in the blank (each 2pt, 8pt)
Concluding Remark
Answer sheet
Course Evaluation
1. Evaluate the course by checking from 1 to 5
2. Answer these questions briefly.

본문내용
Day 3: Conversation Composition using idioms

Today’s objectives
 Students are expected to use idioms in real life situations.

Today’s activity

1. Checking assignment (5min.)

Each person in each group will present their homework

2. Showing movie clips containing everyday used idioms (20minutes)

* Students are expected to find out about what they already know about the idioms. Teacher should make sure that the students realize the fact that idioms are really used in real life situation by looking at the movie clip.

* After watching each scene, teacher should go over the exact spelling and meaning of the idiom.

* Movie Clips

Idioms used in “Fired Up” Idioms used in “17 Again”
17:47 take advantage of someone 01:10 free ride to college
37:59 you are really in to this girl 45:24 Who is with me?
1:11:27 stay safe 01:33:33 I've been in a bad mood
1:15:52 you gotta risk it to get the buiskit 01:34:23 checking me out


≫ Materials: Computer, Speaker

3. Activity (30min.)

Each group of students should create conversations (dialogues) following the guidelines in the worksheet. They may also use any idioms that were taught during previous classes. Students should turn in their finished work. Teacher should check them before next class.

4. Assignment (5min)

자료평가
    아직 평가한 내용이 없습니다.
회원 추천자료
  • [수업지도안] 고등학교 영어 교과 수업지도안
  • FILE:교육방법 및 교육공학 수업지도안(세안).doc영어 교과 수업 지도안목 차 Master Plan 3-4Sub Plan 5Lesson Plan (학습지도안 세안) Introduction . 6-7Development*part 1: Listening & Speaking . 8-9*part 2: Reading .10-11 (표 편집 작업 때문에 각 수업 단계별로 페이지가 넘어갑니다.)Conclusion

  • [영어 교안] 영어 교안
  • 지도안결재계부장교감교장일 시2007년 4월 18일장 소3-4반 교실대상학급3학년 지도교생(인)지도교사선생님보 문 중 학 교◉ 목 차 ◉Ⅰ. 교육 목표1) 본교 교육 목표2) 중학교 교육목표3) 영어과 교육과정 개정의 중점4) 영어과의 성격과 특징5) 영어과의 목표Ⅱ. 3-4반 영어 학습 실태 조사 및 분석Ⅲ. 본 수업 모형Ⅳ. Lesson Plan

  • [영어교안] 영어 수업지도안
  • 수업 내용 확인 (동기부여)↓수업 목표 제시◉ 수업 목표 확인 ↓수업 활동◉ 각종 시청각 자료 및 교구 활용( PPT, PC, TV, Word Cards ) ◉ Classroom English 사용 및 생활 영어 중심 수업◉ 학생 위주의 수업 (교사 조력자 역할)◉ Group Work 형식의 수업 전개◉ 흥미 유발 수업 (칭찬, 격려, 강화물)↓평가 및 정리◉ 오늘 배운 내용 정리 ( Summary )◉ 형성 평가 ( Formative test )◉ 과제 및 차시 예고◉ 영어 인사Ⅲ. Lesson Plan1) Master Plan1. Text : Middle school Englis

  • [교육과정개발] 고등학교(인문계) 1-2학년 프랑스어 개발 수업지도안
  • 수업 지도안 Lesson PlanMaster Plan과목 및 단원: 창의력 재량수업 – 프랑스어와 프랑스문화 교재: 매 시차마다 관련된 유인물로 교재 대체학습대상: 프랑스어에 대한 관심과 초급자 수준의 이해도가 있는 고등학교 학생전반적인 수업목표학습자들은 이 수업을 통해- 여러 문화의 다양함과 차이를 이해함으로써 자아실현의 기회를 넓힌다.- 충분히 다양한 문화에 대한 경험을 통해 세계 시민으로서의 책임감과 그에 맞는 언어적 문화적 이해 능력을

  • 영어과 학습 지도안 초등학교 6학년 활동 중심 학습을 통한 말하기 능력
  • 영어과 학습 지도안활동 중심 학습을 통한 말하기 능력 신장 Ⅰ. 수업 연구 주제(Class direction)활동 중심 학습을 통한 말하기 능력 신장최근 국가 간의 교류는 다양한 분야에서 빠르게 진행되며 국가 간 상호의존도는 점점 심화되고 있어, 국제적 경쟁과 함께 국제적 협력의 필요성도 증대하고 있다. 이런 환경에서 영어는 국제적으로 가장 널리 쓰이고 있는 언어로서 각기 다른 모국어를 가진 사람들을 이해하고, 이들과의 의사소통과

사업자등록번호 220-06-55095 대표.신현웅 주소.서울시 서초구 방배로10길 18, 402호 대표전화.02-539-9392
개인정보책임자.박정아 통신판매업신고번호 제2017-서울서초-1806호 이메일 help@reportshop.co.kr
copyright (c) 2003 reoprtshop. steel All reserved.