[인사관리 사례] GE와 Zappos 자포스 사례(영문)
- 등록일 / 수정일
- 페이지 / 형식
- 자료평가
- 구매가격
- 2013.07.04 / 2019.12.24
- 11페이지 / docx (MS워드 2007이상)
- 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
- 1,700원
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
추천 연관자료
- 목차
-
◆ GE
1. GE Introduction
2. GE’s Approaches to Employee Development
3. How GE culture affects to Employee Development Method
4. Challenge that GE is facing
◆ Zappos
1. Introduction of Zappos
2. Zappos’s Approaches to Employee Development
3. How Zappos culture affects to Employee Developmental method
4. Challenge that Zappos is facing
◆ REFERENCE
- 본문내용
-
1. GE Introduction
General Electric (GE) is an American multinational conglomerate. In 2011, GE ranked among the Fortune 500 as the 6th largest firm in the U.S. by gross revenue as well as the 14th most profitable. However, the company is currently listed the 3rd largest in the world among the Forbes Global 2000. General Electric was one of the original 12 companies listed on the newly formed Dow Jones Industrial Average in 1896. After 116 years, it is the only one of the original companies still listed on the Dow index. As the result of acquisitions, divestitures and reorganizations over the long period, GE has become a global conglomerate running various businesses today.
i. Founder: Thomas Alva Edison
General Electric was formed by merger of Edison General Electric Company and Thomson-Houston Electric Company in 1892.
CEO and Chairman of the board: Jeffrey Immelt (2001~)
ii. Businesses: Energy, Technology Infrastructure, Capital Finance and Consumer & Industrial
iii. Core Values
1. Integrity
“I believe that our reputation for integrity and honorable dealings is our most important asset. GE believes that strong integrity is the foundation of great performance.” By Jeffrey Immelt
- 참고문헌
-
① Jeff Immelt and the New GE Way, by David Magee, Wisdomhouse, 2009
② The Secret to GE’s Success, by William E. Rothschild, McGraw-Hill Korea, 2008
③ General Electric www.ge.com
④ GE코리아 블로그 상상팩토리 http://geblog.kr/
⑤ 네이버 지식백과: 잭 웰치 리더십개발센터
⑥ Zappos.com: Focus on Customer Service, ICMR Center for Management Research, 2009
⑦ http://blogs.zappos.com
⑧ http://about.zappos.com/
자료평가
-
아직 평가한 내용이 없습니다.
오늘 본 자료
더보기
최근 판매 자료
- 목표원가 시스템이 불러온 자동차산업의 원가절감 사례
- [품질관리성공사례] 디즈니랜드 서비스품질의 성공사례
- 코칭 레포트
- P&G 기업의 공급사슬관리
- 서비스 품질관리 실패사례 분석(VIPS & Blockbuster)
- 본인이 경험한 부정적인 리더쉽 상황을 구체적으로 사례로 제시하고 리더쉽의 근본 원인을 분석하고 개선방안을 학습한 리더쉽 이론 중 하나를 적용하여 제시
- [생산관리] 선진 물류업체 P&G 사례조사
- 사업계획서(창업계획서) : 반찬배달전문쇼핑몰사업계획서
- [항만의 종류와 시설] 항만종류의 분류 및 항만시설, 수역시설, 외곽시설, 계류시설, 하역시설, 부두
- 신라호텔 호텔경영 마케팅사례 연구와 신라호텔 SWOT분석과 사업분석 및 신라호텔 미래전략방향 수립
저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.