PC산업, DELL 델 전략경영(영문)

  • 등록일 / 수정일
  • 페이지 / 형식
  • 자료평가
  • 구매가격
  • 2013.02.27 / 2019.12.24
  • 24페이지 / fileicon hwp (아래아한글2002)
  • 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
  • 2,500원
다운로드장바구니
Naver Naver로그인 Kakao Kakao로그인
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
이전큰이미지 다음큰이미지
목차
1. Introduction
2. Dell's Success Formula
1) Characteristics of PC Industry : General Environment
2) Dell's Core Competency
3. Dell's Internal Analyses
1) Dell's Value Chain Analysis
2) Strength & Weakness
4. Dell's External Analyses
1) Porter's Five Forces Model and Current Issues
2) Opportunity & Threat
5. SWOT Analysis
1) SWOT analysis
2) Business - level Strategy
3) Corporate - level Strategy
6. Conclusion
본문내용
1. Introduction
"Relationships with customers and suppliers allow us to know what we must be able to supply in real time and then very quickly and precisely meet that demand while maintaining low inventory."
(Dave Schneider, engineering manager of Dell)
As of July 2002, Dell Computer Corporation (Dell) was the world’s largest direct selling computer company, with 34,800 employees in more than 30 countries and customers in more than 170 countries. Headquartered in Austin, Texas, Dell had gained a reputation as one of the world’s most preferred computer systems companies and a premier provider of products and services that customers worldwide needed to build their information-technology and Internet infrastructures. Dell’s climb to market leadership was the result of a persistent focus on delivering the best possible customer experience. Direct selling, from manufacturer to consumer, was a key component of its strategy (2002).
The company was based on a simple concept: that Dell could best understand consumer needs and efficiently provide the most effective computing solutions to meet those needs by selling computer systems directly to customers. This direct business model eliminated retailers, who added unnecessary time and cost, and also allowed the company to build every system to order, offering customers powerful, richly configured systems at competitive prices. Dell introduced the latest relevant technology much more quickly than companies with slow-moving, indirect distribution channels, turning over inventory an average of every four days. In less than two decades, Dell became the number-one retailer of personal computers, outselling IBM, Hewlett-Packard, and Compaq (2002).
자료평가
    아직 평가한 내용이 없습니다.
회원 추천자료
  • 구글 경영전략 및 사례
  • 구성원이 나아갈 길을 제시하는 비전과 그들이 능력을 펼치게 해주는 기업문화(People), 그리고 그 문화를 유지, 발전시켜주는 기반인 안정된 기업지배구조(Organization)이다. 구글은 이 핵심역량의 유지 및 발전에 게을러서는 안 될 것이다.순 서구글(Google)소개구글의 MarketSWOT Analysis구글의 전략Business-Level Strategy 구글의 조직문화구글의 윤리적 이슈구글의 현황 및 도전구글이 신사업 진출시 고려해야 할 사항구글의 성장을 위한 신사업 제안

  • [졸업]국내 전자상거래의 문제점과 활성화방안
  • 경영대학원 석사학위논문, 1999. 7, 김동훈, 효과적인 전자상거래를 위한 마케팅 전략에 관한 연구, 인하대 경영대학원 석사학위논문, 1999김범태, 국내 소비자 대상 전자 상거래 현황, KTNET 전자 상거래 지원 센터, 1999. 2. 3,http://www.ecrc.or.kr/default.htm김범태, 아마존 case study, KTNET 전자 상거래 지원 센터, 1999. 2. 3김범태, 전자상거래 현황 및 문제점, KTNET 전자 상거래 지원 센터, 1999. 2. 20김용주, 전자상거래 활성화 방안, 중앙대학교 국제경영대학

  • [광고학] 광고 마케팅- 마케팅개요, 브랜드차별화전략
  • 전략의 경우 하위 시장 중 하나를 선정할 때, 대부분의 기업들은 가장 잠재력이 큰 시장을 선정한다. 즉 시장규모가 가장 큰 시장을 선정하게 되는데, 이 경우 많은 경쟁자가 몰리게 되므로 시장에 진입한 이후 정착하지 못하고 사라지는 브랜드도 많이 생기게 된다. 그리고 상대적으로 많은 경쟁자가 치열한 경쟁을 벌여야 하므로 많은 비용이 소모되므로 수익성이 다른 시장에 비해 크다고 볼 수 없다. 집중화 전략의 사례로는 델(Dell) 컴퓨터를 들 수

  • [국제통상전략론] 전자 상거래(Electronic Commerce)
  • 국내에서도 데이콤 주도로 커머스넷 코리아를 구성하여 전자상거래와 관련된 표준화에 대한 문제 해결을 위해 노력 중이다.5. 참고문헌통계청, 20010.2/4분기 전자상거래 통계조사 결과, 2010.11.이재규 외, 최형림, 김현수, 이경전 편저, “전자상거래 원론”법영사, 1999.김동훈, 효과적인 전자상거래를 위한 마케팅 전략에 관한 연구, 인하대 경영대학원 석사학위논문, 1999삼성경제연구소,2000년도 전자 상거래 전망, 2000. 4, http://www.seriecon.seri21.org

  • [졸업][경영정보] B2B 웹사이트 평가요인에 관한 실증적 연구
  • 산업정보제공)54.480.5134.500.78113.830.658웹사이트 접속시 빠른 응답속도94.040.7654.130.5474.170.839회원관리 기능 및 다양한 서비스 체계84.190.8873.960.75103.870.6910B2B 웹사이트의 마케팅 및 홍보 능력104.001.0464.040.69123.780.7411B2B Web 사이트의 사업운영자 브랜드113.890.8993.750.6884.000.6712B2B 웹사이트의 편리한 정보검색 (메뉴, Sitemap 등)123.700.6783.880.4593.910.6713B2B 웹사이트의 첨단 정보기술 활용113.890.7093.750.74143.570.5914

사업자등록번호 220-06-55095 대표.신현웅 주소.서울시 서초구 방배로10길 18, 402호 대표전화.02-539-9392
개인정보책임자.박정아 통신판매업신고번호 제2017-서울서초-1806호 이메일 help@reportshop.co.kr
copyright (c) 2003 reoprtshop. steel All reserved.