[경제학] 서비스산업의 성장과 고용창출
- 등록일 / 수정일
- 페이지 / 형식
- 자료평가
- 구매가격
- 2011.11.28 / 2019.12.24
- 15페이지 / hwp (아래아한글2002)
- 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
- 1,400원
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
추천 연관자료
- 목차
-
<Introduction>
1. Social cost casued by Real unemployment standard in Korea
1) Korea real unemployment standard
2) Social cost of High rate of unemployment
2. The resaon of High rate of unemployment and effect of induce employment between manufacture and service industry
1) Problem of center export manufacturing industry employment
3. present condition of service industry
4 서비스업의 육성 방안
< Reference >
- 본문내용
-
Table above notice not economically active population is rise gradually 2000 is 14million and 2009 is 15million. People who just rest population which contained not economically active is gradually rise. (2003 is nine hundred thousand and 2009 is 1million and four hundred thousand)
People who prepare getting job is also rise rapidly rise. People who prepare getting job is after graduate college and cannot get a job. That means they are most actively getting a job but they are measured not economically active population.
Rise trend of Not economically active population, People who just rest population, People who prepare getting job means unemployment rate of 2003 to 2009 is 3~4%. this can notice past measure method of unemployment rate seems to lower unemployment rate than real economic situation.
Because of this short point we need modified unemployment measure Index. Mostly we used sensory unemployment.
체감실업률=취업애로층/수정경제활동인구
* 취업애로층=실업자+비자발적 단시간 취업자+취업준비비경제활동인구+20대‘쉬었음’비경제활동인구+기타
* 수정경제활동인구=취업자+실업자+취업준비 비경제활동인구+20대‘쉬었음’ 비경제활동인구+기타
Now in march formula unemployment rate is 4.3% but among population of People who just rest which measured Not economically active population if they calculate youngman(age 15 to 29) is unemployed unemployment is over 6%.
Plus People who work only one hour per week, People who give up getting a job, work under 17 hours per week now unemployment rate is over 10%.
Especially youngman sensory unemployment rate is much more serious this January youngman unemployment rate is 8.5% and it is lower than U.S (18.9%), France (25.7%), Australia (12.8%) but sensory unemployment Plus People who work only one hour per week, People who give up getting a job, work under 17 hours per week now unemployment rate is 27.1%.
<2011년 1월 체감청년실업률 계산구조>
<단위:천명>
실업자수
329
취업자수
3920
+단기간 취업자
523
+실업자수
329
+취업 준비자
88
÷
+취업준비자
88
=
(A)
= 27.1%
+쉬었음 인구
293
+쉬었음 인구
293
(B)
+기타
35
+기타
35
청년취업애로층
(A)
1268
수정 청년경제활동인구
(B)
4665
- 참고문헌
-
< Reference >
1. OECD Harmonised Unemployment Rates News Release: February 2011 , OECD
2. 손민중(2010), 『청년실업의 경제적 파장과 근본대책-교육시스템 혁신을 중심으로』, 삼성경제연구소
3. 정병렬 ,‘경제학연습 거시편’
4. 김진혁(2009), 『서비스 산업 발전을 위한 기업과 정부의 과제』, 삼성경제연구소
5. 황수경(2009), 『고용구조 선진화를 위한 서비스 산업의 일자리 창출 역량 제고방안』, 한국노동연구원
6. 조윤애외 6명(2010)『새로운 성장패러다임과 산업정책의 대응』, 산업연구원
7. 『경제 부문별 연관 효과 약화와 대책』, 국내외 경제 현안과 과제 2010.04.05, 현대경제연구원
8, 『한국 실업통계의 문제점』, 경제시평 2009.5.29, 김광수경제연구소
9. 『실업률 4.3%? 실제 실업률은 10%~20%수준』민중의소리 2011.04.18
10. 『1월 실제 청년실업률 30% 육박..정부 통계는 8.5%?』 뉴스토마토 2011.02.16
11. 『가계부채 800조 육박.... 생계형 빚 ‘위험수위’』국민일보 2011.02.21
자료평가
-
아직 평가한 내용이 없습니다.
오늘 본 자료
더보기
최근 판매 자료
- [독후감] `경영의 교양을 읽는다`를 읽고
- 오리온 ORION 마케팅전략(국내,해외)분석과 오리온 제품분석과 오리온 신성장동력분석및 경영분석
- [마케팅] 베스킨라빈스의 서비스 마케팅 성공사례
- [항공, 관광경영, 관광경영학, 호텔경영학]항공예약업무 CRS에 대해서
- [경영학] 대한항공_토파스의_조사_및_성공사례
- [경영정보시스템] 대한항공의 CRS
- 기업분석 - 씨지브이와 롯데시네마
- 롯데시네마 기업분석과 마케팅 SWOT,STP,4P전략분석및 롯데시네마 문제점과 개선전략제안
- [더페이스샵 기업분석] 더페이스샵 성공요인분석 보고서
- 샤넬 CHANEL 기업핵심역량과 샤넬 마케팅 4P,STP,SWOT분석및 샤넬 향후방향제언 PPT
저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.