[경영정보시스템] LG U+(엘지유플러스) 블루아이 시스템
- 등록일 / 수정일
- 페이지 / 형식
- 자료평가
- 구매가격
- 2011.04.06 / 2019.12.24
- 19페이지 / docx (MS워드 2007이상)
- 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
- 2,100원
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
추천 연관자료
- 목차
-
CONTENTS
□ INTRODUCTION
1 LG U+’S BACKGROUND
1.1 BUSINESS OBJECTIVES
1.2 BUSINESS DEVELOPMENT
1.3 BUSINESS DIVISIONS
2 THE BACKGROUND OF THE CONCEPT OF KM -
□ THE CHARACTERS OF LG U+ INFORMATION SYSTEM ON Knowledge Management
1 THE INFORMATION SYSTEMS OF LG U+ KM
1.1 PURPOSE
1.2 HISTORY
1.3 CURRENT USE OF Blue I System
2 Structure OF Blue I System
2.1 Innovation part
2.2 Motivation part
3 THE STRENGTH AND WEAKNESS OF Blue I SYSTEM
3.1 Idea Suggestion System
3.2 Innovation Task System
3.3 Idea Plus System
3.4 Board System
□ SWOT ANALYSIS OF LG U+
1 STRENGTH
2 WEAKNESS
3 OPPORTUNITY
4 THREAT
□ Suggestions For LG U+’S Future Sustainability
1 Suggestion for improvement of Blue I System
2. Suggestion for Sustaining Competitive Advantage
- 본문내용
-
2. The background concept of KM
In 21st century, Knowledge Management has become very important. Knowledge Management includes organization’s strategies and practices to identify, create, represent, distribute and enable adoption of insights and experiences. In other words, KM is a management strategy that controls and shares invisible knowledge or skill useful for development of company. Therefore, the purpose of KM is to intensify competitive power by managing intellectual property effectively. Especially, as modern company is beginning to focus on human-oriented system, the power of human resource means the power of whole company. Accordingly, maximizing the power of human resource leads to company’s performance enhancement and innovation.
Development or innovation of products is implemented by outsourcing or sourcing internally. Having consultant outside the company or outsourcing generates enormous costs for company. On the other hand, sourcing inside the organization can bring a huge decrease in costs and development of human resource. As a result, constructing an internal knowledge sourcing system which can maximize the effect of outstanding human resource power is necessary for modern companies. In this context, LG Uplus also introduced Blue-I information system as means of Knowledge Management.
<The Characters of LG U+’s Information System on Knowledge
자료평가
-
아직 평가한 내용이 없습니다.
오늘 본 자료
더보기
최근 판매 자료
- [더페이스샵 기업분석] 더페이스샵 성공요인분석 보고서
- 샤넬 CHANEL 기업핵심역량과 샤넬 마케팅 4P,STP,SWOT분석및 샤넬 향후방향제언 PPT
- [광고효과분석] 미샤 브랜드 아이덴티티와 커뮤니케이션전략 수립
- 볼보 VOLVO SWOT분석과 마케팅 4P전략분석 및 볼보자동차 성공요인분석과 볼보 마케팅 실패분석 및 실패극복위한 향후 전략방향 제시
- [마케팅] 크록스(CROCS)마케팅전략
- 스포츠 이벤트 마케팅
- 분배적 정의
- [경영] P&G의 경영전략
- [국제경영]경영학에서 바라보는 국제경영의 정의와 중요성에 대해 설명하고, 국제경영과 국내경영의 차이점과 본인이 생각하는 국제경영의 필요성에 대해 서술
- 다이소 DAISO 경영전략과 SWOT분석 및 다이소 성공요인과 문제점 및 개선방안제시
저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.