1.Introduction of Article
2.Hypothesis
3.Method
1) Study 1
2) Study 2
3) Study 3
4. Conclusion
본문내용
“The exploring effects of humor in advertising on brand name memory by three studies”
If Humorous elements in ads are not related with products, there are only increasing customer’s attention to ads not the products information such as brand name
Strong humor draws resources away from brand claims, resulting in lower recall
Thirty one(25 and 6 ) people
were participated in this study.
They were randomly assigned to type
of advertisement; humor vs. control
* In this study, dependent variable was memory
of the product measured by Stroop task and
a free recall task.
What is a free recall task?
-participants bring up the image of
brand name freely
마케팅 용어 정리Ⅰ. Contents 1. 퓨전 마케팅 2. 블랙 마케팅 3. 장소 마케팅 4. 성인 마케팅 5. 온라인게임 마케팅 6. 이색캐릭터 마케팅 7. 아바타 마케팅 8. 용어 마케팅 9. 주얼리 마케팅Ⅱ. Cost 1. 단수 마케팅 2. 렌탈 마케팅 3.포인트 마케팅 4. 1+1 마케팅 5. 공짜 마케팅Ⅲ. Communication 1. 프로슈머 마케팅 2. 매복 마케팅 3. 대의 마케팅 4. 윤리 마케팅 5. 버즈 마케팅 6. 경품 마케팅 7. 게릴라 마케팅 8. 감성 마케팅 9. R 마케팅 10. 패밀리 마케팅 11. 페르
영문) Perusing through the Chosun Ilbo in the early morning as I usually do, I came across something that grabbed my interest, i.e., your advertisement for an entry position in the International Sales Division. Having said that, I would like to introduce myself, as interesting as I can, in the limited space within four corners of this letter.회화체를 사용하여 인사담당자의 관심을 끌면서 매일 아침 신문을 읽는다는 것을 암시하였습니다. 첫 문장에서는 강력한 표현 및 유머적인 표현등을 사용하여 인사담당자의 관심을 집중시
광고매체와 광고산업의 변화1. 광고매체의 변화 1) 인터넷의 위력 2) 광고매체로서의 인터넷 3) 인쇄매체 위상변화 4) 전파매체 위상변화 2. 광고산업의 변화 1) 광고의 산업화와 국가별 특징 2) 거대화 현상 3) 과점화 현상4) 분화현상 -매체 대행사(media agency)의 분리현상 Ⅵ. 디지털 시대와 방송광고 환경1. 다매체 다채널 시대2. 방송과 통신의 융합과 인터넷3. 방송개념의 변화 4. 소비자 매체이용행동의 변화5. 소비자 중심의 마케팅 환경Ⅶ. 디
영문이력서의 항목별 작성요령 및 모범예문②지망분야지원하는 회사의 어떤 부서와 직책에 T.O가 있는지를 미리 알아보고 자신의 전공이나 경력과 관련 있는 업무분야를 기재한다. 광고에 모집분야가 명확하게 제시된 경우에는 그 Position을 적도록 한다.③자격사항내세울만한 자격사항이나 특기사항이 있을 경우 반드시 기재한다. 직무와 관련된 공인된 자격증인 경우 주관처를 밝히고 학원에서 익힌 사항이라면 학원명과 소재지를 구체적으로 적
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