[사업계획서] 떡까페 창업계획서
- 등록일 / 수정일
- 페이지 / 형식
- 자료평가
- 구매가격
- 2010.03.09 / 2019.12.24
- 22페이지 / pptx (파워포인트 2007이상)
- 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
- 2,100원
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
추천 연관자료
- 목차
-
Introduction
Environmental
Scanning
Competitor
SWOT Analysis
STP
4P
Conclusion
- 본문내용
-
Political/Regulation
Reduced consumption of rice
Rice cake encouragement policy
Economical
Increase of income, changed level of consumption
Likely to pay subsidiary foods
in addition to staple foods
Tech-nological
Managing sanitation system for production and selling plan
Development of new kind of Tteok: Retort Tteok
Competition
Same type Business
-Existence of Rice cake franchise
-Nearly 10 franchises
Coffee shop
-Localization: Sell Tteok and poprice
Socio-cultural
Well-being trends
-Nutritious, fresh and less calorie foods
Opposition towards fast foods
The interests of traditional food
Need for place to spend time with luxurious atmosphere
-Comfort atmosphere, sweet music with tea and snack
Competitor Analysis
1. bizen(빚은)
-Traditional Korean thing plus modern cafe mood
-Selling same product
-Aiming same customer
-First group dealing with rice cake
-Many franchise store
2. Coffee shop
-Starbucks, Angel in us coffee, Coffee bean, etc.
-Selling different product but aiming same customer
-Famous, familiar than rice cake cafe
-Stereotype of cafe
-Young people prefer western culture to Korean
SWOT Analysis
Strength
Traditional Interior
Nutritious Ingredient
Unique Food (Tteok) →Differentiation
Weakness
Low Brand Name Recognition
Considerable Starting Expenditure
Opportunity
Physiology of Customer (needs=unique)
Well-being Trend
Location (In-sa dong)
Substitute for meal
Changed appearances→ Attracttion
Threat
Existing café & Restaurant
Young People’s Stereotype about Tradition
Labor cost
Segmentation
Geographic
One of the busy streets
Represent old culture and tradition
Famous for meeting place
Demographic
Age group-Young adult(20-30’s)
-Singles, couples, families
-Consider health important: Lighter, healthier, natural foods
-Tend to experience new thing
Income
Income-> Buying power
Psychographic
Lifestyle
-Get old things back: Interests in traditional food and health
-Well-being trend Emphasis on sanitation and safe foods
자료평가
-
아직 평가한 내용이 없습니다.
오늘 본 자료
더보기
최근 판매 자료
- 이미지에 따른 패션 코디네이션의 종류
- 상쾌환PPT(숙취해소제 환 제품군 TOPof MIND 제고를 위한 IMC전략)
- 동기부여 개념과 이론분석및 동기부여 기업사례연구(삼성전자,구글,스타벅스,사우스웨스트,미라이공업)및 기업내 동기부여에 대한 나의의견
- 핫식스 제품분석과 SWOT분석및 핫식스 현재 마케팅전략분석및 핫식스 향후 국내외 마케팅전략 제안 PPT
- 오뚜기 기업분석과 제품분석및 swot 분석, 마케팅 전략,브랜드 이미지 ppt
- [물류경영] 바릴라스파 `Barilla SpA` 문제점 및 해결방안
- 사우스웨스트 항공 원가우위, 차별화 전략
- [재무제표 분석] 홈쇼핑 산업분석 -GS홈쇼핑과 CJ홈쇼핑의 가치평가를 중심으로
- 이마트 E-마트의 공급사슬관리 SCM
- 스포츠마케팅_프로스포츠 구단(축구, 야구, 농구, 배구 등)을 1개 선정하여 해당 구단을 SWOT분석하여 다른 구단에 대한 경쟁전략을 수립하라 (3)
저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.