[미시경제학] 싸이월드의 아이템 판매에 관한 소비자의 행동(영문)

  • 등록일 / 수정일
  • 페이지 / 형식
  • 자료평가
  • 구매가격
  • 2009.02.03 / 2019.12.24
  • 20페이지 / fileicon doc (MS워드 2003이하)
  • 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
  • 1,800원
다운로드장바구니
Naver Naver로그인 Kakao Kakao로그인
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
이전큰이미지 다음큰이미지
목차
1.0 Abstract
2.0 Introduction
2.1 background
2.2 goal and objective
2.3 data analysis and results
3.0 current state analysis
3.1 SWOT analysis
3.2 positioning analysis
4.0 Data and Analysis
4.1 strategies
4.2 collection of data
4.3 limitation
4.4 reselling
4.5 bundling
4.6 new item
5.0 results
6.0 conclusion
7.0 appendix
8.0 reference
본문내용
1. Abstract
This project is conducted by team 8 of Microeconomics class in KAIST. The objective is to analyze the item market of Cyworld using concepts and tools that we learned from the class. Cyworld is one of the biggest web communities and its profits are heavily dependent on the item market.
To collect data on the current status of the firm and how customers would react to the new systems, we conducted survey for 200 people in KAIST. Then we estimated future customer behavior and profit using the tools such as demand curve, game theory, willingness to pay, consumer surplus, profit calculation.
Several assumptions are made during the analysis. As long as they are not violated, its profit will increase by huge amount when adopting the strategies of reselling system, bundling sets, and new item.
There are limitations to the accuracy of the results, as the complexity of the reality cannot be reflected wholly. Nevertheless, our effort to analyze the item market and adopt what we learned from the class was useful experience.

2. Introduction

2.1 Background
Recently, based on the data from 2008 April 18th, Cyworld has peaked the highest number of webpage-view per day throughout Korean websites, at 790 million. This is also the maximum record for Cyworld itself, since the beginning of its service. The number shows what big influence the company has to the internet users- overpassing all the other webs! However, compared to this identifiable fact indicating the huge success of Cyworld, it is missing some marketing strategies to maximize their profit. These kinds of blog-run business can create profit only in the area of users’ item markets. So, first analyzing the item market, we will set up strategies to increase their profit. In the process, tools and concepts used in microeconomics will be implemented, concluding the expected additional profit with respect to each strategy.

2.2 Goals and Objectives
The goal is to find strategies to maximize the profit of Cyworld based on the analysis. As most of the profits are coming from item market, the attention was focused on the item market.

2.3 Data Analysis and Results
Data and information were mainly collected from the survey and internet.
Economical concepts used in this project includes monopoly market, marginal cost and revenue, profit maximization, consumer and producer surplus, utility, demand curve, willingness to pay, discount rate, game theory and strategic-decision making.


<Figure 1. Conceptual diagram of the outline
참고문헌
1) Micro Economics, 2nd Edition, David Besanko.
2) Game Theory, Morton D. Davis.
3) New Product Development, Samsung Economic Lab.
4) http://corp.nate.com Data of Page-view
5) http://www.cyworld.com Contents of Products
자료평가
    아직 평가한 내용이 없습니다.
회원 추천자료
  • [소비자행동론] 소비자 상표 관계 및 상표 충성도에 관한 연구
  • 판매를 하기 때문에 일반적으로 많이 입거나 필수 아이템은 여기에서 자주 구매하는 편이다. 쇼핑을 즐겨하는 편이 아니어서 꼭 사야되는 아이템에 대해 여러 번 생각 후 결정하며, 모든 브랜드샾을 다 둘러보지는 않는다. 캐쥬얼 보다는 세미정장이나 정장을 많이 입고 어울린다고 생각한다. 자신의 체형이나 스타일에 맞다고 생각해 주로가는 브랜드가 정해져 있으며, 시스템, 아이잗바바, 데코, 타임 순으로 선호한다. 타임의 경우 시스템과 같은 회

  • [사이버윤리] 싸이월드`CYWORLD` 문제점과 해결방안
  • 싸이월드는 오프라인 안에서의 독특한 자신이 표현 가능하다. 대문에 있는 미니룸과 미니미가 그 예이다. 미니룸은 스스로 꾸미는 나만의 ‘방’이다. 방에는 방을 꾸밀 수 있는 모든 아이템들이 있다. 이 아이템들은 모두 자신이 직접 골라 방안에 배치할 수 있기 때문에 미니룸에는 개인의 색깔이 분명하게 드러날 것이다. 게다가 테마를 가진 아이템도 있어서, 계절에 따라, 특정한 날에 따라, 아니면 장소를 선정하여 남과는 차별성을 지닌 미니룸을

  • [경영학] 기업가 정신을 통한 혁신적인 격언과 명언 조사(A+자료)
  • 경제학’ 지식이라고, 그리고 이 문제에 관한 한 어느 지위에 있든, 어느 역할을 하든, 모든 사람이 예외일 수 없다고. Pat McLagan, 바보들은 항상 결심만 한다 당신은 스스로를 돌봄으로써 스스로의 가치를 드높일 수 있습니다. 구체적으로 다음 사항을 명심하십시오. (1) 분명한 업무 목표를 세워라. (2) 자신의 능력을 발휘할 수 있는 업무를 추구하라. (3) 당신 능력의 가치가 어느 정도인지 확인하라. (4) 미래에 대한 비전을 세워라. (5) 네트워크를 개

  • [마케팅] 27가지 마케팅 성공 사례와 실패 사례
  • 소비자 중심 개념이다. 마케팅 상황이 복잡해진다는 것은 결국 소비자의 욕구가 복잡, 또는 발전적으로 되어진다는 것을 의미한다. 이러한 것은 두 가지 형태로의 발전을 예측할 수 있다.첫 번째 경우는 소비자가 현명해져서 욕구 자체가 달라져 진화해 버린 경우와 두 번째 경우는 소비자 욕구는 근본적으로 같으나 기술의 변화등 외부 환경에 의한 욕구 자체의 변질로 인하여 다른 대안을 선택하게 되는 행동을 하게 되는 경우가 있을 수 있다. 이러한

  • [마케팅] [마케팅원론]마케팅 성공사례와 실패사례 조사(A+리포트)
  • 소비자 중심 개념이다. 마케팅 상황이 복잡해진다는 것은 결국 소비자의 욕구가 복잡, 또는 발전적으로 되어진다는 것을 의미한다. 이러한 것은 두 가지 형태로의 발전을 예측할 수 있다.첫 번째 경우는 소비자가 현명해져서 욕구 자체가 달라져 진화해 버린 경우와 두 번째 경우는 소비자 욕구는 근본적으로 같으나 기술의 변화등 외부 환경에 의한 욕구 자체의 변질로 인하여 다른 대안을 선택하게 되는 행동을 하게 되는 경우가 있을 수 있다. 이러한

사업자등록번호 220-06-55095 대표.신현웅 주소.서울시 서초구 방배로10길 18, 402호 대표전화.02-539-9392
개인정보책임자.박정아 통신판매업신고번호 제2017-서울서초-1806호 이메일 help@reportshop.co.kr
copyright (c) 2003 reoprtshop. steel All reserved.