[영어교재연구] 중학교 레슨플랜 수업지도안
- 등록일 / 수정일
- 페이지 / 형식
- 자료평가
- 구매가격
- 2009.02.13 / 2019.12.24
- 5페이지 / doc (MS워드 2003이하)
- 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
- 800원
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
1
2
3
4
5
추천 연관자료
- 목차
-
Ⅰ. Textbook : Middle School English (새한교과서)
Ⅱ. Unit 8. Aesop’s Fables
Ⅲ. Date : November 1, 2006.
Ⅳ. Class objectives :
Target communicative functions
Students will be able to understand fables and infer the lessons.
Target reading and writing skills and strategies.
Students will be able to organize the story in right order .
Students will be able to express the storyline in their own words.
Students will be able to use background knowledge to make new stories.
Ⅴ. Teaching Aids
Computer equipped with Power Point and Projector, Printed handout.
Ⅵ. PROCEDURE
- 본문내용
-
STAGE TEACHER ACTIVITY STUDENT ACTIVITY Area and
Strategy AIDS TIME
Intro-duction 1) Greet the students.
2) Pass out the hand-outs. 1) Greet the teacher.
And do the informal talk with teacher.
2) Get the hand-out. Establishing rapport Hand
-outs 1
Min.
Develop-ment Pre- reading
Task 1. Schema-stimulating questions
1)Ask the students what today’s topic is.
2)With familiar Korean traditional fable ‘토끼전’, introduce and infer the characteristics of the fables.
1) Guess what they will learn today
2) Think about the common characteristics of fables.
Guessing the topic
Inferring similarity PPT slides 3
Min.
Task 2. Matching Game
(individual work)
1)Give instructions of the game.
(Instruction of a game:
Match the picture with the right word. Write down the matching card’s number of the each card on the handout.)
2)After the students are done, ask answers to several students(or whole class.) Check the answers with the PPT slide.
1) Listen to the instruction carefully.
2) Match the cards.
Finding relations PPT slides
Hand-outs 4
Min.
While-reading
Task 1. Filling in the blank and putting the sentences in order.
1) Have the students fill in the blank and put the sentences in order.
2) After the students are done ask answers to whole class. Check the answers with the PPT slide
1) Fill in the blank
2) Put the sentences in order.
Writing
&
organizing Hand-outs
PPT slides
4
Min
Task 2. Intensive Reading
1) Have the students read the text <The Donkey> thoroughly by themselves.
2) If the students seem finished, move on to the next activity.
1)Read the text
<The Donkey>.
Reading Hand-outs
2
Min.
자료평가
-
아직 평가한 내용이 없습니다.
오늘 본 자료
더보기
최근 판매 자료
- 브론펜브레너의 생태학적 이론(생태학적 체계이론의 개념과 비판점 및 교육적 시사점)
- 사회복지사에게 사회복지조사가 필요한 이유에 대하여 토론하시오
- 최근 개정된 사회복지사업법의 내용을 간략히 정리하고, 이를 통해 가장 시급히 개선되어야 할 문제점과 해결방안을 논하시오
- 동기부여 이론의 종류와 자신이 선호하는 이론과 그 이유에 대해 작성하여 보시오
- 심리학개론 에릭슨의 사회성 발달단계에 따라 자신의 발달과정, 발달과업의 성취, 그로 인한 결과(현재)를 자신의 사례를 설명하시오
- 이문열 필론의 돼지 에 대하여 이문열 약력 이문열 작품 세계 필론의 돼지 줄거리
- [인문학] `사랑손님과 어머니` 작품속 시점표현, 소설과 영화의 비교
- 이야기나누기 수업 계획안 - 사랑하는 우리가족 가족을 위해서 우리는 무슨 일을 할 수 있나요
- 만5세 이야기나누기활동
- 아동, 유아 교재·교구 제작계획안 - 나와 가족 - 만 5세 - 너는 특별하단다 - 동화 들려주기, 이야기 나누기
저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.