페부리즈 마케팅전략 FEBREZE

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페부리즈 마케팅전략
목차
1. 상황분석
2. 소비자 프로필
3. 전략
4. 아이디어
5. 매체기획
본문내용
1. 상황분석
압도적인 선두의 1강 구조, FEBREZE
Since launch, Febreze started creating the new market of malodor removal on hard to laundry fabric items such as Curtain, carpet, and sofa.
Febreze is the distant #1 share brand with more than 90% share, and continued to drive the penetration growth showed rapid slow down and need to create the new business model for sustainable growth.
→ 새로운 타겟층을 공략하여 시장을 확대할 필요가 있다!

10대, 20대 페브리즈 사용 실태
10대, 20대 109명을 대상으로 한 자체 설문조사 결과, 제품을 사용하는 사람 중 직접 구매하지 않는 사람들이 있었다.
대부분 기존의 주 소비자층이었던 30-40대 주부의 사용에 편승하고 있는 형태로 나타나고 있었다.
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