[MIS] Netflix의 비즈니스 사례 개발

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목차
1. Brief introduction of the company
2. Identification of opportunities and threats
3. Analysis of competitive environments
4. Generation of alternative solutions
5. Evaluation of alternative solutions
6. Rationale for selecting a specific alternative
7. Implementation plan and organizational considerations
8. REFERENCES
본문내용
<Media Industry Overview>

주요 소비자 분포―“after theater” media
DVD rental & purchase
On-line streaming service

1990년대 DVD rental/purchase 빠르게 성장
배경: 영화 제작에 디지털 포맷 사용이 증가, DVD player의 보급

Netflix의 시장 진입(1997) 이후
DVD rental service 성행
이후 인터넷의 보급으로 스트리밍 서비스 인기

<Company Overview>
1997년 설립―Marc Randolph, Reed Hastings (current CEO)
1999년 Monthly Subscription 도입으로 시장에서 큰 성공을 거둠.
2009년 10만 개 이상의 DVD 타이틀 제공
2012년 매출 $3,600,000,000
2013년 구독자 수 33,000,000명
참고문헌
The Netflix Tech Blog http://techblog.netflix.com/
Wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/Netflix
http://www.digitaltrends.com/home-theater/netflix-hulu-plus-amazon-instant-video/
Netflix Investor Relations http://ir.netflix.com/
Netflix, Inc. Annual Report 2013 http://files.shareholder.com/downloads/NFLX/2469385024x0xS1065280-13-8/1065280/filing.pdf
Harvard Business Review 9-607-138 (Netflix)

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“아마존, 아이패드용 클라우드 음악서비스 공개", 아이뉴스24, 2011.7.7.
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아마존-넷플릭스, 클라우드 장애의 교훈, ZDNet Korea, 2013.01.04

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