싸이월드 기업분석 및 문제점과 해결방안(영문)

  • 등록일 / 수정일
  • 페이지 / 형식
  • 자료평가
  • 구매가격
  • 2014.07.08 / 2019.12.24
  • 17페이지 / fileicon hwp (아래아한글2002)
  • 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
  • 1,700원
다운로드장바구니
Naver Naver로그인 Kakao Kakao로그인
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
이전큰이미지 다음큰이미지
목차
1. Reason of Choice & Market Situation

2. Company Analysis

3. Competitors Analysis

4. Problems Cyworld is Facing

5. Results of Survey

6. Solution Suggestions

7. Applications of Consumer Behavior Theories

8. Reference

본문내용
1. Reason of Choice & Market Situation
Market Situation
More demands of Smart phones, SNS began to emerge, and users of SNS are growing rapidly. The most widely used SNS in Korea is Cyworld, and recently, growing prevalence of the use of smart phones makes growth rates of Facebook and Twitter more sharply. The most largely activated SNS in the world is Facebook, and also Twitter is growing. In case of Korea, Cyworld, Naver's me2day, and Daum's Yozeum are competing.

Reason of Choice
Maybe everyone in class knows Cyworld, because we all use or used it. So we thought it's quite a familiar and interesting topic for us. In addition, we're going to mention Facebook a lot in our project, and Facebook is also a well-known service to us nowadays. Issues related to Cyworld and Facebook are relatively recent, and interesting because we're part of users of them. We are trying to identify the exact problems of Cyworld, find out what it missed and what's changed in user's needs, figure out why Facebook succeeds and Cyworld is in decline continually. And then, we're going to seek what Cyworld needs to satisfy the users, the ways to solve the problems Cyworld faces, and some new ideas to revive Cyworld.


2. Company Analysis
Introduction of Cyworld
Cyworld is a South Korean social network service operated by SK Communications a subsidiary of SK Telecom. Members cultivate relationships by forming: Ilchonor "friendships" with each other through their minihompy. Avatars and "mini-rooms",small, decorate-able, apartment-like spaces in an isometric projection, also feature. All of this can make for a The Sims-like experience. The "Cy" in Cyworld could mean "cyber" but is also a pun on the Korean word for relationship. Revenue is generated through the sale of dotori or acorns, which can then be used to purchase virtual goods, such as background music, pixelated furniture, and virtual appliances. Cyworld also has operations in China and Vietnam.
참고문헌
http://www.slideshare.net/ssuser0e88ae/sns-8620022#btnPrevious

http://soyoja.com/461

http://pooh21x.blog.me/30133509760

Chengqgi Guo, J. Y. (2009). Socializing Online in Various Cultural Contexts: A Cross Nation Study of Social Network Service Development.

Constine, J. (2010, August 10). Facebook Introduces Official Korean Language Page. Retrieved from http://www.insidefacebook.com/2010/08/10/korean-official-page/ on 2010, October 8.

Duncan, G. (2010, June 23). China Mills Huge Fees for Social Network Games.
Retrieved from http://www.digitaltrends.com/international/china-mills-huge-fees-for-social-network-games/ on 2010, October 8.

Hoffmann, S. (2010, March 11). The Insider's guide to mobile social networking: the 10 Ps. Retrieved from http://mobithinking.com/mobile-social-networking-how-to-guide on 2010, October 8.

SiliconIndia. (2010, October 7). Mobile social networking users to rise in India. Retrieved from http://www.siliconindia.com/shownews/Mobile_social_networking_users_to_rise_in_India-nid-72375.html on 2010, October 8.

Radwanick, S. (2010, April 7). Social Networking Habits Vary Considerably Across Asia-Pacific Markets. Retrieved from http://blog.searchenginewatch.com/100407-081206 on 2010, October 7.

Tong-hyung, K. (2010, March 1). Mobile Internet Explosion Likely in 2010. Retrieved from http://www.koreatimes.co.kr/www/news/tech/2010/05/129_58373.html on 2010, October 7.

자료평가
    아직 평가한 내용이 없습니다.
회원 추천자료
  • 애플iPod,삼성YEPP,MP3시장,MP3시장분석,MP3마케팅전략
  • 기업과의 제휴는 애플 측에도 큰 도움이 됐다. 아이튠즈/아이팟의 성공은 소니, 워너, 유니버셜 등 5대 메니저 음반사들과의 원활한 협력이 있었기 때문에 가능했다. 당시 불황의 여파로 메이저 음원업체들은 매출 및 수익 규모가 크게 감소하고 있었다. 신규 수익원에 대한 갈망이 컸기 때문에 파트너로서 유인하기가 그만큼 용이했던 것이다. http://blog.naver.com/007sunna?Redirect=Log&logNo=10069193860 -애플 존 You can do anything in apple-zone 애플존에서는 아이팟 배

  • [사이버윤리] 싸이월드`CYWORLD` 문제점과 해결방안
  • 싸이월드CYWORLD Ⅰ. 싸이월드에 대하여 -  싸이월드가 하나의 이슈가 되기까지 Ⅱ. 싸이월드 장점    - 자기 표현의 공간 - 새로운 연락 수단 - 정보 공유의 용이 - 일상사에 대한 기록 Ⅲ. 싸이월드 문제점 1. 프라이버시 (1) 개인적     (2) 사회적     (3) 기술적2. 싸이월드의 중독성과 상업성(1)중독성 문제(2)상업성 문제  3. 기타  - 싸이 폐인 양성, 주객전도의 상황, 비쥬얼 우선, 정체성 혼란         Ⅳ. 전망 및 결론Ⅰ.

  • `다음`의 서비스 경영 실패 문제점 분석 및 해결방안
  • 내의 환경설정란에 이용자의 이메일 주소를 입력해놓은 상태에서만 편지를 주고 받을 수 있어 대중화되기엔 불편함이 있었습니다.5기업기관용 무료 메일서비스인 도메인 서비스 제공6국내 700만 인터넷 인구 중 75%에 해당되는 회원을 보유하게 됩니다.우량한 재무구조10폰트영문 sketch rockwell 한글 나눔손글씨 펜13인터넷 포탈과 모바일 서비스뿐만 아니라 다양한 산업으로의 진출라인 1억4천(일본,대만,동남아 중심 해외시장 적극 공략)1623

  • 설빙 기업성공요인과 해외진출(중국,일본)전략분석/ 설빙 마케팅 SWOT,STP,4P전략분석/ 설빙 문제점과 개선방안제안
  • 매장확장에 노력하고 있음을 알 수 있었다. 그러나 주된 메뉴가 빙수라는 기업의 특성상 계절에 따라 매출이 불안정할 수 있다는 위험요소를 가지고 있으며, 소비자층이 한정돼 있다는 문제점을 가지고 있다. 따라서 이를 보완하기 위한 부단한 노력이 필요할 것으로 보인다. 보다 적극적인 홍보가 필요하며, 꾸준한 신 메뉴 개발을 통해 그 위치를 더욱 굳건하게 다져야 할 것이다. 나아가 궁극적인 목표인 세계화에 대한 분석과 노력도 꼭 필요하다.

  • [인간공학] 작업 흐름도 기반 웹 위젯 기능 사용성 평가
  • 기업이나 네티즌들의 관심이 증폭되고 있으며, 관련산업에 대한 연구가 활발히 진행되고 있다. 이에 따라 아직은 과도기에 놓여 있는 웹위젯 환경에 대하여 사용성 평가를 실시하고, 문제점 분석과 개선방안 도출 그리고 설계까지의 과정을 수행한다.2.1 웹 위젯 환경 및 현황2.1.1 배경 및 필요성○ 웹 2.0 시대의 블로그 및 미니홈피 열풍- 싸이월드, 마이스페이스와 같은 SNS (Social Network Service) 서비스 활성화○ 웹 서비스 및 콘텐츠의 다양화, 보급화

사업자등록번호 220-06-55095 대표.신현웅 주소.서울시 서초구 방배로10길 18, 402호 대표전화.02-539-9392
개인정보책임자.박정아 통신판매업신고번호 제2017-서울서초-1806호 이메일 help@reportshop.co.kr
copyright (c) 2003 reoprtshop. steel All reserved.