[촉진관리] 파리바게트 프리미엄 생수 오(`O` EAU) 마케팅 커뮤니케이션 전략(영문)
- 등록일 / 수정일
- 페이지 / 형식
- 자료평가
- 구매가격
- 2013.07.04 / 2019.12.24
- 16페이지 / docx (MS워드 2007이상)
- 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
- 1,700원
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
추천 연관자료
- 목차
-
1. Introducing of bottle water ‘오(O:EAU)’
2. Current situation of bottle water market
A. Government-backed bottled water market
B. Size of the Water Industry
C. Market Leader, Jeju Samdasu’s crisis.
3. Current marketing communication strategy of ‘오’
A. Advantages for O:EAU
B. Survey
4. New marketing communication strategy of ‘오’
A. Selection of new target
B. New suggestion for "O:eau"
C. Promotions
i. Video Ad
ii. Printed ads
iii. Other Promotion Strategies
1. Before & After strategy
2. QR code strategy.
- 본문내용
-
1. Introducing of bottle water ‘오(O:EAU)’
O:EAU is SPC’s Paris Baguette. SPC is a company that is in charge of distribution for Baskin Robbins, Dunkin Donuts, Paris Croissant, and Samrim Foods. The current price of the product O:EAU is $1(1000won) per a 450ml bottle.
O:EAU well known for its distinctive design is designed by the designer, Karim Rashid, one of the top 3 industrial designer’s in the world and won the silver award in the beverage category of the “4th Pentawards” for O:EAU’s design.
2. Current situation of bottle water market
① Government-backed bottled water market
The water industry has grown up to a massive size. It is not only an essential element but a product that creates value in itself. There is fierce ongoing competition to enter and monopolize the water industry, but the market in Korea is still in its initial stages.
If the 19th Century is seen as the gold rush, the 20th century as the black rush (oil), the 21st century will be the blue rush (water). The size of the water market is estimated to be a few hundred trillion won worldwide, and countries are rushing to develop water-related industries to compete globally. Companies that have capitalized on the value of water at an earlier stage are already enjoying trillions in sales and are growing more rapidly.
자료평가
-
아직 평가한 내용이 없습니다.
오늘 본 자료
더보기
최근 판매 자료
- 기업분석 - 씨지브이와 롯데시네마
- 롯데시네마 기업분석과 마케팅 SWOT,STP,4P전략분석및 롯데시네마 문제점과 개선전략제안
- [더페이스샵 기업분석] 더페이스샵 성공요인분석 보고서
- 샤넬 CHANEL 기업핵심역량과 샤넬 마케팅 4P,STP,SWOT분석및 샤넬 향후방향제언 PPT
- [광고효과분석] 미샤 브랜드 아이덴티티와 커뮤니케이션전략 수립
- 볼보 VOLVO SWOT분석과 마케팅 4P전략분석 및 볼보자동차 성공요인분석과 볼보 마케팅 실패분석 및 실패극복위한 향후 전략방향 제시
- [마케팅] 크록스(CROCS)마케팅전략
- 스포츠 이벤트 마케팅
- 분배적 정의
- [경영] P&G의 경영전략
저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.