의료서비스에서의 마케팅 관리

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목차
1. Business( U.S hospital VS Korea hospital)
2. Business( U.S hospital VS Korea hospital)
2.1 Definition of Marketing
2.2 Core of Marketing
2.3 Necessity of Marketing in Hospital
2.4 의료기관의 특성과 마케팅
2.5 의료서비스
2.6 마케팅 수행 단계
2.8 광고 VS 홍보
2.9 광고 (미국 VS 한국
본문내용
U.S Hospital’s Business and Marketing activity
(병원의 업무와 마케팅은 범위가 상당히 넓어 다루기 모두 다루기 어렵고, 미국에는 영리병원이 존재하여 한국과의 업무나 마케팅에서 차이가 있기 때문에서 그 차이를 보는 것을 중점으로 함)

1. Business( U.S hospital VS Korea hospital)

[ The Total Number of U.S hospitals ]

Nongovernment Not-for-Profit Community Hospitals 2,923
Investor-Owned (For-Profit) Community Hospitals 982
State and Local Government Community Hospitals 1,105
Federal Government Hospitals 213
Nonfederal Psychiatric Hospitals 447
Nonfederal Long Term Care Hospitals 129
Hospital Units of Institutions
(Prison Hospitals, College Infirmaries, Etc.) 16
Source: American Hospital Association( NOV, 09 )

 The permission of ‘Investor-Owned(For-Profit) Community Hospitals’ is the main difference between U.S and Korea Hospitals.

참고문헌
http://www.khidiusa.org/kor/?document_srl=1839#a4-2
미국 보건산업의료 뉴스
좋은 정보가 많다!!!

http://blog.daum.net/_blog/BlogTypeView.do?blogid=0ZI90&articleno=2&_bloghome_menu=recenttext#ajax_history_home
병원경영의 패러다임 변화, (환자중심으로 변화)
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