홀 푸드 마켓(Whole Food Market) 마케팅분석(영문)

  • 등록일 / 수정일
  • 페이지 / 형식
  • 자료평가
  • 구매가격
  • 2012.06.16 / 2019.12.24
  • 20페이지 / fileicon hwp (아래아한글2002)
  • 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
  • 1,900원
다운로드장바구니
Naver Naver로그인 Kakao Kakao로그인
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
이전큰이미지 다음큰이미지
목차
Ⅰ.INTRODUCTION
ⅰ.About whole foods market
ⅱ.CEO & Brief history of whole foods market
ⅲ.Mission in terms of Whole Foods
ⅳ.Environmental Involvement
ⅴ.Organic/Natural food industry

Ⅱ. MARKET ANALYSIS
ⅰ.Industry assessment
ⅱ.Competition
ⅲ.Growth & share matrix
ⅳ.Target market & Segment variables.
ⅴ.SWOT analysis

Ⅲ. OPERATIONAL STRATEGIES
ⅰ.Whole foods market is environment-friendly company
ⅱ.Core value
ⅲ.Marketing

Ⅳ. CONCLUSION
Ⅴ. REFERENCES




본문내용
Ⅰ.INTRODUCTION

ⅰ.About whole foods market

Whole Foods Market is a foods supermarket chain based in Austin, Texas which emphasizes "natural" and organic products. It is classified as grocery store and health food store. Founded in 1980 as one small store in Austin, Texas, Whole Foods Market is now the world's leading retailer of natural and organic foods. The company operates 302 stores: 291 stores in 38 US states and the District of Columbia; six stores in Canada; and five stores in the United Kingdom.
The company offers a broad selection of perishable foods designed to appeal to both natural foods and gourmet shoppers. Most of its products are sourced from natural food vendors. Its product categories include seafood, grocery, meat and poultry, bakery, prepared foods, beer, wine and cheese, nutritional supplements, vitamins, body care and educational products, floral, pet products and household products.
Whole Foods’ store operations are run with the support of regional distribution centers, bake house facilities, commissary kitchens, seafood-processing facilities, produce procurement centers, a national meat purchasing office and a specialty coffee procurement and roasting operation.
Trademarks owned by the Company or its subsidiaries include: Whole Foods Market,” “365 everyday Value,” “365 Organic Everyday Value,” “AFA,” “Allegro Coffee Company,” “Wild Oats,” “Wild Oats Marketplace,” “Capers Community Market,” “Bread & Circus,” “Fresh & Wild,” “Fresh Fields,” “Green Mission,” “Harry’s Farmers Market,” “Ideal Market,” “Merchant of Vino,” “Mrs. Gooch’s,” “Vine Buys,” “Wellspring,” “Whole Baby,” “The Whole Deal,” “Whole Foods, Whole People, Whole Planet,” “Whole Kids Organic,” and “Whole Trade.” Its stores are subject to different local, state, federal and international laws, regulations and administrative practices affecting its business.

참고문헌

Whole foods market
http://www.wholefoodsmarket.com/
Wikipedia
http://en.wikipedia.org/wiki/Whole_Foods_Market
Wikinvest
http://www.wikinvest.com/stock/Whole_Foods_Market_(WFMI)
이코노믹리뷰
http://er.asiae.co.kr/erview.htm?idxno=2010072915164956022
Seekingalpha
http://seekingalpha.com/article/166663-whole-foods-market-well-positioned-for-gains-as-organic-food-sales-soar
Yahoo Finance
http://finance.yahoo.com/q/co?s=WFMI+Competitors
Marketwatch
http://www.marketwatch.com/investing/stock/WFMI/profile
Fool
http://www.fool.com/investing/general/2010/08/09/the-bull-case-for-whole-foods.aspx
Flicker-Pictures
http:://flickr.com
Money CNN
money.cnn.com/.../fortune/fortune500/.../10572.html
Fortune500global
http://www.fortune500global.com/fortune-global-companies/food-and-drug-stores/whole-foods-market-inc/

자료평가
    아직 평가한 내용이 없습니다.
회원 추천자료
  • [사업계획서] 바게트 & 커피 전문점
  • 마케팅 목표를 가지고 가맹 본사의 조직 재정비등 대기업들과의 제휴등을 통해서 지속적 R&D 개발 및 브랜드 파워를 넓혀가는 것이다. 그리고 그에 따른 직영점 형태 및 가맹점 확대를 한다.마지막으로 주 타겟인 20대와 30대 학생 및 직장인을 겨냥한 전략적인 계획을 꾸준히 하므로 브랜드 벨류를 높인다. 2)마케팅 전략( Marketing Strategy )(1) STP 분석Market Segmentation : 바겟델리는 커피 전문 시장과 패스트 푸드 시장 안에서 아직 틈새 시장이라고 할 수 있

  • [현대경영]KRP 관점에서 본 세계기업의 융합형 경영 사례 조사 및 한국 기업 경영에 대한 제언
  • 영향을 미치는 상황적, 합리적, 제도적 관점의 비교연구」. 박사학위논문. 성균관대학교 일반대학원, 2007.4. 전자자료「크라이슬러 컨커런트 엔지니어링」. 『마케팅 사례연구』. .About Vodafone. Vodafone. .CR Strategy. Vodafone. .“INDITEX Group - Stores Around the World”. Inditex. .Our Approach. Vodafone. .10 most accountable big companies. CNN Money. .

  • [인적자원관리] WHOLE FOODS MARKET 홀푸드마켓 인적자원관리 제도와 환대산업으로의 적용
  • 인적자원관리Whole Food Market목 차1. 기업소개2. 홀푸드마켓(Whole Foods Market)의 인적자원관리3. 환대산업에서의 벤치마킹 방향4. 결 론Whole Food Market1. 홀푸드마켓(Whole Foods Market) 기업소개미국 텍사스 오스틴(Austin)에 본사를 두고 있는 홀푸드마켓(Whole Foods Market)은 1980년에 설립되어 2010년 기준 매출액 90억 달러, 직원 수 1만 5천 여명에 북미와 영국 지역에 300여 매장을 운영하고 있는 유기농 식품 전문 유

  • Whole Foods Market 성공전략 분석
  • 홀푸드의 전체 매장에서 랍스터나 게 등 갑각류의 판매 전면 중지. 바닥 타일도 재활용 제품 ! ‘비닐백 환불제도(5센트, 47원)’을 실시해서 환경오염 감소신선도가 떨어져 판매가 불가능한 채소나 과일류 등은 버리지 않고 창고로 다시 보내 비료로 재활용 !모든 Whole Foods Market 에서는 ‘유리,알루미늄, 플라스틱, 종이류’를 재활용! BYOB (Bring Your Own Bag)Discussion Question #3‘홀푸드마켓’ 내에선 에너지를 절약하기 위해 태양열 에너지 패널을 설치

  • 미국 제1의 유기농 슈퍼마켓 홀푸드마켓 Whole Foods market
  • 미국 제1의 유기농 슈퍼마켓 홀푸드마켓 Whole Foods marketINDEXNature foods의 구매동기LOHAS 집단의 특징Organic food 소비자의 segmentationOrganic food 유통의 특징과 이유Organic food의 다양한 소매형태설립자 John Mackey의 경영철학과 이것이 어떻게 사업화 되었는가?Nature food, 특히 신선식품 business가 어려운 이유이 기업은 localization 전략을 구사하고 있다 그 이유는?경쟁사의 특징인공방부제, 색소, 당분 등 유해물질이 첨가되지 않은 자연 식품만을 판매하는 미

사업자등록번호 220-06-55095 대표.신현웅 주소.서울시 서초구 방배로10길 18, 402호 대표전화.02-539-9392
개인정보책임자.박정아 통신판매업신고번호 제2017-서울서초-1806호 이메일 help@reportshop.co.kr
copyright (c) 2003 reoprtshop. steel All reserved.