[생산관리] Lock&Lock(락앤락)과 QVC
- 등록일 / 수정일
- 페이지 / 형식
- 자료평가
- 구매가격
- 2010.01.29 / 2019.12.24
- 4페이지 / doc (MS워드 2003이하)
- 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
- 800원
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
1
2
3
4
추천 연관자료
- 본문내용
-
The CEO made a big decision. Lock&Lock would pay 300 thousand dollar for informercial marketing and would bear all the loss made from promotion on QVC to contract again. It was very risky decision but they had a self-confidence about the quality to bet on this contract. Finally in June 2001, the first show on QVC was broadcasted. In that show, the show host shook Lock&Lock airtight container with ketchup and soaked the container which contained a camera in the water. All the actions were to prove the container’s airtight. The show succeeded so much. Prepared 5,000 sets of containers were sold out in a flash. In April 2002, 8,000 sets of containers were sold out in minute. After watching tremendous order from consumer, QVC suggested TSV. TSV means Today’s Special Value. QVC shows the products of just one company of TSV for the whole day. It was really big chance. Lock&Lock was chose as a TSV in March 2003 and they sold 70,000 sets of containers in a day.
QVC became a cornerstone of Lock&Lock to enter US market. After QVC show, Lock&Lock made an exclusive contract with US biggest distribution company so they can store their product in discount store and department store, super market, etc. Through TV home shopping show, they did not only promote the product but also develop a new market. Lock&Lock had the biggest market share in UK for a time.
Becoming popular in exhibition and home shopping, Lock&Lock started to store in Korea slowly, at last, they enter in Korean department store. In 2001, Lock&Lock was shown on LG Home
Shopping for the first time in Korea. In the show, 2,000 sets were sold out in 30 minute. After the show, Lock&Lock recorded five times of sellout. Housewives who had denied Lock&Lock in former days ordered the airtight containers and made a gift of it. Lock&Lock began to be popular in Korea.
자료평가
-
아직 평가한 내용이 없습니다.
오늘 본 자료
더보기
최근 판매 자료
- [기업재무] 유한양행 기업가치평가분석, 재무분석
- 딕 헵디지,`하위문화(스타일의 의미)`, 1998
- [소비자행동] 고전적 조건화, 수단적 조건화의 사례
- [경영사례] GE 사의 식스 시그마에 관한 성공사례분석
- 이니스프리_소개 및 역사, 현황
- 아웃소싱의 성공 실패 사례 애플의 성공사례IBM의 실패사례
- 무신사 마케팅,경영전략 사례분석과 무신사 SWOT분석 및 미래전략 수립
- 투자론) 증권분석과 투자전략 수립에 있어 효율적 시장과 비효율적 시장의 차이점
- [호텔경영] 하얏트(Hyatt) 호텔의 SNS마케팅 분석
- 기업의 일반환경 중 경제적 환경에 대해 설명하고, 현재 기업이 처해있는 경제적 환경(이자율, 유가, 환율, 물가 등)에 대해 사례와 함께 설명하시오
저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.