[MIS, 경영정보] PiKa(P-Car)(영문)
- 등록일 / 수정일
- 페이지 / 형식
- 자료평가
- 구매가격
- 2009.02.20 / 2019.12.24
- 11페이지 / doc (MS워드 2003이하)
- 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
- 1,400원
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
추천 연관자료
- 목차
-
Ⅰ Business Description
Ⅱ Product Features
1. Total Safety System
2. Black box
3. 'Knowledge in' in the navigation system
Ⅲ Market Segmentation
Ⅳ SWOT
Ⅴ Forecast
- 본문내용
-
PiKa (P-Car)
Personalization + Car
Ⅰ Business Description
A vehicle became an important means of transportation nowadays. Approximately one out of four people in Korea has possession on a personal automobile. Many people spend their time in a car at least twice a day, in a way to and from work. Where transportation take quite a portion in our daily activities, using them more than just a transportation tool could eventually improve the quality of work and life after all.
The product we are going to introduce is “SMART CAR”, a car with enhanced innovative functions where customize fully to its users. The functions are mainly based on a combination of car with network which will derive full potential to the usage of car, such as work, entertainment, health care, security, and lots more. By using network, a vehicle could transform to a huge source of information. It will classify and provide information which is most appropriate to user’s need. With this product, a car is no more just a transportation tool, but it will be a place offering the totality of life.
Ⅱ Product Features
1. Total Safety System
Our "Product" provides you with Total Safety System which can help you to drive a car safety. It provides various services to drivers.
First, the Total Safety System will recognize the condition of the car and give information about the closest service center including the required time to get there. Also it can check the condition of engine oil, tire and various component of the car. Through the useful function drivers who set up our product can drive without complicate check and can prevent accident from occurrence.
자료평가
-
아직 평가한 내용이 없습니다.
오늘 본 자료
더보기
최근 판매 자료
- [유통관리] 기업형 슈퍼마켓(SSM) 논란의 진상과 대안 모색
- [생산관리] LG Display 지연전략 분석
- 비비고 마케팅 4P전략과 STP분석
- 상황리더십, LMX이론, [LMX이론] LMX의 개념과 LMX이론 연구 분석 , LMX이론과 상황이론 상황모델 분석
- 서비스경영_모라벡의 역설을 읽고 내가 모라벡의 역설을 어떻게 생각하는지 역설처럼 실제로 새로운 형태의 앞으로의 서비스는 무엇인지 내가 생각하는 사례
- [경제학] 한국의 대중소기업 동반성장과 중소기업 육성 방안
- 신라호텔 마케팅 SWOT,STP,4P전략 분석 및 호텔신라 기업 핵심역량 및 경쟁우위분석과 신라호텔 이미지개선위한 전략 제언
- [마케팅] 신라호텔의 SWOT, 4P 분석을 통한 문제점 해결방안 제안
- 호텔신라 보고서
- 헝그리잭스,버거킹마케팅,햄버거시장분석사례,마케팅,브랜드,브랜드마케팅,기업,서비스마케팅,글로벌,경영,시장,사례,swot,stp,4p
저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.