[국제경영] 농심 신라면 국제경영전략(영문)
- 등록일 / 수정일
- 페이지 / 형식
- 자료평가
- 구매가격
- 2007.07.03 / 2019.12.24
- 22페이지 / doc (MS워드 2003이하)
- 1건 (구매금액의 3%지급)
- 2,100원
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
추천 연관자료
- 목차
-
Table of Contents
I. Abstract: Level of analysis: Nongshim Foods in China
II. General Information of the Company
A. Nongshim the Company
B. International expansion history
i. Nongshim Foods’ overall history of int’l expansion
ii. Motivation of international expansion
III. Level of Analysis
A. Why Sinramyun?
B. Why China?
i. Country attractiveness
ii. Company Strength Analysis
iii. China? China!
IV. Sinramyun in China : past
A. Operation Mode in China
B. Global approach strategy
C. Concentration Strategy
V. Sinramyun in China : present
VI. Sinramyun in China : future
A. Evaluation on current operation mode: WOS
i. Opportunity > Risk
ii. Strength > Weakness
iii. WOS? WOS!
B. Recommendations on Future Direction
i. Overlooking the market trend in Chinese food industry
ii. Nongshim’s role in Chinese food industry
- 본문내용
-
I. Abstract: Level of analysis: Nongshim Foods in China
II. General Information on Nongshim
A. Nongshim the Company
Nongshim Foods is a food manufacturer specializing in instant noodle and snacks in Korea, established in 1963. It also produces and sells beverage, bottled water, instant rice, microwavable or ready to-boil foods. It imports and distributes worldwide famous food brands such as Kellogg, Nestle, Chupa Chups, and Denmark Ham. To sum up, there are 4 main divisions: Instant Noodle, Snack, Beverage and Others & Exports .
As of 2006, Nongshim has 10 factories (5 in Korea, 3 in China, 1 in U.S and Japan), 4,909 employees, and 91 branch offices around the world. Its total sale was KRW 1.584 trillion, which is the 130th largest in Korea. And within food industry it ranked 6th in terms of total asset (KRW 1518.6 billion) and 3rd in total sales. Its net profit was KRW 11.9 billion .
B. International Expansion History
Nongshim is famous for its great success in the instant noodle market not only in Korea, but foreign market like China, USA, etc. Currently it has been focusing on expanding its business area to premium instant noodle market in China and this chapter will cover Nongshim’s international expansion history.
자료평가
- 좋은 논문인데 완전한 자료는 아니네요. 일부 내용이 없는 부분이 조금 있네요.. 그게 조금 아쉽네요.
- as***
(2007.07.15 00:16:21)
오늘 본 자료
더보기
최근 판매 자료
- 신라호텔 호텔경영 마케팅사례 연구와 신라호텔 SWOT분석과 사업분석 및 신라호텔 미래전략방향 수립
- [힐튼호텔 글로벌마케팅전략 사례연구] 힐튼호텔 기업분석과 힐튼호텔 마케팅 SWOT,4P전략,서비스전략,경영전략분석및 나의견해정리 레포트
- 아시아나 항공 기업의 가치사슬 분석
- [여가학개론] 나라별 여가활동 조사
- [서비스마케팅] 금호 아시아나 항공(Asiana Airlines) 성공요인
- [리더쉽] 반지의제왕 리더십
- 카카오 기업분석과 카카오톡 성공요인분석과 카카오톡 마케팅 SWOT,STP,4P전략분석및 카카오톡 향후전망분석
- 유니클로 SCM 전략 분석
- 자유수임제가 감사서비스의 질을 향상시키는가
- 굼융권 취업 면접 시 자주나오는 경제용어 100개
저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.