미샤기업분석,미샤재무분석,미샤재무비율분석,화장품시장분석,재무분석사례,영문재무분석
- 등록일 / 수정일
- 페이지 / 형식
- 자료평가
- 구매가격
- 2013.08.23 / 2019.12.24
- 14페이지 / hwp (아래아한글2002)
- 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
- 2,500원
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
추천 연관자료
- 본문내용
-
Ⅰ. Introduction
All businesses are concerned about cost because one of the fundamental method for increasing profits is to reduce costs. For this reason, managers use cost accounting information to make decisions, including pricing, production planning, budgeting, research, development, and so on which decisions set a goal of reducing costs. From among these, competitive pricing has a same effect like reducing costs because correct pricing avoid a situation that a product consumes a low level of resources but is reported to have a high cost per unit, but it comes from accurate costing system. It is Activity-Based costing system. Activity-based costing system has structuring activity cost pools more finely with cost drivers for each activity cost pool as the cost-allocation base leads to more accurate costing of activities and allocate these costs to products by measuring the cost-allocation bases of different activities used by different products. As a result, this costing system prevent from under-costing or over-costing of products or services. Like this, Activity-based costing is a effective method to reduce costs as a more corrective pricing. Another method for reducing costs in pricing is a Activity-Based management. Now, Let we see how Activity-based management contribute to reduce costs.
Activity-Based management is a method of management decision-making that uses activity-based costing information to improve customer satisfaction and profitability. It focuses on managing activities to reduce costs without compromising customer service or the actual or perceived value customers obtain from the product or service. It requires activity analysis of whether each activity is value-added activity or non-value-added activity because reducing costs is possible to take out only those costs that are related to non-value-activities.
Then, what is a value-added activity? Value-added activities can be defined as those activities essential to remain in business. these activities contribute to customer value, help meet an organization`s needs, and also produce a change of state. Non-value-added activities are all activities other than those necessary to remain in business. Those that do not produce a change in the product`s state and tend to replicate work because it was not done correctly the first time. For instance, scheduling, moving, waiting, inspecting, and storing are non-value-added activities. Management can evaluate whether particular non-value-added activities can be reduced or eliminated by activity analysis.
- 참고문헌
-
"글로벌-토종 SPA브랜드 '마케팅大戰' 불이 붙었다." Economic Review 2011.10.11. 웹자료. 2011.12.7.
김주헌, 이상윤. “글로벌 SPA 의류 브랜드의 한국시장 진출: 유니클로와 자라.” 국제경영리뷰 13.4(2009): 271-97. 인쇄자료.
우병현. 미샤 3,300원의 신화. 서울: 이지앤, 2005. 인쇄자료.
이동현. 경영의 교양을 읽는다. 서울: 더난출판, 2006. 인쇄자료.
이미자. “국내 화장품산업의 현황과 발전전략.” 문화산업연구 7.2 (2007): 125-37. 인쇄자료.
이종각. “화장품산업의 현황 및 경쟁력 강화방안.” 보건복지포럼 15.1 (1997): 44-54. 인쇄자료.
Able-cnc.com. (주)에이블씨엔씨. Web. 2011.12.4.
Amorepacific.com. (주)아모레퍼시픽. Web. 2011.12.5.
Nude-cosmetics.co.kr. (주)누드코스메틱. Web. 2011. 12.5.
“800원 화장품까지.” 이데일리신문 2011.11.15. 웹자료. 2011.12.5.
양진수, 박상일, “화장품업”, 한국신용평가(주), 2002.
자료평가
-
아직 평가한 내용이 없습니다.
오늘 본 자료
더보기
최근 판매 자료
- (성적A) [조직행동론] 스트레스의 원천은 조직 내/외 요인으로 구분할 수 있습니다. 그 중 조직 내 스 트레스 요인을 개인, 직무, 조직 차원으로 제시하고 스트레스의 결과 및 해소 방안을 제시하십시오.
- 조직행동론_3주 2강에서 작업장에서의 스트레스에 대해 학습했습니다 스트레스의 원천은 조직 내,외 요인으로 구분할 수 있습니다 그중 조직 내 스트레스 요인을 개인, 직무, 조직 차원으로 제시하고 스트레스의 결과 및 해소 방안을 제시하십시오
- 재무관리_재무관리의 목표인 이익 극대화보다 기업가치의 극대화가 적합한 이유를 설명하시오
- [A+] 기업가정신과 창의적 사고 중간대체 레포트
- 국내 및 해외기업의 해외진출 성공 및 실패사례
- 가족치료를 시작하기 전 고려해야 할 사정 영역을 설명하시오
- [A++레포트중소기업성공사례] 락앤락의 성공사례 조사연구
- body frind기업분석
- ㈜바디프랜드 기업분석 및 성장전략
- [해외시장진입] 기업의 해외진출방식(수출방식, 계약진출방식, 투자진출방식)
저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.