[영어교육] 공공교육에서의 원어민 영어교사의 효과 연구(영문)
- 등록일 / 수정일
- 페이지 / 형식
- 자료평가
- 구매가격
- 2012.08.16 / 2019.12.24
- 19페이지 / docx (MS워드 2007이상)
- 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
- 1,900원
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
추천 연관자료
- 목차
-
I. Introduction
II. Current Situation
III. Survey & Interview
IV. Barriers to Effective EPIC
V. Suggestions
VI. References
- 본문내용
-
Ⅰ. Introduction
In Korea, English has been and still is an important part in education. Earlier Koreans focused mostly on the grammatical and academic approach in English but now they are trying to focus on the more practical aspects of English. They realized that English can be learned to be use in a more interacting way in the real world than just an academic studies to get you better grades. But despite the increasing demands of communicative language teaching (CLT) of L2 learners in Korea, there have been difficulties in adopting effective ways of teaching. According to an article, Defeng Li says “a study of a group of South Korean secondary school English teachers' perceived difficulties in adopting CLT reveals that the difficulties have their source in the differences between the underlying educational theories of South Korea and those of Western countries.”(667) The solution to this matter, for Korea, was to invite native English speaking people as teachers in schools of South Korea. Kim Chang Ho states in an article that the best way to learn English is to learn from foreign English speaking teachers because the learners can be exposed to more English speaking situations and be more English friendly (39-40). This tendency was first introduced in the Universities then to private schools and is now spread out to many schools starting from elementary schools to high schools.
- 참고문헌
-
Kim, Chang-ho. “A Study on the Effects of Native English Teacher's Teaching in the Middle School”
Modern Studies in English Language & Literature 54.3 (2010): 39-65. Web.
Hong, Sung-Shim & Jung, Yang-Soo. “A Study on the Roles and Responsibilities of Native English
Teachers for the Effective English Education” Modern Studies in English Language & Literature 50.3(2006): 137-164. Web.
Li, Defeng. “"It's Always More Difficult Than You Plan and Imagine": Teachers' Perceived Difficulties
in Introducing the Communicative Approach in South Korea” Teachers of English to Speakers of Other Languages, Inc. (TESOL) 32.4 (1998): 677-703. Jstor 16 Oct. 2011.
자료평가
-
아직 평가한 내용이 없습니다.
오늘 본 자료
더보기
최근 판매 자료
- 한국의 텔레커뮤니케이션 발전역사와 사회에 미치는영향
- [학습유형의 안드라 고지 & 페다고지 비교 분석] 학습유형의 안드라 고지 & 페다고지 비교 분석
- 해럴드 핀터_생일파티 해석본
- 상담자가 갖추어야 할 자세 및 태도
- 자아성장을 위한 집단상담프로그램-총10회기
- 존 듀이/ 아동과 교육과정 경험과 교육을 읽고
- [언어학] 대학생 사이에서 성별과 친밀도에 따른 호칭 차이
- [교육 공학, 교수 설계, 교수 설계, addie, 수업지도] Addie모형 교수설계 A+
- 발달평가 2학기 만 2세 10명
- [교육방법] 수업지도안 -ADDIE모형에 따른(조사표 만들기)
저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.