영문 Metropolis 메트로폴리스 1927) 영화 대사

  • 등록일 / 수정일
  • 페이지 / 형식
  • 자료평가
  • 구매가격
  • 2015.06.27 / 2015.06.27
  • 100페이지 / fileicon hwp (아래아한글2002)
  • 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
  • 1,000원
다운로드장바구니
Naver Naver로그인 Kakao Kakao로그인
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
이전큰이미지 다음큰이미지
본문내용
Metropolis Script
More than a quarter of the film
must be regarded as irretrievable lost.
Few other films have been so
systematically changed, mutilated,
corrupted as this one. Shots and titles
have been omitted and changed
However, of no other such mistreated film
do we know so well
what the film originally looked like.
Fritz Lang and Thea von Harbou,
different-sex Siamese twins.
Just like their film.
The novel: Thea von Harbous film
behind the, under Fritz Langs film.
At this point, the music started
during the first screening...
The Metropolis theme.
A fanfare motif...
the orchestra follows...
a column of sound emerges.
Thea von Harbous message,
Lang didnt believe in it.
He said: "I am fascinated by machines."
Metropolis, the mother city,
city of mothers, mother of all cities.
The city, the film...
they too are machines.
Flywheels,
a crankshaft,
an eccentric disk,
A machine without Workers,
devoid of function,
pure movement...
rotating, thrusting...
a machine of desire. Round shapes
and jerking movements become one
within the image of two clocks.
One -hour and one -hour clock.
Day shift and night shift, hours each,
mark the Metropolis working day.
Two groups of Workers,
uniformed, in rows of six,
march in unison,
the exhausted half as fast as the fresh.
"They moved their feet,
but were not walking", reads the novel.
The way people move or are moved
is always highly significant
throughout the film.
The Workers theme - a funeral march.
The night shift enters a cage...
the grate is raised,
the cage sinks, and with it the camera.
A title picks up the movement.
"Even the titles", the young Luis Buel
wrote in his review of the film,
"how they rise and fall,
blend with the movement as a whole,
become pictures themselves."
The titles movement is carried through
to the movement of the picture.
The Workers: Now just a painted
silhouette rising in the background,
the design of the
Underground Workers City.
Elevators transport the Workers
up and down between the machine halls
and their living quarters.
A new musical theme:
The Theme of the City of the Workers.
The main square of the Workers City.
Simply a transit area for the Workers
returning to their quarters.
In the centre a gong,
again a kind of alarm clock.
The downward scroll of the title
is answered by a rising,
equilateral triangle pointing skywards.
The Sports stadium,
the contrast is stark between
its openness under sweeping skies
and the cramped City of the Workers -
just as stark as the contrast between
the liberated and carefree movements
of the youths, dressed in white,
and the dull lethargy
of the darkly clothed Workers -
and the self-determined horizontal
movement versus the downward ride
of the Workers in the lift.
A light-hearted waltz,
no musical leitmotiv,
accompanies this scene.
An artificial grotto,
columns like stalactites,
young women in rococo carnival costumes,
Orient-inspired head adornments.
The tricorn is of Venetian origin.
In contrast to the straight course
of the young men -
animated turns - anticlockwise -
directed by a ringmaster - clockwise.
A playground is the pleasure garden
of the sons, an infantile idyll.
Nature, sex,
eroticism in chaste playfulness -
like the water in the fountain:
A transparent dome
masking a statue of a siren.
The youth in white breeches and the girl
with the Cul de Paris play hide and seek.
Their game a dance, a pas-de-deux.
Allusion, yet so intensely innocent
that we do not actually expect
a real kiss.
Instead an expectant glance -
musically accompanied by a new theme,
let us call it the Love Theme...
answered by an apparition, "dressed in
light grey", it reads in the screenplay,
"from the smallest of d??ollet
자료평가
    아직 평가한 내용이 없습니다.
회원 추천자료
  • [영상사회학] 독일 표현주의 영화와 파시즘의 도래(영화 메트로폴리스를 중심으로)
  • < 목 차 >I. 서 론II. 표현주의의 개념 1. 표현주의의 정의 2. 시대적 배경 III. 독일 표현주의 영화1. 초창기 독일 영화의 시대적 상황 2. 독일 표현주의 영화의 전개 1) U.F.A의 영화 2) 바이마르 공화국 시대의 표현주의 영화 3) 독일 표현주의 영화의 쇠퇴 IV. 메트로폴리스를 통해 바라본 독일표현주의 영화1.표현주의 영상 미학의 절정, 메트로폴리스1) 무대2) 조명3) 카메라4) 연기2. 메트로폴리스와 파시즘의 접점V. 결 론VI. 참고문헌서 론표현주

  • 영화용어사전 레포트
  • 가편집 rough cut쇼트와 시퀀스를 순서대로 배열한 초기 편집판. 정확한 커팅 지점은 아직 결정되지 않은 상태이다. 가편집 이후의 단계로 편집이 완성된 것을 가리켜 최종 편집판이라고 부른다. 가편집은 편집자, 감독, 제작자, 작곡가에게 최종판이 어떤 모습을 갖추어야 할 것인가를 감지하게 해준다는 점에서 편집 과정 중에 중요한 국면이다. 각본 screenplay영화 스토리를 완전하고 철저하게 전개시켜 놓은 트리트먼트. 각본에는 인물의 대사가

  • [프랑스문화] 누벨바그의 형성배경과 과정 특징 작품분석
  • NOUVELLEvAGUEꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑNOUVELLEvAGUENOUVELLEvAGUE들어가며누벨바그는 대략 1958년~1964년사이에 불어닥친 프랑스 영화계의 새

  • 프랑스 영화계의 누벨바그(Nouvelevague) 운동에 대해서
  • NOUVELLEvAGUEꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑꌑNOUVELLEvAGUENOUVELLEvAGUE들어가며누벨바그는 대략 1958년~1964년사이에 불어닥친 프랑스 영화계의 새

  • [경제학] 스크린쿼터제폐지와 찬성입장
  • 영화법”이 폐지되고 “영화진흥법”이 제정되어 오늘에 이르고 있다. 현재 진행 중인 스크린 쿼터제는 연간 146일 이상 한국영화 상영을 의무화하고 있으나 문화관광부 장관이 20일, 지방자치단체장이 20일 등 연간 40일 범위 안에서 필요하다고 인정하면 줄여줄 수 있는 재량권을 행사하고 있기 때문에 실제로는 연간 106일 정도가 시행되고 있는 실정이다. 2.스크린쿼터의 역사• 스크린 쿼터의 시작은 1927년 영국에서.1927년, 영국 의회는 영국내 모든

오늘 본 자료 더보기
  • 오늘 본 자료가 없습니다.
  • 저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.
    사업자등록번호 220-06-55095 대표.신현웅 주소.서울시 서초구 방배로10길 18, 402호 대표전화.02-539-9392
    개인정보책임자.박정아 통신판매업신고번호 제2017-서울서초-1806호 이메일 help@reportshop.co.kr
    copyright (c) 2003 reoprtshop. steel All reserved.