영어과 수업 지도안 The Characteristics of Korean Teachers

  • 등록일 / 수정일
  • 페이지 / 형식
  • 자료평가
  • 구매가격
  • 2015.06.27 / 2015.06.27
  • 4페이지 / fileicon hwp (아래아한글2002)
  • 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
  • 800원
다운로드장바구니
Naver Naver로그인 Kakao Kakao로그인
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
이전큰이미지 다음큰이미지
본문내용
KT and NT make it real in front of students by casting and doing some role-playing about KTSs being friendly to their students, one of the characteristics of KTS as a role model.
KT and NT give directions to students about their role-playing one of the characteristics of KTS.
Look at the role-playing of KT and NT about one of the characteristics of KTS and then get to know how to do their activities in class.
Ss listen to KT and NT looking
at their role-playing as the role model for their activities in class.
KT뭐Ss
NT뭐Ss
Ss뭑Ss
자료평가
    아직 평가한 내용이 없습니다.
회원 추천자료
  • 중학교 2학년 영어과 수업지도안
  • of foods. Make them into separate groups of countable and non-countable nouns. I will give you 4 minutes.Finish? Ok. Please come out and put the pictures on the board, countable and non-countable.Ok, for the further study, please look at the screen in front.Pictures of foods5 minDevelopmentGrammarIt was pretty hard, wasnt it?Do you get the common characteristic of countable and non-countable nouns?In countable nouns, there are usually solid foods such as candies, apples and so on.You can say There is a candy or There are many/a lot of/several/a few/a number of candies.Non-counta

  • 교실영어(영어수업)분류,특징, 교실영어(영어수업)진정성, 교실영어(영어수업)문제점, 교실영어(영어수업)사례, 교실영어(영어수업)내실화방향
  • 수업)의 진정성Ⅳ. 교실영어(영어수업)의 문제점Ⅴ. 교실영어(영어수업)의 사례1. 인사2. 출석점검(Checking attendance)3. 수업시작(Starting the class)1) 책 꺼내 펴기(Opening the book)2) 책에서의 위치 확인(Where in the page)3) 듣기(Listening)4) 이해 확인(Checking understanding)5) 실연하기(Acting out)6) 칠판 활동(Use of the blackboard)7) 학급 통제(Controlling class)8) 연습 활동(Individual and group activities)9) 복습(Review)10) 진도(Schedule)11) 격려, 칭찬(Encouragement and compliments)12) 질타, 경

  • [영어 교안] 영어 교안
  • 수업◉ 학생 위주의 수업 (교사 조력자 역할)◉ Group Work 형식의 수업 전개◉ 흥미 유발 수업 (칭찬, 격려, 강화물)↓평가 및 정리◉ 오늘 배운 내용 정리 ( Summary )◉ 형성 평가 ( Formative test )◉ 과제 및 차시 예고◉ 영어 인사Ⅳ. Lesson Plan1) Master Plan1. Text : Middle school English 3 (by Doosan Dong-a)2. Lesson Title : Communication Across Generations3. Target Students : The 3rd grade4. Length of class : 45 min5. Date : May 20066. Place : Class of Bomun middle school.7. General Aims◉ComprehensionStud

  • [교육공학] 중학교 3학년 영어 수업 지도안-I wish I could visit them all
  • the answer for the tasks of scanning the text and finding out mistakes in the worksheetIntroduce Korean historic sites to foreigners by writing a simple guidebookComplete the guidebook by using the key words and the information in the textComplete the guidebook by using the key words but with missing some information in the textCannot complete the guidebook and do not use the key words and the information of the text교수 평가계획교수 평가계획은 학습자들이 얼마나 교수목적을 달성하였는지를 살펴보고, 앞으로 이루어질 수업을 보완하고 개선

  • 원어민 영어 교사 활용을 위한 영어과 수업 모형 개발 연구
  • 韓國敎育The Journal of Korean Education1997. Vol. 24. No. 2 pp.357-380원어민 영어 교사 활용을 위한영어과 수업 모형 개발 연구박 기 화*Ⅰ. 서 론Ⅱ. 이론적 배경Ⅲ. 수업 모형Ⅳ. 수업 지도안Ⅴ. 결 론Ⅰ. 서 론정부의 세계화 정책에 부응하여 교육부는 영어 교육을 강화하기 위한 방편으로 1996년 EPIK(English Program In Korea) 프로그램을 시작하였다. 미국, 영국, 캐나다, 오스트레일리아, 뉴질랜드, 아일랜드로부터 온 660명* 한국교육개발원 부연구위원) EPIK 프로

오늘 본 자료 더보기
  • 오늘 본 자료가 없습니다.
  • 저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.
    사업자등록번호 220-06-55095 대표.신현웅 주소.서울시 서초구 방배로10길 18, 402호 대표전화.02-539-9392
    개인정보책임자.박정아 통신판매업신고번호 제2017-서울서초-1806호 이메일 help@reportshop.co.kr
    copyright (c) 2003 reoprtshop. steel All reserved.