수업 스펙트럼 the spectrum of Teaching Styles

  • 등록일 / 수정일
  • 페이지 / 형식
  • 자료평가
  • 구매가격
  • 2015.06.27 / 2015.06.27
  • 1페이지 / fileicon hwp (아래아한글2002)
  • 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
  • 800원
다운로드장바구니
Naver Naver로그인 Kakao Kakao로그인
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
이전큰이미지 다음큰이미지
본문내용
모든 결정을 교사가 내리며, 짧은 기간 내에 주어진 과제를 정확하게 따라하는 것.
- 자극에 대한 즉각적 반응 보이는 것.
- 연습은 정확하게, 곧바로 행해질 것.
- 주어진 것을 그대로 따라하는 것.
연습식
스타일
학생은 개별적, 독자적으로 과제를 연습할 시간을 가지며, 교사는 학생에게 개별적인 피드백을 제공할 기회를 갖는다.
- 학생이 과제를 독자적, 개별적으로 연습할 시간을 제공.
- 교사가 모든 학생들에게 개별적으로 피드백을 줄 수 있 는 시간이 마련되는 것.
교류식
자료평가
    아직 평가한 내용이 없습니다.
회원 추천자료
  • 지능의 관점과 교육적 시사
  • The MIT Press. 105-127. Gelman,R. (1969). Conservation acquisition: A problem of learning to attend to relevant attributes. Journal of Experimental Child Psychology, 7. 167-187. Gelman,R. (1978). Cognitive development. In M.R. Rosenzweig, & L.W. Porter(Eds.), Annual Review of Psychology, 29. Palo Alto: Annual Reviews, Inc. Guilford, J.P.(1988). Some changes in the structure-of-intellect model. Educational and Psychological Measurement, 48. 1-4. Jensen,A.R.(1980). Bias in mental testing. NY:The Free Press. McNally, D.W.(1977). Piaget, education and teaching. Sussex:The Harvester Press. M

  • 다중지능이론과 교육에의 적용 가능성 탐색
  • the multiple intelligences into everyday lesson planning. AZ: Institute for integrative learning and teaching.Burt, C. (1949). The structure of the mind: A review of the results of factor analysis. British Journal of Education Psychology, 19, 100-111. 176-199.Campbell, L., Campbell, B., & Dickinson, D. (1996). Teaching & learning through multiple intelligences. Massachusetts: Allyn & Bacon.Gardner, H. (1983). Frames of mind. New York: Basic Books.Gardner, H. (1984). Assessing intelligences: A comment on Testing intelligenceGardner, H.(1991). The unschooled mind: How children Learn and h

  • [컴공]네트웍과 NT에 관한 자료입니다.
  • FILE:gateway.htmlGatewayscontents Next: The Routing TableUp: IP RoutingPrevious: SubnetworksGatewaysSubnetting is not only an organizational benefit, it is frequently anatural consequence of hardware boundaries. The viewpoint of a host ona given physical network, such as an Ethernet, is a very limited one:the only hosts it is able to talk to directly are those of the networkit is on. All other hosts can be accessed only through so-calledgateways. A gateway is a host that is connected to two or morephysical networks simultaneously and is configured to switch packetsbetween them

  • 장애인복지-발달장애-
  • The process of assessment평가에서 가장 기본이 되는 원칙은 다음의 두 가지 과정이다.1. 지능, 언어, 의학적 그리고 신경학적 검사 등 여러 전문가가 실시하는 병원에서의 평가2. 놀이 또는, 사회적 교류나 의사소통과 관련된 상황에 대한 자폐 아동의 집, 학교, 보호기관에서의 평가이러한 과정은 다소간 시간이 걸리지만, 주의 깊은 평가를 통해 자폐와 유사한 다른 상태를 식별하는데 도움이 된다. 즉, 레트 증후군 (Retts syndrome 손을 뒤트는 동작이나 다른

  • [교육심리] 현대 지능이론의 교육적 함의
  • the classroom Alexandria. VAAssociaation for Supervision and Curriculum Development.Bellanca, J, Chapman, C, & Swartz, E (1994) multiple assessments for multiple intelligences Palatine IL Skylight publishing IncFiske, E B (1991) Smart schools, smart kids Why do some schools work NYH. Gardner. (1993). Multiple intelligences : The theory in pratice. NY : Basic BookH. Gardner. (1983) Frames of mind : The theory of multiple intelligences. NY :H. Garder, The Unschooled Mind : How Childen Think and How school Should Teach(New York: Basic Books, 1991)H.Stevenson and Stigler, The Learning Gap

사업자등록번호 220-06-55095 대표.신현웅 주소.서울시 서초구 방배로10길 18, 402호 대표전화.02-539-9392
개인정보책임자.박정아 통신판매업신고번호 제2017-서울서초-1806호 이메일 help@reportshop.co.kr
copyright (c) 2003 reoprtshop. steel All reserved.