[영문법] 중학교 책 분석
- 등록일 / 수정일
- 페이지 / 형식
- 자료평가
- 구매가격
- 2011.02.25 / 2019.12.24
- 19페이지 / docx (MS워드 2007이상)
- 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
- 2,100원
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
추천 연관자료
- 목차
-
Ⅰ. INTRODUCTION
Ⅱ. A SCRUTINY OF GRAMMAR IN MIDDLE SCHOOL TEXTBOOKS
A. A SEQUENCE OF GRAMMAR
B. PEDAGOGICAL METHOD
C. FORMS OF GRAMMAR ACTIVITY
Ⅲ. ARTICLES, MODALS, TENSE, ASPECT, AND METALANGUAGE
USE IN MIDDLE SCHOOL TEXTBOOKS
Ⅳ. CONCLUSION AND SUGGESTION
- 본문내용
-
A. A SEQUENCE OF GRAMMAR
To begin with, it would be better to look over the way each chapter is structured. Keumsung middle school English 1 & 2, respectively, have 12 lessons, each of which consists of 7 sections – listening, speaking, reading, writing, consolidation, self-test, and task performance. For example, lesson 1 in English 1 is organized as seen here;
★ Graphic 1. The Structure of Lesson
★ Picture ① Grammar Section of Lesson 2 in English 1
Among the 7 segments, grammar section is one of the subsets in ‘Summing Up’ part, which is named ‘Patterns’. By zooming in on every 12 ‘Patterns’ in English 1 & 2, the sequence of grammar is identified.
1) English 1 is not sequenced in a grammar-based way as the arrangement of grammatical points does not stick to a single or several consistent criteria. In other words, we cannot say that they are clearly sequenced from easy to difficult or from simple to complex. Proceeding in the order of possessive, imperative, and 3rd person singular ‘-s’ appears unsystematic from the viewpoint of traditional grammar teaching. The non-linearity is assumingly because after notions and functions are first determined, grammar items are extracted from them in the 7th national curriculum. However, they do not entirely ignore the issue of difficulty or complexity in that some items are arranged with incremental learnability. For instance, present copula in Lesson 1 is preliminarily presented before present progressive in Lesson 5 or tag question in Lesson 12.
2) English 2 : We can obviously see that the text book mainly proceeds each lesson in an inductive way, which barely leaves any room for formulation of rules. In other words, though some students might get a chance to see for themselves the rules and patterns of spoken and written English, other students may have difficulty in actually making out those rules or hidden formulas, if not throughly expounded by the teacher at a pertinent time. And in spite of written grammatical expressions at the very bottom of the page, I cannot positively assure that all of the students will catch them by taking a swift glance at them. Indeed, the teacher should act out as a facilitator to, from time to time, clearly call students' attention in paraphrasing or elaborating these expressions, which will somewhat make students understand ambiguousness of induced expressions.
Lesson English 1 English 2
1 copula(present)
possessive wh-questions
present progressives
2 Interrogative
Imperative
article modal 'would'
present progressive
gerund
3 3rd person singular –s
Modals modal 'can'
non-referential 'It'
4
한정/서술적 용법 Gerund, pronouns
Non-referential 'It',
to-infinitive
5 Past form of verb
(copula, regular/irregular)
present progressive modal 'had better', past tense
modal 'have to'
6
Infinitive(noun-clause/adverb)
수여동사 modal 'would'
wh-question
conjunction 'but'
appositives
7 8 Past progressive
9 I hope that~
Imperative past tense
comparative
direct object
relative clause
자료평가
-
아직 평가한 내용이 없습니다.
오늘 본 자료
더보기
최근 판매 자료
- 24부모상담일지 1학기 만1세 9명
- [유아교육] 만4세 유아 음악활동 계획안-전래동요 `바람아 불어라`
- 아동, 유아 교재·교구 제작계획안 - 나와 가족 - 만 5세 - 표정 꾸미기 - 실내 자유 선택 놀이
- 관찰일지 - 만2세 1학기 관찰일지 / 1학기 발달평가
- 학교폭력, 가출, 물질 남용, 자살, 음주와 흡연, 사이버 상의 문제 등 주요 청소년 문제에 대한 기존 연구결과를 검토하고 청소년 발달~
- 기초연금법상 기초연금제도의 의의, 필요성, 수급권자의 범위, 국가와 지방자치단체의 책무, 노후소득 보장제도로서의 역할에 대해 간단히 설~
- 2023년 만0세 신입원아 적응일지 만0세 일주일분량 적응일지 5명
- 만1세 1년 3월,4월,5월,6월,7월,8월,9월,10월,11월,12월,1월,2월 관찰일지와 1학기 2학기 발달평가
- [책프로젝트]교육계획안, 창의활동지, 도서관프로젝트, 주제선정의 이유, 주요개념, 주제망, 책의종류, 책을만드는사람들, 책의좋은점
- 상담심리학_3주 1강~2강에서는 프로이트와 정신분석 이론에 대해서 학습하였습니다 정신분석에서 의식, 전의식, 무의식에 대한 의식구조 3요소와 성격의 3요소인 원초아, 자아, 초자아에 대해서 학습을 하였습니다 의식의 3요소와 성격의 3요소에 대해서 자신이 이해한 내용으로 자세히 설명하시오
저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.