[영문법] 중학교 책 분석

  • 등록일 / 수정일
  • 페이지 / 형식
  • 자료평가
  • 구매가격
  • 2011.02.25 / 2019.12.24
  • 19페이지 / fileicon docx (MS워드 2007이상)
  • 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
  • 2,100원
다운로드장바구니
Naver Naver로그인 Kakao Kakao로그인
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
이전큰이미지 다음큰이미지
목차


Ⅰ. INTRODUCTION




Ⅱ. A SCRUTINY OF GRAMMAR IN MIDDLE SCHOOL TEXTBOOKS


A. A SEQUENCE OF GRAMMAR
B. PEDAGOGICAL METHOD
C. FORMS OF GRAMMAR ACTIVITY


Ⅲ. ARTICLES, MODALS, TENSE, ASPECT, AND METALANGUAGE
USE IN MIDDLE SCHOOL TEXTBOOKS




Ⅳ. CONCLUSION AND SUGGESTION

본문내용

A. A SEQUENCE OF GRAMMAR
To begin with, it would be better to look over the way each chapter is structured. Keumsung middle school English 1 & 2, respectively, have 12 lessons, each of which consists of 7 sections – listening, speaking, reading, writing, consolidation, self-test, and task performance. For example, lesson 1 in English 1 is organized as seen here;


★ Graphic 1. The Structure of Lesson


★ Picture ① Grammar Section of Lesson 2 in English 1

Among the 7 segments, grammar section is one of the subsets in ‘Summing Up’ part, which is named ‘Patterns’. By zooming in on every 12 ‘Patterns’ in English 1 & 2, the sequence of grammar is identified.

1) English 1 is not sequenced in a grammar-based way as the arrangement of grammatical points does not stick to a single or several consistent criteria. In other words, we cannot say that they are clearly sequenced from easy to difficult or from simple to complex. Proceeding in the order of possessive, imperative, and 3rd person singular ‘-s’ appears unsystematic from the viewpoint of traditional grammar teaching. The non-linearity is assumingly because after notions and functions are first determined, grammar items are extracted from them in the 7th national curriculum. However, they do not entirely ignore the issue of difficulty or complexity in that some items are arranged with incremental learnability. For instance, present copula in Lesson 1 is preliminarily presented before present progressive in Lesson 5 or tag question in Lesson 12.

2) English 2 : We can obviously see that the text book mainly proceeds each lesson in an inductive way, which barely leaves any room for formulation of rules. In other words, though some students might get a chance to see for themselves the rules and patterns of spoken and written English, other students may have difficulty in actually making out those rules or hidden formulas, if not throughly expounded by the teacher at a pertinent time. And in spite of written grammatical expressions at the very bottom of the page, I cannot positively assure that all of the students will catch them by taking a swift glance at them. Indeed, the teacher should act out as a facilitator to, from time to time, clearly call students' attention in paraphrasing or elaborating these expressions, which will somewhat make students understand ambiguousness of induced expressions.


Lesson English 1 English 2
1  copula(present)
 possessive  wh-questions
 present progressives
2  Interrogative
 Imperative
 article  modal 'would'
 present progressive
 gerund
3  3rd person singular –s
 Modals  modal 'can'
 non-referential 'It'
4
한정/서술적 용법  Gerund, pronouns
 Non-referential 'It',
 to-infinitive
5  Past form of verb
 (copula, regular/irregular)
 present progressive  modal 'had better', past tense
 modal 'have to'
6
 Infinitive(noun-clause/adverb)
 수여동사  modal 'would'
 wh-question
 conjunction 'but'
 appositives
7  8 Past progressive
 9 I hope that~
 Imperative  past tense
 comparative
 direct object
 relative clause
자료평가
    아직 평가한 내용이 없습니다.
회원 추천자료
  • [영문법] 학교에서 자동사와 타동사를 어떻게 가르칠 것인가
  • 영문법 해설』, 박영사, 2007.황보근, 『학교문법』, 대구대학교 출판부, 2005.강형엽, 『영문법의 실체와 이해』, 고려대학교 출판부, 2003.이환묵, 『영어전통문법론』, 아르케, 2002.교과서 - 중학교․고등학교 검정교과서 다수송성문, 『성문기초영문법』, 성문출판사, 1997.능률영어교육연구소, 『능률 Grammar zone 기초편』, 능률교육, 2006.능률영어교육연구소, 『능률 Grammar zone 종합편』, 능률교육, 2007.김대영 외, 『그래머패러다임 약점공략편』, 새

  • 민들레 영토 토즈 경영철학
  • 책을 공짜로 나눠 주는 것도, 10년전 노점상을 하면서 그가 보여준 노하우를 고스란히 적용하고 있는 셈이다. 그렇다면 그는 타고난 경영의 천재일까? “중학교 때 측정한 아이큐가 86에 불과할 정도로 머리가 좋은 편은 아닙니다. 하지만 저는 스스로 천재라고 생각합니다. 고객과 직원을 감동시킬 수 있는 일이 무엇인지 알고 있기 때문입니다.” 그는 감성경영을 실천하기 위해 전국의 직영점을 다니면서 직원들을 격려하는 한편, 메신저를 활용해 직

  • [교과교육] 제4장 국어과 교육과정 및 교재 -제2절 국어과 교재
  • 책을 사용하려는 학교장의 신청으로 문교부 장관의 승인을 얻도록 하던 것을 교육위원회 교육감이 신청하도록 하되, 승인을 얻으면 당해 교육위원회 관내의 모든 학교에서 사용할 수 있도록 하였다. 7) 제5차 교육과정기 (1987. 3~1992. 6)이 시기는 ‘교과용도서에 관한 규정’이 적용된 기간이다. 이 기간에 동 규정 중 인정도서에 관한 것은 변동이 없었다.이 시기에 교육과정상에 제시되어 있는 교양 선택 과목인 철학, 논리학, 교육학, 심리학, 생활경

  • 지성과 영성의 개발로서 교회학교교육
  • 중학교가 있고 신도시 안에는 새로 생긴 중. 고등학교가 다수 존재한다. 주위에 가장 큰 교회는 포도원교회가 있다. 2)조직 : 전문으로 담당하는 목사님은 존재하지 않고 부장집사가 설교를 대행하는 경우가 많다. 교사들은 모두 대졸 이상의 학력을 소지하고 있고 선교단체에서 훈련받은 경험이 있는 교사들이 대부분이다. 전체 교인은 200명 정도 수준이고 학생들은 20명에서 30명 정도 변동 폭이 있다. 3)학생들의 수준 : 부모님을 따라서 교회를 다니는

  • [사회와문화]학교 교육과 성차별
  • 그 나라의 아이들을 보라는 말이 있다. 이처럼 미래를 책임질 아이들의 교육이 올바르지 못하다면 그 결과는 당연한 것이다. 그러므로 이런 문제를 해결해 나가기 위해서는 우선 우리의 학교 교과서에서부터 달라져야 한다고 생각한!다.참고문헌→『왜 여성학인가』, 남인숙, 학문사 P 68 74→『학교교육과 성차별』, 전국교사협의회, 미래사 P 53 77→ N대한가족계획협회 편집, 『사랑, 결혼 그리고 아름다운 삶을 위하여』, 대한가족계획 협회, 1992

오늘 본 자료 더보기
  • 오늘 본 자료가 없습니다.
  • 저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.
    사업자등록번호 220-06-55095 대표.신현웅 주소.서울시 서초구 방배로10길 18, 402호 대표전화.02-539-9392
    개인정보책임자.박정아 통신판매업신고번호 제2017-서울서초-1806호 이메일 help@reportshop.co.kr
    copyright (c) 2003 reoprtshop. steel All reserved.