[영어수업지도안] lesson plan 레슨플랜

  • 등록일 / 수정일
  • 페이지 / 형식
  • 자료평가
  • 구매가격
  • 2011.08.18 / 2019.12.24
  • 5페이지 / fileicon doc (MS워드 2003이하)
  • 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
  • 800원
다운로드장바구니
Naver Naver로그인 Kakao Kakao로그인
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
이전큰이미지 다음큰이미지
목차
1.Time
2.Stage
3.Aim
4.Procedure
5.Interaction
6.Notes & Comments
본문내용
T: (Show a short video clip and explain the major expressions used in the video clip)
( e.g.) My ideal man is ~
My ideal type is~


T: (Get students start to talk about their own ideal type briefly with their partners using the expressions above)
1. My ideal type is a man who is~
2. I want to meet a man who is~

T:(Explain the major expressions used for describing one’s ideal type, especially adjectives about one’s personality and appearance with the pictures related to them)
e.g.)
good-looking, romantic,humorous,
taciturn, laid-back, attentive etc….
자료평가
    아직 평가한 내용이 없습니다.
회원 추천자료
  • [교육과정] 팀티칭
  • 영어, 수학과 같이 체계성이 강한 교과에서는 도달 목표에 따른 팀티칭을 생각 할 때가 많다. 또 협력 가능한 교사 수급의 형편에 따라 아래와 같은 유형으로 분류하나, 어는 경우든 자신의 목표에 맞게 활용하는 것은 교사 자신의 몫이다.가. 사람의 구성에 따르는 분류⑴ ① T1 + T2 (두 사람의 교사에 의한 팀티칭)(초등- 2학급 합동수업, 중등-같은 교과에 두 사람의 교사에 의한 수업)② T1 + T2 + T3 (세 사람의 교사에 의한 팀티칭)③ T1 + T2 + +T3

  • 열린교육을 위한 학습 모형 정립
  • 수업모형 1707. 지그소우 수업모형 181참고문헌 요약문제 1 장 서 론1. 연구목적 및 필요성2. 연구의 내용 및 방법3. 국내외 연구동향(연구배경)4. 연구결과에 대한 기대효과 및 활용방안제 1 장 : 서론1. 연구 목적 및 필요성열린교육은 현재 시.도별로 차이가 있기는 하지만, 전국의 많은 초등학교에서 폭 넓게 시행되고 있다. 열린교육에 대한 이러한 열기는 매우 고무적인 측면과 우려할만한 측면을 동시에 가지고 있다. 해

  • [경영학] 기업가 정신을 통한 혁신적인 격언과 명언 조사(A+자료)
  • lessons they needed to succeed. Many of them ending up successful in completely different businesses from where they started. 전직원의 99.9퍼센트가 평범함에 머물고 있는 것은 그들이 플러스 사고를 하지 않기 때문이다. 잭 웰치 낙관적 심리학의 체계를 세운 마틴 셀리그만 박사의 연구에 의하면 우울증에 걸린 사람들은 “내가 잘못했어.”라는 것과 같은 부정적인 언어습관을 갖고 있는 것으로 밝혀졌다. 그는 또 “인생에서 능력이나 재능보다 더 중요한 변수가 플러스 언어습

  • [영어수업지도안] Lesson Plan
  • Lesson Plan1. Unit : 13. How sweet it is!2. Time : 45 minutes3. Materials : Textbook, Computer (Powerpoint) and pictures of foods 4. Aims of the lesson :- For students to practice new words and expressions relating to food.- Students will be able to sort out countable words and non-countable words.- Students will be able to use appropriate quantifiers.- For students to practice useful expressions that can be used when they are buying food in a supermarket.5. ProcedureStepContentsActivitiesTime(min.)MaterialsOpening theclassGreetingsand roll-callReview and motivation- To

  • [영어수업지도안] 고등학교 lesson plan vocabulary
  • sentence describing the cousin.2. Students watch the video clip again and describe Shrek in more details. 2min.Ⅳ AssessmentStudents will be assessed through the activities and the assignment. WORKSHEET #1 (Pair Work)Complete the montage with your partner!Write down a description of the person on your paper using the vocabulary you learned!WORKSHEET #2 (Group Work) – Find your cousin!Write down the hints you got;목 차Ⅰ ObjectivesⅡ MaterialsⅢ ProcedureIV AssessmentWORKSHEET #1 (Pair Work)WORKSHEET #2 (Group Work) – Find your cousin!영어교수 이론과 지도6

오늘 본 자료 더보기
  • 오늘 본 자료가 없습니다.
  • 저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.
    사업자등록번호 220-06-55095 대표.신현웅 주소.서울시 서초구 방배로10길 18, 402호 대표전화.02-539-9392
    개인정보책임자.박정아 통신판매업신고번호 제2017-서울서초-1806호 이메일 help@reportshop.co.kr
    copyright (c) 2003 reoprtshop. steel All reserved.