[영어수업지도안] 고등학교 래슨플랜
- 등록일 / 수정일
- 페이지 / 형식
- 자료평가
- 구매가격
- 2010.01.29 / 2019.12.24
- 4페이지 / doc (MS워드 2003이하)
- 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
- 800원
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
1
2
3
4
추천 연관자료
- 목차
-
Lesson Plan
Class description and information
Objectives
Procedures
Evaluation
- 본문내용
-
Procedures
Steps Teaching-Learning Activities Min Aids
Teacher Students
Opening
&
Introduction
Warm-up
1. Let students gather in a group.
2. Ask some general questions about sleep.
3. Show them a graph related to the reading passage and let them share their own experience with their partners.
Warm-up
1. Make a group with their partners
2. Answer the general questions themselves and share their idea with partners
3. Share their own experience with their partners.
10
min
Text-book, PPT
Development
Development
Listen and Get Ready
1. Make them listen to the reading passage twice.
Jigsaw
1. Let the students make a group with other students who are in charge of the same part. They will be a master individually in the given part.
2. Make the groups study together in the particular paragraph or part of the reading passage. They will focus on the main point, new vocabulary, and grammar in that part.
3. Make them return to their original group and teach their group members what they learned right before.
After Jigsaw
1. Give them some explanation about important vocabulary and grammar points with PPT
2. Give them a hand-out which has some comprehension questions to know how much they understood the reading passage
Listen and Get Ready
1. Listen to the story carefully and try to get the main point.
Jigsaw
1. Gather with the group members who have a same part.
2. In the group, students discuss about the given paragraph and get the main idea, new vocabulary, and important grammar.
3. Return to their original group and teach their group members each other what they learned in the professional group.
After Jigsaw
1. Understand the grammar, new vocabulary
2. Answer the questions at home as an assignment.
(the answer will be checked in the next class)
3
Min
20
Min
5
min Text-book
CD& CD-
player
Text-book,
Audio
PPT,
hand-out
자료평가
-
아직 평가한 내용이 없습니다.
오늘 본 자료
더보기
최근 판매 자료
- [유아동작교육] 릴레이게임 모의수업
- [유아교육] 만3세 `병아리 찾아주기` 게임계획안
- 1930년대의 문학 - 시대적 배경, 문학적 특징
- 제5장 조음음운장애
- 우리가 아동상담사로 왜 최신의 정신병리를 배워 아동기 이상발달을 이해해야 하는지 그 이유에 대해 기술하세요
- 교사 학부모 관계 정립의 이론적 배경
- 학부모와 교사관계
- 한국어의 4가지 문장형과 각 문장형에 쓰이는 종결어미들의 특징을 간략하게 정리하여 설명하십시오.
- 소포클레스의 비극 오이디푸스 왕
- 장르문학의역사_아리스토텔레스의 발견과 급전의 개념에 대해 설명하세요 수업시간에 언급되지 않은 예시를 제시해주세요
저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.