[마케팅] 애플 아이폰 vs 삼성 갤럭시s 마케팅전략(영문)

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목차
1. Introduction to Project
2. Environment Analysis
3.Current Marketing Strategy
4.Critical Success Factor
5.Comparison Profit
6.Marketing Strategy
7.Conclusion
본문내용
Project Subject
Analyze Apple and Samsung's smart phone market environment, and find out financial results through a comparative analysis of current marketing strategies. So then through this things, Let's will establish marketing strategy to share future South Korea's successful smartphone market.

Samsung’s Marketing Strategy
The chaser strategy transition. Image rather than function
The world will be so complacent if you use the product
Gives confidence. Function and brand gives message. Only message emphasize.
(The operating system does not reveal)
Emotional advertising is focused with famous singer




Who should I target my ads??
Our main target is the 10-30 to the consumer
The desire to buy expensive phones is high, consumers are sensitive to new
trends and target.
the customer is exposed a lot of to mass media, magazines, Internet etc..
What is the goal of advertising?
The rising interest through Direct / indirect experience in the iPhone
+ Access rate rise of App Store.
IPhone App Store that delivers scalability and distinguish advertising.
Curiosity through advertising/Stimulate consumer desire
 Increase IPhone sales  Activate App Store
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    (2013.05.28 16:47:07)
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    (2012.08.12 01:20:39)
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  • 전략으로 부상- 과거 아날로그 가전 시장은 기술과 품질격차가 심해 후발사업자가 아무리 잘해도 시장선도자를 뛰어넘기 어려운 구조였지만, 디지털 가전제품은 대부분의 제품이 품질격차가 크게 없는 일상재로 변화(2) 경영전략의 차이점   o 삼성이 스피드와 원가경쟁력에 집중했다면 애플은 스피드와 기존 가전제품의 융복합화와 하드웨어와 콘텐츠 간 시너지를 창출하는 차별화 전략으로 대응   o 차별화 경쟁 → 가격 차별화 VS 제품 차별

  • NOKIA 노키아 국내 시장 진입 실패 이유 분석
  • 삼성 PROMOTION홈페이지 운영 : 애플서비스 센터PROMOTION*서울지역 기준노키아삼성애플수163224이름Ever 케어센터디지털 프라자Willy’s특징노키아 A/S및 서비스 관리노키아 제품을 다루지 않는 지점도 있음삼성전자 제품전반에 대한서비스와 A/S및 판매 담당제품 악세서리 구입 가능애플 전체 제품 전시 및 판매제품 시연가능제품 악세서리 구입 가능광고PROMOTION노키아삼성애플29건애니콜 512건갤럭시 96건아이폰 21건아이패드 9건*출

  • 국제지식재산권 분쟁 - 국제지식재산권분쟁사례 연구
  • 애플은 삼성전자가 자사의 특허를 침해했는지 여부를 파악하기 위해 삼성전자의 갤럭시s2, 갤럭시탭8.9, 갤럭시탭10.1 등의 신규 모델을 보여줄 것을 법원에 요구했고, 해당 법원은 이를 승인했다.법조계에서는 특허소송 과정에서 타사제품 정보공개 요구는 본격적인 법정싸움 전에 일반적인 사전자료 수집절차로 보는데 이에 삼성전자는 캘리포니아 법원에 애플 아이폰4s, 아이폰5, 아이패드3등을 보여줄 것을 애플에게 지시해 달라고 캘리포니아 법원

  • 삼성전자 VS 애플 스마트폰시장에서의 경영 마케팅전략 비교분석및 나의견해(갤럭시S VS 아이폰)
  • 삼성의 마케팅 4p SWOT전략-삼성 4p 분석Product (제품) Promotion (촉진)Place (유통)Price (가격)-삼성 swot 분석Strength (강점)Weakness (약점)Opportunity (기회)Threat (위협)애플의 마케팅전략 결론삼성전자 마케팅전략 결론나의 견해들어가며최근 인터넷 분야는 모바일이 가장 큰 이슈의 장일 것이며, 이로 인한 스마트폰 논쟁이 현재 우리나라 인터넷은 가장 많이 오르내리는 주제일 것이다.이중 갤럭시S와 아이폰은 가장 많이 비교가 되고 있는 실정이며, 한

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