테마파크에 대해서(영문)

  • 등록일 / 수정일
  • 페이지 / 형식
  • 자료평가
  • 구매가격
  • 2012.03.19 / 2019.12.24
  • 40페이지 / fileicon hwp (아래아한글2007)
  • 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
  • 1,700원
다운로드장바구니
Naver Naver로그인 Kakao Kakao로그인
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
이전큰이미지 다음큰이미지
목차
Contents


1. Introduction


2. Present states


3. Features


4. Foreign theme park


5. Korean theme park


6. Problems


7. Solution


8. Reference
본문내용
6)Facilities offered by the theme parks
Accommodation, hotels and other tourist facilities, provide services so that tourists can stay overnight during their travels. Other facilities necessary for tourism development include tour and travel operations, restaurants, retail 638 outlets, souvenir shops, financial facilities and services, tourist information offices, public safety facilities and services of police and fire protection.
A theme park and its environment need to be planned in such a way that the entire array of physical features and services is provided for an assumed capacity of visitors. It is important in planning the services businesses to realize that they gain from clustering. Food services, lodging, and supplementary services must be grouped together and within reasonable time and distance reach for the visitor.

7)The institutional environment

The institutional elements need to be considered in planning the theme park environment. From national to local governing levels, statutory requirements may stimulate or hinder tourism development. For example, policies on infrastructure may favor one area over another. Also, the administrative laws and regulations can influence the amount and quality of tourism development in a particular area. Policies of the many departments and bureaus can greatly influence how human, physical and cultural resources are applied.

8)The development of theme parks

The theme park market worldwide has grown dramatically during the last decades.
For example, in the USA (where most of the theme park trends originated), theme parks have more than 200 million paid attendees each year.
This strong consumer demand has resulted in the development of many parks. These parks are not only growing rapidly in size and importance, but also are investing substantial amounts in new entertainment and facilities, and extending their services into relatively unexplored areas such as catering and accommodation..
Also, Asia is the theme park market for the new millennium. Even more, several Asian cities, like Bangkok, Singapore and Kuala Lumpur, want to become ‘tourism hubs’, and theme parks are central to these plans.
Although in the Asian countries a shift from hopping centers to theme parks can be seen, the opposite can be observed as well indicating a growing role of retailing in existing theme parks. The relationship between merchandising and theme park visits clearly has potential for further growth, and the advantages of stimulating this demand are becoming increasingly recognized by theme park
자료평가
    아직 평가한 내용이 없습니다.
회원 추천자료
  • 디즈니랜드 마케팅 SWOT,4P 성공전략분석및 문제점분석,경쟁사분석(에버랜드), 나의의견
  • 대해서도 강조하고 있다. 특히 불특정 다수를 상대로 하는 테마파크 매니지먼트에 있어서 보이는 부분과 보이지 않는 부분이 항상 긴밀히 유대를 강화하지 않으면 안 되는 특수성을 잘 인식하고 있다. 전 세계의 디즈니랜드에서는 고객의 재방문력을 높이기 위해서 SCSE 개념을 전 직원들에게 교육시키고 있으며, SCSE란 Safety(안전), Courtesy(예절), Show(쇼), 그리고 Effeiciency(효과)를 뜻한다.① Safety시설의 안정성에서 미아발생에 대한 대처까지 어린이와

  • 에버랜드 3C, 6P, STP, SWOT 분석
  • CASE BOOK- 에버랜드(Everland) 목차(Index)서론 - 테마파크의 개념 및 에버랜드 개요 ․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․13C ․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․․

  • 디즈니랜드,애버랜드,관광마케팅,마케팅,브랜드,브랜드마케팅,기업,서비스마케팅,글로벌,경영,시장,사례,swot,stp,4p
  • 테마파크들의 숨통을 조여오고 있다. 이에 우리는 디즈니랜드에 보다 중점을 두고 연구하고자 한다. 초우량기업으로 성장한 디즈니사의 글로벌 마케팅전략을 분석하여, 좋은 것은 취하고 나쁜 것은 버려가며 우리만의 것을 만들어 나가는 기회로 삼고자 한다.본론Ⅰ. 디즈니에 대해서 월트 디즈니랜드『디즈니랜드 방문을 환영합니다. 여기는 모두의 낙원입니다. 여기에서는 나이 드신 분과거의 아름다운 추억을 더듬어 체험하고, 젊은이들

  • [졸업논문][여행사경영론] 관광업의 한류활용 증진방안
  • 테마별로 시장 포지셔닝 전략을 살펴보면, 월드컵 및 아시안 게임의 성공적인 개최로 한국에 대한 이미지가 더욱 좋아진 것으로 나타났다. 해외여행 목적지 선정시 가장 기여하는 정보원은 언론매체(34%), 여행안내서(25.7%), 여행사(24.5%), 친지.친구(6.8%) 순으로 나타났으며, 가장 선호하는 관광지로는 서울(28.11%)에 이어 드라마 촬영지(25.66%), 제주도(16.04%), 강원도(5.85%), 테마파크(6.7%), 스키장(16.9%)으로 나타났다. 한국관광공사(2002), 『신한류 관광마케팅

  • 『 취업의 문이 넓어진다. 』 회사별 합격한 우수 자기소개서 예문 BEST 50...
  • 대해서도 나름대로의 자부심을 가지고 있습니다. 저희학교에 교육내용과 수준을 보여주는 워드 프로세서 2급․3급, 컴퓨터활용능력3급, 정보기기운용기능사, 정보처리, 전산회계운용사 3급 과 같이 실생활에 유용한 자격증을 취득하였습니다. 그 외에도 컴퓨터 그래픽과 프로그래밍을 배우던 컴퓨터경진반이라는 동아리에서 폭넓은 지식을 배웠으며 창업동아리 J&D(Joy&Dream)의 일원으로써 활동한 경험이 있습니다. 이처럼 제가 컴퓨터를 적극적으로

오늘 본 자료 더보기
  • 오늘 본 자료가 없습니다.
  • 저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.
    사업자등록번호 220-06-55095 대표.신현웅 주소.서울시 서초구 방배로10길 18, 402호 대표전화.02-539-9392
    개인정보책임자.박정아 통신판매업신고번호 제2017-서울서초-1806호 이메일 help@reportshop.co.kr
    copyright (c) 2003 reoprtshop. steel All reserved.