[경영학] 여성 마케팅 성공, 실패 사례와 미래 여성 소비의 핵심 코드(영문)

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목차
-기회가 있는 곳
-음식
-건강(운동)
-뷰티
-의류
-금융 서비스
-의료서비스
-과중한 짐을 지우는 그리고 압도하는
-평등, 힘, 그리고 영향력의 미래
본문내용
Health care
was a source of frustration for women in our survey—and for middle-aged respondents in particular. Women resoundingly reported dissatisfaction with their hospitals and doctors. When polled about the service provided by their general practitioners and specialists, more than 60% of them said those doctors could do “somewhat better” or “significantly better.” Seventy-one percent of women aged 30 to 49 were dissatisfied with general practitioners, and 68% of that group were dissatisfied with specialists. More specifically, they were irritated by the amount of time they spent waiting for doctors and lab results, and scheduling and keeping appointments for themselves and their families. Making matters worse, women generally pay significantly more than men do for health insurance.

의료서비스
의료서비스 부분은 우리 조사에서 특히 중년 여성 응답자들이 실망하는 것 중 하나이다. 여성들은 그들의 병원과 의사들에 대해 강하게 불만족을 느꼈다.
일반 의사와 전문의들에게 제공받는 서비스에 대해 여론 조사를 실시할 때, 그들 중 60% 이상이 그 의사들은 어떤 부분에서 더 좋게 또는 상당히 좋게 할 수 있었다고 말했다. 30~49세 여성 중 71%가 일반적인 의사에게 불만족했고, 그 그룹 중 68%는 전문의에게 불만족을 나타냈다. 더 자세하게 그들은 의사와 실험결과를 기다리는데 대부분의 시간을 허비하고, 그들 자신과 가족들의 약속을 잡는데 화가나 있었다. 문제를 더 나쁘게 만드는 것은 남성들보다 여성들이 상당히 더 의료 보험비를 많이 지불한다는 것이다.

Again, the opportunities for companies that do cater to women are enormous. Johnson & Johnson, though not a health care services provider, was almost invariably represented (in the form of oral contraception, baby care, bandages, and other products) when we peeked into our respondents’ medicine cabinets. The company spends 4% of its sales on consumer research and development—more than twice the industry average—and thus in all likelihood has a better understanding of its female customers than most companies in its space do. For instance, because mothers of young children are one of its important customer groups, the company conducted a clinical study in partnership with a pediatric sleep expert at the Children’s Hospital of Philadelphia. Together, they developed a three-step routine to help babies sleep better, consisting of bath, massage, and quiet time. J&J then launched a line of products to complement the routine—with the results of the clinical study to boost their credibility.

여성에게 물품을 제공하는 회사에 대한 기회는 거대하다. 의료서비스 제공자는 아님에도 불구하고 응답자의 구급상자를 엿볼 때 Johnson & Johnson은 변함없이 대표적이다. (경부피임약, 아기 용품, 붕대, 다른 제품들) 이 회사는 산업 평균보다 2배 이상 많이 소비자 조사와 발전에 판매액의 4%를 쓴다. 그리고 다른 회사보다 여성 고객에 대해 더 많은 이해력을 가진다. 예를 들어, 어린 아이의 엄마들은 중요한 고객 집단 중 하나이기 때문에 그 회사는 Philadelphia 어린이 병원에 있는 소아과 전문가와 함께 파트너십을 맺어 클리닉을 운영하고 있다. 그들은 목욕, 마사지, 명상 시간을 포함해 아이들이 잠을 더 잘 자도록 돕는 3가지 스텝을 발전시켰다. 그리고나서 J&J는 그 routine을 보완하기 위해 제품을 런칭했다.

Overburdened and Overwhelmed
Considering how often the issue of time—and not enough of it—came up in our survey and our interviews, offering easier and more convenient ways to make purchases would create a clear advantage in all the industries we’ve discussed. We’ve seen that women don’t make
참고문헌
참고사이트

http://blog.naver.com/hiseoulbrand?Redirect=Log&logNo=110081215585
http://www.kmobile.co.kr/k_mnews/news/news_view.asp?tableid=IT&idx=306485
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