[경영전략] Zipcar 사례
- 등록일 / 수정일
- 페이지 / 형식
- 자료평가
- 구매가격
- 2011.02.25 / 2019.12.24
- 24페이지 / pptx (파워포인트 2007이상)
- 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
- 2,100원
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
추천 연관자료
- 목차
-
1.What is a ZIPCAR?
2.Case Summary & Major Issue
3.Case Analysis
4.Case Question
5.Similar case in Korea : Social commerce
6.Recommendation to the firm
- 본문내용
-
☞ City
Potential users ↑
Parking fee ↑
Restricted driving area
☞ People
-Well educated
-Internet use
Convenient
Easy for billing
Accurate billing
Safe from mismatch
1st C.B($50,000)
;sloan classmate
Fail: Investor circle
Invest themselves
Use no charge
sources
-2nd C.B($25,000)
;potential investor
$300/yr→$75/yr
$1.5/hr →$4.5~7/hr
; diff. parking fee
(Max $44/day)
Parking: $600/car&yr
Attrition: 15%
Lease: $4400/car&yr
Access equipment
; $500/car&yr
Viral MKT; 30~40%
PR(free media); 25%
Guerilla MKT; rest.
Logos in the cars
∵ Lack of money
for MKT
자료평가
-
아직 평가한 내용이 없습니다.