[mis] 농협 SCM 시스템(영문)

  • 등록일 / 수정일
  • 페이지 / 형식
  • 자료평가
  • 구매가격
  • 2008.03.01 / 2019.12.24
  • 23페이지 / fileicon doc (MS워드 2003이하)
  • est1est2est3est4est5 1(구매금액의 3%지급)
  • 2,100원
다운로드장바구니
Naver Naver로그인 Kakao Kakao로그인
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
이전큰이미지 다음큰이미지
목차
Contents

Ⅰ. Introduction
Ⅱ. Body
(1) General information about Nonghyup
① Main Object/Business of Nonghyup
② Vision – FARM
③ Nonghyup’s organizational Diagram

(2) SWOT Analysis of Nonghyup

(3) Supply Chain Management of Nonghyup
① The Change of Nonghyup’s Value Chain
② The Background of Development of Nonghyup’s SCM
③ Current Nonghyup’s SCM
A. Retail distributional integration system
A-a. EPC(Electronic Product Catalog) System
A-b. The Development of Receiving/Sending System
A-c. XML/EDI System
B. Economic overall information system
C. Combination of advanced Technology and Information System - Cold Chain System
④ New Nonghyup’s SCM – Economic integration system
A. Code Standardization
B. Integrated Receiving/Sending System
C. Cooperation Support System

Ⅲ. Conclusion
①Summary
②Suggestion

Ⅳ. Appendix
Ⅴ. References
본문내용
C. Combination of advanced Technology and Information System - Cold Chain System
Recently, customers’ expectations about the quality of agricultural products are more increasing due to the high interest about well-being. To fulfill the customers’ concern about their health Nonghyup constructed cold chain system because the quality of agricultural products highly depends on their freshness. As cold chain system is one of the important quality management systems in distributional field of agricultural products, it makes farm products can stay with a low temperature during their whole distributional processes. Based on the reinforcement of integration between distributional organizations in producing centers and retail markets (Hanaro marts) thanks to long term partnership, consolidation, EPC system, and XML/EDI System etc., Nonghyup sends to the suppliers directly about which Hanaro mart lacks of what kinds of farm products. After receiving information about the products and quantity which should be replenished, each distributional organization in a producing place loads them to refrigerating truck. Even though supplying to 5000 retail markets which are spread over the whole country is not easy, this replenishing process through cold
참고문헌
Ⅴ. Reference

농식품 유통의 가치사슬 변화와 농협 유통사업의 대응 과제
농식품 소비지유통 환경의 변화와 농협 판매사업의 과제
농산물공급망관리
http://www.nonghyup.com/
http://www.nonghyup.com/
http://www.ddaily.co.kr/news/news_view.php?uid=28865
http://www.etnews.co.kr/news/detail.html?id=200710220218
http://www.hanaro-club.co.kr/
http://blog.naver.com/spiv2000/30008983673
http://cafe.naver.com/2007mdschool/752
http://cafe.naver.com/3wellbeing/1166
http://cafe.naver.com/tyu77898/15201
자료평가
  • 자료평가0자료평가0자료평가0자료평가0자료평가0
  • 조사내용이 아주 구체적입니다.
  • lch***
    (2017.12.05 11:08:59)
회원 추천자료
  • [mis] 서울우유 경영정보시스템 SCM(영문)
  • STRENGTHTMS &ERP LinkagePRM SystemWEAKNESSRFID Non-SupportEmployee Changing CostOPPORTUNITYSolid IT InfrastructureConnecting CRM To TMS & PRM SystemTHREATRecent Trend of Dairy Company Other company’sPursuit Race INTRODUCTION1. Seoul milk’s background1.1 Business Objectives1.2 Business development2. Background of the concept of MISThe Characteristic of Seoul milks information system on Logistics process1. The information systems of Seoul milks SCM.1.1 Purpose1.2 History1.3 SCM In Seoul Milk1.3.1 ERP1.3.2 TMS1.3.3 BPM1.3.4 Cold Chain System2. Basic Activi

  • LG CNS 경영정보시스템 사례 LG CNS 도입 솔루션 LG CNS 국내 IT 시장
  • 시스템 구축 등 전체적으로 약 1,500억원 규모로 추정되는 금융권 대형 IT 프로젝트가 잇따를 것으로 전망되면서 ‘금융 IT의 봄’을 예고하고 있다. 새마을금고연합회, 신동아화재, 롯데카드, 한국증권전산 등이 차세대 사업을 위한 입찰제안요청서(RFP) 발송 또는 이행계획 수립을 앞두고 있고, 대구-부산은행의 차세대 엔터프라이즈 아키텍처(EA) 컨설팅, 농협 비즈니스 프로세스 재 설계 (BPR) 컨설팅, 기업은행 통합 고객관계관리(CRM) 컨설팅 등의 사업도

  • [경영정보] 부산도시가스의 MIS
  • MIS에 대한 질문 및 답변ERP관련질문.1Q. 도시가스업계 최초로 전사적자원관리(ERP)시스템을 도입하셨다는데 이러한 시스템을 도입하게 된 계기가 무엇입니까?A. 부산도시가스 ERP 도입의 2가지 혁신과정입니다.부산도시가스는 1999년에 ERP을 도입하였습니다.첫 번째는 ERP를 성공적으로 도입하기 위한 조직체계를 갖추고 있었습니다. 전산실에서 도입하자고 하기보단 최고경영자층에서 도입하자고 하였고, 그룹차원에서 결정한 것이었습니다.두 번째는

  • [mis] 이마트 경영정보시스템
  • 시스템 덕분이다. GOT시스템은 재고 정보를 비롯한 날씨․지역정보 등 각종 변수에 대한 적용이 가능하도록 설계돼 있다. 이 시스템을 도입한 후 이마트 점원들은 판매상황 변화에 따라 GOT단말기를 이용해 즉석에서 발주할 수 있게 됐다. 특정상품이 예상외로 잘 팔릴 때는 긴급발주를 한다. 대부분의 할인점이 SCM(Supply Chain Management : 총공급망 관리)을 사용 매장에 물건이 떨어지면 자동으로 주문이 이뤄져 상품이 들어오도록 하는 시스템을 사용하고 있

  • [경영전략] 풀무원의 경영자원과 핵심역량
  • 시스템 도입SIS 구성도효 과영업 목표 관리 - 기존 45일 → 15일로 단축영업 사원별 1일 2~3시간 업무단축으로 현장영업 강화관리지원 업무의 생산성향상가맹점의 경영합리화 기반 구축과 본사의 가맹점에 대한 Supervising 기능 가능.ECR정보시스템 도입효 과영업의 주문업무 Process 불필요회수물류 불필요폐기처리 불필요매출가격 조정 Process 불필요100% 일 매출 처리검수시간 단축 = 차량효율증가품질저하방지SCM정보시스템 도입효 과풀무원과

사업자등록번호 220-06-55095 대표.신현웅 주소.서울시 서초구 방배로10길 18, 402호 대표전화.02-539-9392
개인정보책임자.박정아 통신판매업신고번호 제2017-서울서초-1806호 이메일 help@reportshop.co.kr
copyright (c) 2003 reoprtshop. steel All reserved.