다중회귀모형(multiple regression model) & 블랙숄즈 옵션가격 결정 모형(Black-Scholes Model)
- 등록일 / 수정일
- 페이지 / 형식
- 자료평가
- 구매가격
- 2010.08.27 / 2019.12.24
- 11페이지 / hwp (아래아한글2002)
- 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
- 1,400원
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
추천 연관자료
- 목차
-
1. Our Motivation
2. THE BLACK-SCHOLES OPTION PRICING MODEL
1) Assumptions
2) The Call Option Pricing Formula
3) Put Option Valuation
4) Effects of OPM Factors on the Value of a Call and a Put Option
3. The process of getting Black-Scholes option price
1) Calculating Theoretical Price by Black-Scholes
2) Reasons Why Actual Price and Theoretical Price are Different
(1) Perfect Market
(2) Constant Risk-free Rate and the Stock's Volatility
(3) No Dividends
(4) European Option Which Can Exercise Only in the Expiration Date.
(5) Continuous Transactions of Stock
4. Multiple Regression model
motivated from Black-Scholes Model
1) The process of getting Multiple regression model
2) Comparing Between Three Real Call Option Price, Black-Scholes Estimates, and Our Regression Estimates
3) Correlation Analysis for Each Independent Variables
(1) Stock Price
(2) Stock Price Volatility
(3) Time to Maturity
(4) Strike Price (=Exercise Price)
(5) Risk-free Rate
5. Conclusion
- 본문내용
-
3) Put Option Valuation
A Pall Option confers the right on its holder, without the obligation, to sell the underlying asset at a certain date for a certain price. Only a little extra work is needed to value put options. Basically , we just pretend that a put option is a call option and use the Black-Scholes formula to value it. We then use the put-call parity condition to solve for the put value. Put-call parity requires that
Put Option+Stock Price=Call Option+PV of Exercise Price
There the price of a put option can be written as
P=E×e-Rt+C-S
4) Effects of OPM Factors on the Value of a Call and a Put Option
(1) Increasing the stock price increases call values and decreases put values.
(2) The effect of increasing the standard deviation is positive and pronounced
for both puts and calls
(3) Increasing the risk-free rate has a positive impact on call values and a negative impact on put values
(4) For both puts and calls, increasing the time to expiration has a positive effect on option value. An option is therefore a wasting asset: its value declines as time goes by, all held constant
자료평가
-
아직 평가한 내용이 없습니다.
오늘 본 자료
더보기
최근 판매 자료
- 오리온 ORION 마케팅전략(국내,해외)분석과 오리온 제품분석과 오리온 신성장동력분석및 경영분석
- [마케팅] 베스킨라빈스의 서비스 마케팅 성공사례
- [항공, 관광경영, 관광경영학, 호텔경영학]항공예약업무 CRS에 대해서
- [경영학] 대한항공_토파스의_조사_및_성공사례
- [경영정보시스템] 대한항공의 CRS
- 기업분석 - 씨지브이와 롯데시네마
- 롯데시네마 기업분석과 마케팅 SWOT,STP,4P전략분석및 롯데시네마 문제점과 개선전략제안
- [더페이스샵 기업분석] 더페이스샵 성공요인분석 보고서
- 샤넬 CHANEL 기업핵심역량과 샤넬 마케팅 4P,STP,SWOT분석및 샤넬 향후방향제언 PPT
- [광고효과분석] 미샤 브랜드 아이덴티티와 커뮤니케이션전략 수립
저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.