[국제물류]역물료`Reverse logistics`에 대하여(영문)

  • 등록일 / 수정일
  • 페이지 / 형식
  • 자료평가
  • 구매가격
  • 2010.08.14 / 2019.12.24
  • 18페이지 / fileicon doc (MS워드 2003이하)
  • 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
  • 1,800원
다운로드장바구니
Naver Naver로그인 Kakao Kakao로그인
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
이전큰이미지 다음큰이미지
목차
1. What is reverse logistics?
1.1 Classification
1.2 Characteristics different from Forward Logistics
2. The System of reverse logistics
2.1 The Reason of reverse logistics
2.2 The process of reverse logistics
3. The effect of reverse logistics
3.1 Reverse logistics as a competitive strategy
3.2 Reverse logistics implemented in some organizations
3.3 Cost and Profitability of Reverse Logistics
3.4 Cost and profit of Reverse Logistics
3.5 Reverse Logistics and the Environment
4. Obstruction to reverse logistics
4.1 Friction between manufacturer and retailer
4.2 Lack of information about return process
4.3 Passive posture
Reference
본문내용
Distribution Returns

Distribution Returns refers to all those returns that are initiated by a supply chain actor during distribution after the product has been made (including the manufacturer). It refers to product recalls, commercial returns, stock adjustments and functional returns. Product recalls are products recollected because of safety or health problems with the products, and the manufacturer or a supplier usually initiates them. Commercial returns are all those returns where a buyer has a contractual option to return products to the seller. This can refer to wrong/damaged deliveries, or to unsold products that retailers or distributors return to e.g. the wholesaler or manufacturer.
The latter include outdated products, i.e. those products whose shelf life has been too long (e.g. pharmaceuticals and food) and may no longer be sold. Stock adjustments go on when an actor in the chain re-distributes stocks, for instance among warehouses or shops. Finally, functional returns concern all the products that its inherent function makes them going back and forward in the chain. An obvious example is the one of distribution carriers as pallets: their function is to carry other products and they can serve this purpose several times. Summarizing, distribution returns comprehend:
• product recalls;
• commercial returns (e.g. unsold products, wrong/damaged deliveries);
• stock adjustments;
• functional returns;

Customer/User Returns

The third group consists of customer returns, those returns initiated by a customer or user and/or as a result of consumption/use, in the large extent). Again there is a variety of reasons to return the products
• reimbursement guarantees;
• warranty returns;
• service returns (repairs and spare-parts);
• end-of-use;
• end-of-life;
The reasons have been listed more or less according to the lifecycle of a product.
Reimbursement guarantees give customers the opportunity to change their minds about purchasing (commonly shortly after having received/acquired the product) when their needs or expectations are not met. The list of motives is long, e.g. with respect to clothes dissatisfaction may be due to size, color, fabric’s properties and so
on. Independent of the motive, when a customer returns a new product benefiting from a money-back-guarantee or an equivalent, we are in the presence of reimbursement guarantees returns.

2.2 The process of reverse logistics

This part include the actors and the processes. Reverse logistics actors can be differentiated into returners, receivers and collectors / processors. Any party can be a returner, including customers. Receivers can be found in the whole supply chain, hence suppliers, manufacturers, wholesalers, retailers. Next there is a group of actors
involved in reverse logistic activities, such as collection and processing. They are independent intermediaries, specific recovery
참고문헌
Reverse logistics, impact, trends and issues / Prof. Rommert Dekker
Going Backwards:Reverse Logistics Trends and Practices / University of Nevada, Reno
Reverse Logistics Process Reengineering: Improving Customer Service Quality / Mohammad M. Amini Donna Retzlaff-Roberts
자료평가
    아직 평가한 내용이 없습니다.
회원 추천자료
  • [국제운송론] 환경 물류의 중요성과 향후 대책
  • Logistics)’ 혹은 ‘환경 물류’라고 부르게 되었다.■ 환경 물류의 개념원재료의 시장조사에서부터 최종소비자에 이르기까지의 과정과 사용 후 재활용, 재사용 또는 폐기에 이르기까지의 물류기능(수송, 보관, 하역, 포장, 유통가공, 정보, 관리)에서 환경유해요소를 원천적으로 제거하거나 최소화하는 모든 활동을 뜻한다.환경 물류의 개념과 중요성■ 환경 물류의 중요성국내외적으로 환경문제의 심각성이 부각되고 국제적으로도 그린 라운드(G

  • [기업분석]국제운송업체 페덱스(FedEx)에 관한 조사
  • 에 국제적인 서비스를 시작1984년 아시아/태평양 및 유럽지역에 특급운송사업을 착수 이후에 FedEx PowerShip로 이름지어진 컴퓨터 기초한 자동 해운시스템을 개발1985년 RPS(지금의 FedEx Ground) 피츠버그에 새움. 육상 운송산업에서 바코드시스템을 최초로 소개.1986년 슈퍼트랙터 개발1988년 우편물 특별취급업무를 시작1989년 Flying Tigers회사 인수 Roadway Logistics Systems(도로물류시스템)이 오하이오 에이크론에 설립. 이후 칼리버 로지스틱스로

  • [물류관리]페덱스(FedEx)의 물류성공사례에 관한 분석
  • 물류 ( Reverse Logistics )M-Tracking(실시간 배달 정보 문자 서비스)자신 웹사이트에서 직접 조회가능타사 화물조회 가능화물추적기능365224292비행기4500015700012200상비차량14800032680053000직원수200024002380허브및 센터수67억166135매출액211200227서비스국고객 제일주의고객 제일주의종업원 제일주의기업철학196919071971설립 연도DHLUPSFedEX5. 경쟁사 분석 무수히 늘어나는 경쟁사 국제 정세의 불안 전자 상거래의 활성화 기업 물류의

  • 국제물류전략의 성공사례연구
  • 에 싣는 장소도 있습니다. 그것은 통상 “물류센터”라고 불리는 곳이다.물류센터에서는 상품의 재고가 보관돼있어 그 상품을 작업자가 1점씩 꺼내서 상자에 채워 넣는 작업이나, 도착한 트럭으로부터 상품을 받아서 보관장소로 이동, 적치하는 작업이 이루어지고 있다.이렇게 물류는 트럭 등을 통해 이루어지는 “수배송”과 물류센터 등에서 행해지는 “고내작업”의 두 가지 파트로 크게 나뉘어질 수 있다.고내작업은 다시 보관, 하역, 유통가공

  • 페덱스사의 경영전략 및 물류 시스템과 성공 요인
  • 에 국제적인 서비스를 시작1984년․ 아시아/태평양 및 유럽지역에 특급운송사업을 착수․ 이후에 FedEx PowerShip로 이름지어진 컴퓨터 기초한 자동 해운시스템을 개발1985년․ RPS(지금의 FedEx Ground) 피츠버그에 새움. 육상 운송산업에서 바코드시스템을 최초로 소개.1986년․ 슈퍼트랙터 개발1988년․ 우편물 특별취급업무를 시작1989년․ Flying Tigers회사 인수․ Roadway Logistics Systems(도로물류시스템)이 오하이오 에이크론에 설립. 이후 칼리버 로지스

오늘 본 자료 더보기
  • 오늘 본 자료가 없습니다.
  • 저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.
    사업자등록번호 220-06-55095 대표.신현웅 주소.서울시 서초구 방배로10길 18, 402호 대표전화.02-539-9392
    개인정보책임자.박정아 통신판매업신고번호 제2017-서울서초-1806호 이메일 help@reportshop.co.kr
    copyright (c) 2003 reoprtshop. steel All reserved.